|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-08-2011, 20:36 | #1 |
ford::amateur
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
|
Strzał i strata obrotów
Witam, mam problem z moim Escortem. Dzisiaj wracajac ze sklepu i dojezdzajac do domu na LPG, kiedy sie zatrzymalem przed swiatlami i chcialem ruszyc, to uslyszalem strzał, nie wiem dokładnie z której strony, ale auto nie zgasło i podjechałem kawałek dalej. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik (pracował równo). Po odpaleniu nadal działał, ale już złapał lekkie wibracje. Dojeżdzając do domu, między budynkami nagle hamulce zrobiły sie sztywne i nie reagowały (tak jakby ABS je odbijał), a auto zaczęło skakać jak głupie (obroty). Dotoczyłem się do parkingu i tak już stoje. Po odpaleniu obroty skaczą od 500 do 1200 (czasami wskoczy na 2000) na banzynie, a na gaz nie idzie bardzo przełączyć bo gaśnie. Po otwarciu klapy, zauważyłem że otworzyła się klapka od filtru powietrza była otwarta, ale zamknięcie jej nic nie dało.
Wyczysćiłem przepustnice, ale też bez pozytywnego wyniku. Teraz troszkę o przeszłości: Na początku miesiąca kupiłem nowe świece i je wymieniłem, wszystko podpiałem i odpalam auto. Na benzynie działało ok, ale kiedy przełaczyłem na LPG, to auto pierwszy raz mi strzeliło, prawdopodobnie z rury, bo przy silniku nic nie śmierdziało. Drugi strzał był tydzień później na trasie, kiedy ruszałem i dzisiaj to 3 raz. Po odpaleniu silnika słyszę syczenie, ale nie mam pojęcia gdzie mógłby brać lewe powietrze, czy jest ktoś wstanie mi pomóc? Pozdrawiam i z góry dziekuję. Ostatnio edytowane przez DjSeba ; 26-08-2011 o 20:40 |
26-08-2011, 21:19 | #2 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Strzał i strata obrotów
Po pierwsze trzeba użyć szukajki bo było już parę razy.
Po drugie regulacja gazu tak na początek....
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
26-08-2011, 21:21 | #3 |
Kapelan Zlotowy
Zarejestrowany: 25-07-2008
Model: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2002
Postów: 32
|
Odp: Strzał i strata obrotów
Jest szansa że spadło tylko któreś podciśnienie stąd taka reakcja hamulców i falujące obroty
Tak więc maska w górę i szukamy wężyka który sobie spadł i syczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Liczą się ludzie a nie samochody Było Scorpio Był Dodge 3.3 Był C5 Jest Sintra 2.2 16V i Chevy TS na leniuchu |
26-08-2011, 21:28 | #4 | ||
ford::amateur
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
|
Odp: Strzał i strata obrotów
Cytat:
Po drugie gaz wyregulowany został 2 dni temu, co prawda parownik do regeneracji, bo już ma swoje, ale na benzynie dzieje się to samo. Dziękuję za odpowiedź Cytat:
|
||
26-08-2011, 21:30 | #5 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Strzał i strata obrotów
A jeśli chodzi o otwarcie się puszki z filtrem powietrza( jak sam o tym wspomniałeś) to masz strzały w dolot...
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
27-08-2011, 07:27 | #6 |
ford::average
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 14-01-2007
Skąd: Rawa Mazowiecka/Łódź
Model: Escort
Silnik: Zetec 1.6 SilverTop
Rocznik: 1998
Postów: 136
|
Odp: Strzał i strata obrotów
najpierw to sprawdź coś zwanego klapą antystrzałową Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jest to taka opaska-gumka na dolocie powietrza, która rozszczelnia się przy strzale gazu. Po prostu trzeba ją włożyć spowrotem na swoje miejsce. Jak nie wiesz jak to wygląda to sprawdź na Google grafika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
28-08-2011, 11:21 | #7 |
ford::amateur
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
|
Odp: Strzał i strata obrotów
Witam ponownie, wczoraj przesiedziałem przy aucie cały dzień i faktycznie okazało się, że odpięła się rurka od dolotu. Nie było niczym zaciśnięta, to założyłem na nią zacisk. Reszte dnia spędziłem na wymianie silnika nadmuchu, trochę kręcenia było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@up Klapka antystrzałowa/wybuchowa? Hmmm... Gdzie ona może się znajdować? Czy to przez nią mam strzały? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc |
28-08-2011, 13:01 | #8 |
Kapelan Zlotowy
Zarejestrowany: 25-07-2008
Model: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2002
Postów: 32
|
Odp: Strzał i strata obrotów
Z tą opaską nie przesadzaj ,następnym razem jak strzeli i zrzuci węża to będziesz wiedział gdzie szukać a tak strzał pójdzie na przepustnice i może ją wygiąć
A swoją drogą to jak pisał kolega warto zamontować klapę antystrzałową do kupienia w każdym sklepie z częściami LPG
__________________
Liczą się ludzie a nie samochody Było Scorpio Był Dodge 3.3 Był C5 Jest Sintra 2.2 16V i Chevy TS na leniuchu |
28-08-2011, 13:31 | #9 |
ford::amateur
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
|
Odp: Strzał i strata obrotów
Czy te strzały są spowodowane przez wypracowane membrany parownika? Po wypłacie kupuje nowe i znajomy mechanik mi wszystko poczyści i złoży, a dodatkowo ustawi gaz za 100zł, więc chyba opłacalne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na allegro znalazłem oryginalne włoskie Lovtec'a za 45zł, więc cenowo też nisko. Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc. Zainwestuje w tą klapę antywubuchową. /edit/ Opaska nie trzyma mocno, a założyłem ją, bo wężyk był bardzo luźny, za lekko schodził. Teraz też schodzi, ale jest większu opór. Ostatnio edytowane przez DjSeba ; 28-08-2011 o 13:42 |
31-08-2011, 17:19 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-12-2007
Skąd: Piotrków trybunalski
Model: escort mk VI
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 20
|
Odp: Strzał i strata obrotów
Mój ojciec miał podobny problem w mondeo, ze strzelał i wężyk spadał, założył nowe oryginalne świece Motocraft i trochę pomogło, ale później zmniejszyłem mu przerwe na świecach (nie pamiętam dokładnie, ale chyba do 0.6mm) i od roku czasu ani razu nie strzeliło.
|