Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-08-2011, 20:36   #1
DjSeba
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
Exclamation Strzał i strata obrotów

Witam, mam problem z moim Escortem. Dzisiaj wracajac ze sklepu i dojezdzajac do domu na LPG, kiedy sie zatrzymalem przed swiatlami i chcialem ruszyc, to uslyszalem strzał, nie wiem dokładnie z której strony, ale auto nie zgasło i podjechałem kawałek dalej. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik (pracował równo). Po odpaleniu nadal działał, ale już złapał lekkie wibracje. Dojeżdzając do domu, między budynkami nagle hamulce zrobiły sie sztywne i nie reagowały (tak jakby ABS je odbijał), a auto zaczęło skakać jak głupie (obroty). Dotoczyłem się do parkingu i tak już stoje. Po odpaleniu obroty skaczą od 500 do 1200 (czasami wskoczy na 2000) na banzynie, a na gaz nie idzie bardzo przełączyć bo gaśnie. Po otwarciu klapy, zauważyłem że otworzyła się klapka od filtru powietrza była otwarta, ale zamknięcie jej nic nie dało.

Wyczysćiłem przepustnice, ale też bez pozytywnego wyniku. Teraz troszkę o przeszłości:

Na początku miesiąca kupiłem nowe świece i je wymieniłem, wszystko podpiałem i odpalam auto. Na benzynie działało ok, ale kiedy przełaczyłem na LPG, to auto pierwszy raz mi strzeliło, prawdopodobnie z rury, bo przy silniku nic nie śmierdziało. Drugi strzał był tydzień później na trasie, kiedy ruszałem i dzisiaj to 3 raz.

Po odpaleniu silnika słyszę syczenie, ale nie mam pojęcia gdzie mógłby brać lewe powietrze, czy jest ktoś wstanie mi pomóc? Pozdrawiam i z góry dziekuję.


Ostatnio edytowane przez DjSeba ; 26-08-2011 o 20:40
DjSeba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2011, 21:19   #2
danielciagala
ford::specialist
 
Avatar danielciagala
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

Po pierwsze trzeba użyć szukajki bo było już parę razy.

Po drugie regulacja gazu tak na początek....
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km
Cinquecento 700
Seat Ibiza II 1.3 54km
danielciagala jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2011, 21:21   #3
młynson
Kapelan Zlotowy
 
Avatar młynson
 
Zarejestrowany: 25-07-2008
Model: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2002
Postów: 32
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

Jest szansa że spadło tylko któreś podciśnienie stąd taka reakcja hamulców i falujące obroty
Tak więc maska w górę i szukamy wężyka który sobie spadł i syczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Liczą się ludzie a nie samochody
Było Scorpio Był Dodge 3.3 Był C5
Jest Sintra 2.2 16V i Chevy TS na leniuchu
młynson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2011, 21:28   #4
DjSeba
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

Cytat:
Napisał danielciagala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po pierwsze trzeba użyć szukajki bo było już parę razy.

Po drugie regulacja gazu tak na początek....
Po pierwsze, używałem szukajki, ale nigdzie nie znalazłem problemu z hamulcami.
Po drugie gaz wyregulowany został 2 dni temu, co prawda parownik do regeneracji, bo już ma swoje, ale na benzynie dzieje się to samo. Dziękuję za odpowiedź

Cytat:
Napisał młynson Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest szansa że spadło tylko któreś podciśnienie stąd taka reakcja hamulców i falujące obroty
Tak więc maska w górę i szukamy wężyka który sobie spadł i syczy
W takim razie, jak tylko zrobi się widno, to poszukam tego wężyka, przeszperam cały silnik wokoło. Bardzo dziękuje za odpowiedź. Jutro dam znać, co udało się zrobić. Twoja rada bardzo mi pomogła, bo wiem gdzie szukać. Dziekuję serdecznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
DjSeba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2011, 21:30   #5
danielciagala
ford::specialist
 
Avatar danielciagala
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

A jeśli chodzi o otwarcie się puszki z filtrem powietrza( jak sam o tym wspomniałeś) to masz strzały w dolot...
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km
Cinquecento 700
Seat Ibiza II 1.3 54km
danielciagala jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2011, 07:27   #6
PrzeeMOC
ford::average
 
Avatar PrzeeMOC
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 14-01-2007
Skąd: Rawa Mazowiecka/Łódź
Model: Escort
Silnik: Zetec 1.6 SilverTop
Rocznik: 1998
Postów: 136
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

najpierw to sprawdź coś zwanego klapą antystrzałową Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jest to taka opaska-gumka na dolocie powietrza, która rozszczelnia się przy strzale gazu. Po prostu trzeba ją włożyć spowrotem na swoje miejsce.

Jak nie wiesz jak to wygląda to sprawdź na Google grafika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PrzeeMOC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 11:21   #7
DjSeba
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

Witam ponownie, wczoraj przesiedziałem przy aucie cały dzień i faktycznie okazało się, że odpięła się rurka od dolotu. Nie było niczym zaciśnięta, to założyłem na nią zacisk. Reszte dnia spędziłem na wymianie silnika nadmuchu, trochę kręcenia było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


@up
Klapka antystrzałowa/wybuchowa? Hmmm... Gdzie ona może się znajdować? Czy to przez nią mam strzały? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
DjSeba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 13:01   #8
młynson
Kapelan Zlotowy
 
Avatar młynson
 
Zarejestrowany: 25-07-2008
Model: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2002
Postów: 32
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

Z tą opaską nie przesadzaj ,następnym razem jak strzeli i zrzuci węża to będziesz wiedział gdzie szukać a tak strzał pójdzie na przepustnice i może ją wygiąć
A swoją drogą to jak pisał kolega warto zamontować klapę antystrzałową do kupienia w każdym sklepie z częściami LPG
__________________
Liczą się ludzie a nie samochody
Było Scorpio Był Dodge 3.3 Był C5
Jest Sintra 2.2 16V i Chevy TS na leniuchu
młynson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 13:31   #9
DjSeba
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-08-2011
Skąd: Lublin
Model: Escort MK7 Bolero2
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 8
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

Czy te strzały są spowodowane przez wypracowane membrany parownika? Po wypłacie kupuje nowe i znajomy mechanik mi wszystko poczyści i złoży, a dodatkowo ustawi gaz za 100zł, więc chyba opłacalne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na allegro znalazłem oryginalne włoskie Lovtec'a za 45zł, więc cenowo też nisko. Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc. Zainwestuje w tą klapę antywubuchową.

/edit/
Opaska nie trzyma mocno, a założyłem ją, bo wężyk był bardzo luźny, za lekko schodził. Teraz też schodzi, ale jest większu opór.

Ostatnio edytowane przez DjSeba ; 28-08-2011 o 13:42
DjSeba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2011, 17:19   #10
macieg3
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-12-2007
Skąd: Piotrków trybunalski
Model: escort mk VI
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 20
Domyślnie Odp: Strzał i strata obrotów

Mój ojciec miał podobny problem w mondeo, ze strzelał i wężyk spadał, założył nowe oryginalne świece Motocraft i trochę pomogło, ale później zmniejszyłem mu przerwe na świecach (nie pamiętam dokładnie, ale chyba do 0.6mm) i od roku czasu ani razu nie strzeliło.
macieg3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.