Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-06-2011, 09:49   #391
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

a masz jakieś objawy?
tragicznie jest wtedy gdy silnik odmawia posłuszeństwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

norma max jest chyba 45 ml

__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2011, 10:08   #392
maciek007
ford::amateur
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Mondeo KOMBI
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011/
Postów: 4
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

wsumie to strasznych objawow teraz nie ma. troche kopcil ale po dolaniu srodka do czysczenia wtryskow poprawilo sie. jedynie w zimie nie chcial mi odpalic za pierwszych razem przy temp od -5. ostatnio sprawdzalem spalanie po miescie i wyszlo 7.75 wiec chyba tez nie najgorzej
maciek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2011, 21:44   #393
INVERTER
ford::advanced
 
Avatar INVERTER
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał Kapsel_lg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego mniej agresywnie.
Nie dziw się naszemu zdziwieniu ale jesteś pierwszą osobą która mówi o hybrydach do systemy Delphi używanemu w Mondeo MK3.

Ja również nie rozumiem do końca co zrobiłeś i jak. Jakie elementy i użyłeś i co jeszcze musiałeś zmienić. Bo jak mniemam zmiana końcówki = zmiania chcrakterystyki spalania = wykrywanie nieprawidłowości przez czujniki.
Opisz to nam tutaj lub w nowym poście.

Dla przykładu tzw. wtryskiwacz hybrydowy do aut ze stajni VW to jest standardowy wtrysk ze zmienioną końcówką. Różnica taka że takie końcówki są specjalnie produkowane przez różnych producentów (np. z wiekszą średnicą otworów rozpylających czyli np. 0,216 mm). Są też gotowe wtryskiwacze (np. ALH) w których oprócz końcówki zmienione jest również ciśnienie i teraz jedno ważne to wszystko jest do silników TDI!
Do systemów CR nie ma hybryd (przynajmniej ja nic o nich nie wiem co jak najbardziej nie oznacza że gdzieś istnieć nie mogą). Jednak myślę że gdyby były to ktoś by je sprzedawał (np. w firmach tunningowach tak jak te do VW TDI).
Nowe wtryskiwacze CR (po piezoelektrycznych) to wtryskiwacze z tzw. doładowaniem ciśnienia.

Większość informacji o silnikach (ZDS_) to wikipedia cytowana ale ok tylko może mniej agresywnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Acha a co do ilości wtryskiwanego paliwa to w CR nie ma z tym nic wspólnego wtryskiwacz tylko steruje tym ECU (otwierając - zamykając zaworek). czyli jak mniemam masz zmieniony soft sterujący i mapy wtryskiwaczy? Sam to robiłeś?
Agresywnie ? wikipedia, a co to takiego ??? przeciez tam nic niema o zmianach ukladu paliwowego w silnikach Puma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tam nawed niema info od jakiego roku byly stosowane 2.2/2.4 a juz napewno o jakich kolwiek modernizacjach !!!

No ale musze ci przyznac ze masz racje, zmiana samej koncowki w wtryskach CR nie skaczy sie niczym dobrym. Zachwiany zostanie podzial dawki wtryskiwanej. Wszystkie porcje musza byc odpowiednie (pilot,przed,po,do trysk i glowny) zeby to sie nie checkowalo albo nie uszkodzilo silnika. A to wymaga przeprogramowania ECU.

Tylko ze ja podeszlem do tematu od drugiej strony i dostroilem wtryskiwacz pod ECU Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no ale ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak skacze moj projekt tdci/Biturbo to sie wszystko wyjasni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
INVERTER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2011, 22:20   #394
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

No wiesz te ciągłe wykrzykniki. Wikikipedia to encyklopedia sieciowa i dziwię się twemu zdziwieniu bo po chwili piszesz że nic w niej nie ma choć wg. mnie jest wszystko łacznie z latami montażu.

Wciąż nie odpowiedziałes jaką końcówkę zastosowałeś i w jaki sposób chcesz (czy też zrobiłeś) soft do tego. Jak przypuszzcam do algorytmów i kodu źródłowego dostępu nie masz a gdybys próbował ne np. Heritage to na nim też tego nie zrobisz bo dane są zaprogramowane przez producenta kalibratora.
Wg. mnie nie da się w drugą stronę nie mając parametrów kalibracji i algorytmów wg. których ECU analizuje dane (tak trochę sie na tym znam bo informatyk ze mnie z zawodu).
Pochwal się.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta

Ostatnio edytowane przez Kapsel_lg ; 19-06-2011 o 22:33
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2011, 23:45   #395
INVERTER
ford::advanced
 
Avatar INVERTER
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał Kapsel_lg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No wiesz te ciągłe wykrzykniki. Wikikipedia to encyklopedia sieciowa i dziwię się twemu zdziwieniu bo po chwili piszesz że nic w niej nie ma choć wg. mnie jest wszystko łacznie z latami montażu.

