|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-07-2011, 05:46 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
Witam Serdecznie Forumowiczów,
Po krótce postaram się opisać swoją historięGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mondeo TDCI 2.0 85kW 2006 rocznik. Około 3-4 miesięcy temu wracając z krótkiej trasy po autostradzie zaświeciła mi się sławna sprężynka, spadek mocy, po wyłączeniu i ponownym załączeniu silnika kontrolka zgasła a moc wróciła do normy. Wizyta na komputerze nie pokazała żadnych błędów. Około 3 tygodnie temu auto poszło na okresową wymianę oleju, i okazało się że mam go chyba 2l więcej. Wynikło to z tego iż do oleju dostała się ropa. Później dwie trasy po ok. 600km na baku bez żadnego problemu (trasy raczej dłuższe bo po 300km bez postoju) przy których nie było żadnego przecieku. Trzeci bak i znowu podniosło się spalanie. Obecnie została ćwiartka baku i 370km zrobionych. Sprawdziłem olej i wygląda że znowu jest zmieszany z ropą. Jeżeli chodzi o moc auta to jest cały czas taka sama. Czasem na trasie podczas jazdy z taką sama prędkością daje się odczuć szarpnięcia, ale sprężynka się nie zapala. Po lekturze forum doszedłem do wniosku że najbardziej skrajną (wzglądem kosztowym) opcją są wtryski, ale nikt nie pisał w postach przy wtryskach o mieszaniu się oleju z ropa? Może to coś innego (na myśl przychodzi mi jeszcze przepływomierz albo pompa)? Może ktoś miał tak objawiający się problem? pozdrawiam |
04-07-2011, 07:21 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
a masz DPF czyli filtr czastek stalych u siebie ?
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
04-07-2011, 10:50 | #3 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
Cytat:
|
|
04-07-2011, 11:35 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
Z ETIS'a wynika że jest Euro 3 (Norma emisji spalin: E3 Emissions) więc raczej nie posiadam DPF'a.
|
04-07-2011, 14:11 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
więc jeśli nie ma dpf to musisz sprawdzić czy obudowa któregoś wtryskiwacza nie jest pęknięta/nieszczelna bo to jedyne miejsce gdzie może mieszać się ON z olejem. czy miałeś coś robione przy wtryskiwaczach lub zdejmowaną pokrywę zaworów?
|
04-07-2011, 20:01 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-09-2009
Skąd: Mysłowice
Model: Ford Mondeo Kombi MK3 Ghia
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2001
Postów: 54
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
leja wtryski raczej na 100%, trzeba szybko reagować bo szkoda silnika...
__________________
http://www.autocentrum.pl/awc/roberto77b/ |
04-07-2011, 20:06 | #7 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
Cytat:
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
|
05-07-2011, 05:13 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
Ok.
Dzięki wielkie za informacje. A możecie polecić jakiś zakład na śląsku? Doszukałem się Adamczyka w Piekarach, ale to kawałek drogi jednak. Może ktoś dobry jest w katowicach/mysłowicach/sosnowcu/jaworznie/chrzanowie? |
12-07-2011, 11:45 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-07-2011
Skąd: śląsk
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
Po wizycie u mechanika (na razie wiem tylko cześć rzeczy bo telefonicznie)
- Na próbie przelewowej wszystko ok. - pompa przeglądnięta, podobno lekko podciekało na simeringu w pompie... Czy to możliwa przyczyna? |
12-07-2011, 17:37 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Ropa w oleju i zwiększone spalanie.
teoretycznie tak bo koło zębate pompy chodzi pod pokrywą łańcucha rozrządu i ma kontakt z olejem. a za nim jest na pewno jakiś uszczelniacz walka pompy
|
Tagi |
mk3 , spalanie , sprężynka , zużycie paliwa |
|
|