Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-06-2011, 20:20   #41
KUSTO
ford::average
 
Avatar KUSTO
 
Imię: Kusto
Zarejestrowany: 18-11-2006
Skąd: Włocławek
Model: Focus MK1
Silnik: 1,8TDdi kombi
Rocznik: 2000
Postów: 59
Domyślnie Odp: [Mk1] Wymiana łożyska

w sumie racja obawialem sie tylko po doswiadczeniach z esiego

KUSTO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2011, 00:02   #42
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Wymiana łożyska

jak miales w erscorcie zle doswiadczenia to znaczy ze kupowales szajs nie lozysko....

Ja tam akurat nie jestem tą osoba ktora uwaza ze cena= jakosc ale niestety z lozyskami jest spory problem. nie wiem kiedys polacy robili super lozyska , a teraz robia firmy wogole nieoznakowane , puszczaja to do niemiec , a potem te polskie lozyska w niemieckim kartoniku trafiaja do nas tyle ze juz z cenami z kosmosu.

A takie np CX czy tam pakowacz jakis margo czy jakos tak syf kila i mogila z plasteliny wykonane,.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2011, 08:04   #43
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: [Mk1] Wymiana łożyska

Cytat:
Napisał tomiscorpio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
skoro nie ma tam lozysk stozkowych to bardzo mocno sie dokreca , dobry klucz plus przedluzka i dokrecic solidnie. Tylko nie metrowa jakas.

Cos kolo 250 do 280 niuta bedzie. Dokrecic i nic nie popuszczac ani nie cofac.

Normalny klucz plus 30 cm przedluzki porzadnie dokrecic.
Podwojne lozysko to tez lozysko stozkowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tylko ze nie wiadomo czy kolega ma tarcze czy beben bo to roznica!!!
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2011, 10:26   #44
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Wymiana łożyska

jak masz zamkniete lozysko to mu krzywdy nie zrobisz dokreceniem. dobrze wiesz o co chodzi i znow zaczynasz swoje glupie czepialstwo. ktore jak zawsze nic nie wnosi do tematu.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2011, 13:29   #45
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Wymiana łożyska

wybacz napisalem o tym ze niewiadomo co kolega ma wiec jesli dokreci beben takim momentem to po lozysku.!!!!

A podwojne lozysko-oczywiscie mozemy dokrecac bardzo duzym momentem.
Jednak zamiast napisac zamkniete lozysko powinienes napisac podwójne stozkowe.

Zamkniete moze rownie dobrze byc pojedyncze kulkowe a to jest roznica.

PS. nie czepiam sie tylko prostuje nazewnicto aby zamieszania nie bylo, bo jeszcze inni pomysla ze kazde lozysko chronione mozna na maksa dokrecac.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2011, 16:44   #46
atomic99
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2008
Skąd: Ostrów
Model: Focus MK1 (kombi)
Silnik: 1.8 TDDi 90KM
Rocznik: 2001 (przed liftem) [czarny]
Postów: 112
Domyślnie Odp: wymiana bębnów i łożyska tył - co ile?

Witam
Sorki za wykopalisko ale nie będę zakładał kolejnego tematu.

Mam zamiar wymienić bębny i szczęki z tyłu autka (Ford Focus 1.8TDDi 90KM)

Co oprócz oczywistych bębnów i szczęk muszę kupić żeby nie motać się w trakcie wymiany ?

Czy łożyska i inne drobne elementy można przełożyć ze starych bębnów ?
atomic99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2011, 17:19   #47
moons
ford::expert
 
Avatar moons
 
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
Domyślnie Odp: wymiana bębnów i łożyska tył - co ile?

Wszystko powinieneś przełożyć. Tylko jak to zwykle bywa jest jedno ale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. często np. okazuje się że samoregulator szczęk jest tak zapieczony że nic z nim już nie da rady zrobić. To samo się tyczy np. osłony na smar, tego kapturka którym zatyka się nakrętkę, często podczas jego wyjmowania zrobi się z niego miazga i jest do wymiany.
A łożyska jeśli nic nie stuka i nie puka powinieneś śmiało przełożyć.
Pozdrawiam
__________________

moons jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2011, 11:38   #48
atomic99
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2008
Skąd: Ostrów
Model: Focus MK1 (kombi)
Silnik: 1.8 TDDi 90KM
Rocznik: 2001 (przed liftem) [czarny]
Postów: 112
Domyślnie Odp: wymiana bębnów i łożyska tył - co ile?

