Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-07-2011, 05:46   #1
olusiek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

Witam Serdecznie Forumowiczów,

Po krótce postaram się opisać swoją historięGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Mondeo TDCI 2.0 85kW 2006 rocznik. Około 3-4 miesięcy temu wracając z krótkiej trasy po autostradzie zaświeciła mi się sławna sprężynka, spadek mocy, po wyłączeniu i ponownym załączeniu silnika kontrolka zgasła a moc wróciła do normy. Wizyta na komputerze nie pokazała żadnych błędów. Około 3 tygodnie temu auto poszło na okresową wymianę oleju, i okazało się że mam go chyba 2l więcej. Wynikło to z tego iż do oleju dostała się ropa. Później dwie trasy po ok. 600km na baku bez żadnego problemu (trasy raczej dłuższe bo po 300km bez postoju) przy których nie było żadnego przecieku. Trzeci bak i znowu podniosło się spalanie. Obecnie została ćwiartka baku i 370km zrobionych. Sprawdziłem olej i wygląda że znowu jest zmieszany z ropą. Jeżeli chodzi o moc auta to jest cały czas taka sama. Czasem na trasie podczas jazdy z taką sama prędkością daje się odczuć szarpnięcia, ale sprężynka się nie zapala.
Po lekturze forum doszedłem do wniosku że najbardziej skrajną (wzglądem kosztowym) opcją są wtryski, ale nikt nie pisał w postach przy wtryskach o mieszaniu się oleju z ropa? Może to coś innego (na myśl przychodzi mi jeszcze przepływomierz albo pompa)?
Może ktoś miał tak objawiający się problem?

pozdrawiam

olusiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 07:21   #2
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

a masz DPF czyli filtr czastek stalych u siebie ?
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 10:50   #3
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

Cytat:
Napisał 1olek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a masz DPF czyli filtr czastek stalych u siebie ?
jezeli go masz to wlasnie z nim wiazalbym problem
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 11:35   #4
olusiek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

Z ETIS'a wynika że jest Euro 3 (Norma emisji spalin: E3 Emissions) więc raczej nie posiadam DPF'a.
olusiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 14:11   #5
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

więc jeśli nie ma dpf to musisz sprawdzić czy obudowa któregoś wtryskiwacza nie jest pęknięta/nieszczelna bo to jedyne miejsce gdzie może mieszać się ON z olejem. czy miałeś coś robione przy wtryskiwaczach lub zdejmowaną pokrywę zaworów?
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 20:01   #6
Roberto77
ford::average
 
Avatar Roberto77
 
Zarejestrowany: 13-09-2009
Skąd: Mysłowice
Model: Ford Mondeo Kombi MK3 Ghia
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2001
Postów: 54
Exclamation Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

leja wtryski raczej na 100%, trzeba szybko reagować bo szkoda silnika...
Roberto77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 20:06   #7
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

Cytat:
Napisał Roberto77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
leja wtryski raczej na 100%, trzeba szybko reagować bo szkoda silnika...
jak leja to trzeba blyskawicznie reagowac bo w najgorszym wypadku wypali dziury w tlokach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2011, 05:13   #8
olusiek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

Ok.

Dzięki wielkie za informacje. A możecie polecić jakiś zakład na śląsku? Doszukałem się Adamczyka w Piekarach, ale to kawałek drogi jednak. Może ktoś dobry jest w katowicach/mysłowicach/sosnowcu/jaworznie/chrzanowie?
olusiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2011, 11:45   #9
olusiek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

Po wizycie u mechanika (na razie wiem tylko cześć rzeczy bo telefonicznie)
- Na próbie przelewowej wszystko ok.
- pompa przeglądnięta, podobno lekko podciekało na simeringu w pompie...

Czy to możliwa przyczyna?
olusiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2011, 17:37   #10
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.

teoretycznie tak bo koło zębate pompy chodzi pod pokrywą łańcucha rozrządu i ma kontakt z olejem. a za nim jest na pewno jakiś uszczelniacz walka pompy
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
mk3 , spalanie , sprężynka , zużycie paliwa



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.