Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-08-2011, 14:50   #1
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

Witam, to że muszę popuścić sanki (od tyłu) w celu wymiany gum i obejm stabilizatora przód to wiem,ale powiedzcie jak lepiej będzie popuścić nazwijmy to pierwszy obrót śrub sanek,aby wyeliminować ewentualny problem z odkręceniem? Wstępnie próbować popuścić te śruby jak auto jeszcze nie jest podniesione (sanki sztywno dolegają do nadwozia - gumy między sankami,a nadwoziem nie "szpanują")i np. po 1-2 obrotach śrub podnieść auto do góry i odkręcić wtedy ile potrzeba czy nie ma to znaczenia? Pytanie bierze się stąd,ze chcę to wykonać bezboleśnie,a mianowicie nie dołożyć sobie kłopotu z ewentualną urwaną śrubą (śrubami)......
P.S. O spryskaniu wd wiem i posiadam kanał więc to mi na pewno pomoże.
Dzięki za opinie i rady.
Pzdr.
P.S. Dot. Mondeo MKI

Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 17:10   #2
ford75
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-06-2009
Skąd: ruda śląska
Model: mondeo
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1994
Postów: 45
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

witam,
Dobry klucz i nie ma potrzeby opuszczania sanek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ford75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 18:02   #3
paweu85
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-07-2011
Skąd: Warka
Model: Mondeo MK1
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 1993
Postów: 52
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

ja też sanek nie opuszczałem do wymiany tych gum..poprostu najpierw dobrze stuknąłem w śruby z boku bo z góry to sie nie da odkręciłem z tym że tylko jedną z dwóch śrub a obejmę odgiełem z 1cm i stara guma wyszła a nowa też..nie wiem czy te odginanie to mogę polecić..ale jeżdze tak 3 miesiąc i jest git.
paweu85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 20:35   #4
GrzegorzD
ford::professional
 
Avatar GrzegorzD
 
Zarejestrowany: 25-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

Da się wymienić bez odkręcania sanek. Zresztą jak one nie były ruszane dawno to sobie odpuść. Jak ci się zerwie nakrętka w podłużnicy to będą jaja. Z cięciem podłogi włacznie.
GrzegorzD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 20:50   #5
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

Wiem,wiem,ze mogą być jaja,ale niekoniecznie zawsze tak musi być. Z tego co oglądałem tam pod spodem to nie powinno być zle (żadnej rdzy ani dziwnych historii tam nie ma) mam dobrze spryskane tam wd i będę to robił powoli popuszczając nie spiesząc się i powinno być dobrze. A chcę to zrobić porządnie z kompletną wymianą gum i obejm,bo tym autem akurat nie jeżdżę za dużo i chyba będzie to ostatni lub na dłuuuuugi czas. Ale nie o to pytałem w tytule postu. Poczytajcie dokładnie i poradzcie. Pzdr.
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 21:06   #6
paweu85
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-07-2011
Skąd: Warka
Model: Mondeo MK1
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 1993
Postów: 52
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

jeśli chcesz wiedzieć o ile odkręcic śruby sanek i czy podnosic/opuszczać to nikt ci tego niepowie na odległosć..wszystko zależy od stanu śrub..poprostu odkręć je tyle ile trzeba(tak apropo to w swoim mdo zauważyłem ze z lewej strony była rozcinana podłuznica w której siedzi nakrętka sruby od sanek a rdzy tam nie było więc może być róznie..)
paweu85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 21:44   #7
GrzegorzD
ford::professional
 
Avatar GrzegorzD
 
Zarejestrowany: 25-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

Nakretki są w środku słabo pospawane. Można powiedzieć że posmarkane. W moim wlasnie dlatego też jest cięta i spawana bo się nakretka urwała. Trzeba to robić z wyczuciem. Jak nie idzie, odpuscic.
GrzegorzD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 23:34   #8
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

Cytat:
Napisał grzesdc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Trzeba to robić z wyczuciem.
tak właśnie mam zamiar to robić. Pzdr.
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 18:21   #9
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: Popuszczenie sanek do wymiany gum i obejm stabilizatora - przód

Reasumując temat,jestem po zakończeniu operacji i to z powodzeniem. Poszło wszystko bez żadnych zakłóceń.Nie miałem najmniejszego problemu z odkręceniem śrub sanek (które jednak odkręcałem - jest dużo łatwiej wszystko zrobić) jak i śrub od obejm tulei. Inna sprawa,że wszystko pod spodem jak już wspominałem wygląda wzorowo ( bez żadnej gdziekolwiek rdzy) i stad może łatwość wykonania tej operacji,ale auto pochodzi z Włoch gdzie jak wiadomo zimy raczej nie ma no i co za tym idzie soli też, a i tu w kraju ja zimą raczej tym autem jeżdżę sporadycznie więc "zły" kontakt z nawierzchnią jest znikomy. To tak na marginesie. W bądz każdym razie życzę każdemu z Was tak bezproblemowej wymiany tych częsci. Pzdr.
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.