Cytat:
Napisał moons Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Też już jestem po takiej operacji ale nie do końca. Wydawało mi się że przeczytałem na forum wszystko w tym temacie a okazało się że nie do końca. Hamulce tarczowe w focusie były tylko jedne i nie ma najmniejszego znaczenia z jakiego auta są mogą być nawet od 1.4 a i tak będą pasować do 1.8 TDDi.
Otóż wiedziałem to że należy kupić:
piasty do hamulców tarczowych
zaciski
tarcze
klocki
osłony do hamulców tarczowych (nr części 1138516 i 1138517 - tanie i bardzo potrzebne i raczej nie powinno się ich pomijać bo mogą się pojawić problemy z ABS - choć trochę chronią pierścienie przed całym syfem).

A w rzeczywistości okazało się że to nie wszystko. Mój focus jest przed liftem. Przewody hamulcowe wyglądały następująco: (opisuje tylko to co już jest widoczne) kawałek przewodu gumowego a potem przewód metalowy aż do samego tłoczka. No i niestety podłączenie zacisku w takim układzie nie było możliwe. Należało wymienić również przewody. Otóż z tego co teraz się zorientowałem to przewody przy tarczach z tyły wyglądały następująco. Były dwa rodzaje:
1. cały gumowy przewód o długości 41cm
2. kawałek gumowy (taki sam jak przy bębnach) potem kawałek metalowy i potem znowu kawałek gumowy do samego zacisku.
Do tego przy tarczach jest uchwyt który przytrzymuje przewody (nr 1128198 i 1128199 - mocuje się je na wahaczu) i też moim zdaniem jest raczej niezbędny żeby przewody dobrze leżały.
Podejrzewam że jeśli przy bębnach mamy ten drugi układ czyli guma-metal-guma to nic nie trzeba wymieniać natomiast jeśli układ jest taki jak u mnie czyli guma-metal nic nie podejdzie i trzeba wymienić przewody. Ja zauważyłem że muszę zmienić przewody dopiero jak zdjąłem koła :smt106 a wystarczyło dużo wcześniej zajrzeć pod auto i potem bez nerw wymieniać hamulce ale i tak się udało.
Wymienić bębny na tarcze od biedy idzie nawet pod blokiem robota nie jest trudna jest troszkę problemu z odkręceniem piast od wahacza ale daje rady. Natomiast wymiana linki bez podnośnika lub jakiegoś kanału jest raczej nie możliwa.
Pozdrawiam


moons ja chyba mam tak samo jak u Ciebie chodzi mi o przewody hamulcowe
- Ty wymieniałeś całe przewody czy tylko tą końcówkę przyłącze do zacisków ?


Gdzie kupiłeś przewody ?
Jakie koszta ?

Znalazłem taką stronę [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Który element trzeba wymienić ?



moje fotki :

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]



Znalazłem i zamówiłem już kompletne zwrotnice z osłoną, czopem piasty, piastą, zaciskami - lewa i prawa strona 340zł z przesyłką, w poniedziałek będę miał.

Jak już będę miał podstawę to zamówię linkę do ręcznego no i ten przewód hamulcowy pasujący do zacisków tylko który ?.


Jak dorwę wszystkie części do swapa to postaram się zrobić foto relację z wymiany.


A i jeszcze jedno czy łożysko z bębna będzie pasować do tych tarczowych ?

Ostatnio edytowane przez atomic99 ; 30-06-2011 o 15:01
atomic99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2012, 17:41   #49
genas244
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-07-2012
Model: ford focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 1996
Postów: 4
Domyślnie Wymiana łożyska w tylnym kole. Jak to zrobić ?

witam ma ktoś ilustrowana (z foto) lub pisze mną instrukcje wymiany łożyska w tylnym kole w fordzie focus kombi 1,6 16V 1999r z ABS , ? ? z góry dziękuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
genas244 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2012, 20:36   #50
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Wymiana łożyska w tylnym kole. Jak to zrobić ?

Ja ostatnio wymieniałem ale mam z tyłu tarczę więc dla tarcz mogę Ci napisać bo jak bęben to nie rozbierałem.
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.