Wciąż nie odpowiedziałes jaką końcówkę zastosowałeś i w jaki sposób chcesz (czy też zrobiłeś) soft do tego. Jak przypuszzcam do algorytmów i kodu źródłowego dostępu nie masz a gdybys próbował ne np. Heritage to na nim też tego nie zrobisz bo dane są zaprogramowane przez producenta kalibratora.
Wg. mnie nie da się w drugą stronę nie mając parametrów kalibracji i algorytmów wg. których ECU analizuje dane (tak trochę sie na tym znam bo informatyk ze mnie z zawodu).
Pochwal się.
Ogulne informacje to tak, ale jak sie szuka czegos kakretnego to niestetyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wiem, domyslilem sie ze jestes i ze masz/miales kontakt ze sprzetem do kalibracji wtryskow. I ze masz o tym spore pojecie od strony programowej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Niestety, ale niemoge ci nic wiecej powiedziec jesli chodzi o szczeguly. Pracowalem 3miesiace nad tymi wtryskiwaczami. I poczesci udalo mi sie tylko dzieki sporej pomocy bylego pracownika firmy Delphi ktory pracowal przy konstruowaniu tych wtryskiwaczy pare lat temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Byla/jest nawed jedna firma(service delphi) tu w UK, ktora cos tam prubowala dlubac z tymi wtryskami ale niebardzo im to wyszlo. Bo albo niedawali rady z kalibracja , albo przyrosty byly takie ze kot naplakal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
INVERTER jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 20:15   #396
luckmar
ford::advanced
 
Avatar luckmar
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Witam wszystkich.
W końcu po emeryckiej jeżdzie przez jakieś 3 m-ce (przyczyną była "sprężynka") zabrałem się za próbę przelewową.
Wcześniej mialem kłopoty ze sprężynka przy mocniejszym wciśnięciu pedalu gazu. Raz 2 wtrysk zgubił kod a pózniej pokazały się błędy P1211 i P0251 (coś o wysokim lub niskim ciśnieniu na listwie i coś o pompie - jakieś dwa czujniki).Nie wciskając mocno gazu pomęczyłem sie "trochę" aż w koncu przyszła pora na uzdrowienie mondka.

Próba przelewowa wyszła następująco:
1 - 25 ml
2 - 12ml ???
3 - 12 ml ???
4 - 36 ml

i teraz mnie zaskoczyly wskazania 2 i 3 wtrysku, czy to nie za mało??? Co może być tego przyczyną?
Druga rzecz to mam zamiar wymienić zaworki w 1 i 4 wtrysku, będę mógł liczyć na jakąś poprawe pracy silnika?
Dodam że na 1 i 2 biegu samochód ładnie ciągnie, troszkę więcej kopci a sprężynka sie pojawia na 3,4 i5 biegu przy przyspieszaniu. Spalanie w normie. Nic się nie zmieniło.

Podsuncie mi jakieś pomysly jeśli macie jakieś inne niż moje. Z góry dzięki, tak czy inaczej o wynikach moich poczynań napisze. Pozdrawiam
luckmar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 20:31   #397
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Martwisz się że ci parametry dobre pokazuje?
Generalnie im mniej tym lepiej.
Wg. mnie wszystkie są w normie.

A jaki bład zanotowany w kompie? Bo może nie jest to wina zaworów wtryskiwaczy a np. końcówek lub jeszcze czegoś innego.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 20:47   #398
luckmar
ford::advanced
 
Avatar luckmar
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

25 ml i 36 ml to chyba nie tak dobrze???
Błędy to P1211 i P0251 to są błędy jakiegoś czujnika na pompie i czujnika na listwie wtryskowej - nieprawidlowe ciśnienie na listwie wtryskowej , jakoś tak to wszystko brzmi ale nie pamiętam dokładnie ....
luckmar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 20:57   #399
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

wg. mnie mieszczą się w normie czyli 30 ml.

Nie sugerował bym się opisem błędów bo ten układ ma to do siebie że błędy często nie przystaja do rzeczywistych problemów.
Ale generaslnie oba błędy wskazują na problemy z pompą CR (1211 ciśnienie poza zakresem czyli albo za niskie albo za wysokie, 0251 błąd czujnika pompy).
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 21:15   #400
luckmar
ford::advanced
 
Avatar luckmar
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

wszystko się zgadza, jesli cisnienie za niskie to może być spowodowane wadliwymi zaworkami a zaworki to najtańsza rzecz od której można zacząć. Błędy wskazuja m.in. na wadliwe czujniki a każdy z tych czujnikow kosztuje ponad 300zł a nie mam innego sprawnego na podmiane, a o kosztach regeneracji pompy CR to już nawet nie wspominam.
Mam taki tok rozumowania po wielu wątkach przeczytanych na forum.
Wymienie jeszcze filtr paliwa i stary rozetne i zobacze co tam słychać ....
luckmar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.