|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-09-2007, 16:06 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
|
Witam! W Czerwcu 2006 również miałem problem z wycieraczkami, rozebrałem mechanizm i idealnie wyczyściłem tulejki i wałki pracujące w nich z osadu, następnie nasmarowałem wszystko obficie towotem - wszystko działało idealnie, aż do wczoraj. Znowu mam ten sam problem, jednak teraz wymienię oringi znajdujące się u góry tulei (są popękane i prawdopodobnie puszczają wodę wymywając towot) a tulejki nasmaruję specjalnym smarem lepiącym się do materiału i nie zmywającym się wodą np. Cetten castrola do smarowania łańcuchów motocyklowych .
Pozdrawiam. |
11-09-2007, 18:38 | #12 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
Bardzo dobry pomysł !!! Sprawdź jeszcze przekładnię silnika. Tam są brązowe pierścienie i styki czasowego. Ja i siebie wyczysciłem i wszystko chodzi jak nówka. Pozdrawiam Zibi.
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" |
12-09-2007, 18:25 | #13 | |
ford::average
Zarejestrowany: 03-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 146
|
Cytat:
Jakos nie kumam.
__________________
Byla Astra II, jest Galaxy GHIA |
|
12-09-2007, 19:26 | #14 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
zaczep z dźwignią, która po naciśnięciu zwalnia zaczep i można wycieraczkę ściągnąć.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
31-10-2007, 07:06 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Jawor-zno
Model: SEAT ALHAMBRA
Silnik: 1,9 TDI <--> 115KM AUY
Rocznik: 2002
Postów: 93
|
Witam,
przeprowadzałem wczoraj tą procedurę w Alhambrze '02 :571: . Myślałem, że mnie krew zaleje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , wszystko tak zapieczone :fcp27 , ale opiszę co i jak mi szło. 1. Ściągnięcie ramion - w moim roczniku niema zabezpieczenia trzeba szarpać, podrywać itp., po 10 minutach zeszły :fcp12 2. Żeby dostać się do całego mechanizmu trzeba odkręcić plastikową osłonę do której przymocowane są spryskiwacze - tu żadnych problemów niema :fcp26 3. Trzeba również wyciągnąć całą rynienkę tą która odprowadza wodę spływającą z szyb raptem 3 śrubki i troszeczkę szarpaniny bo jest ciasno - generalnie łatwo zeszło :fcp18 4. Dobieranie się do tych fantastycznych tulejek (masakra :537: ) a więc, przy każdym ramieniu robimy co następuje - najpierw ściągamy zawleczkę z wieloklina, następnie jest tam cieniutka podkładeczka a pod nią jest gumowy oring. Gdy powyjmujemy to wszystko to cały wieloklin powinien nam wyjść z tej wspaniałej tulejki ale niestety jest zapieczony więc w moim przypadku wieloklin od strony pasażera po kilku puknięciach młoteczkiem nawet wyskoczył potem przeczyszczenie ropą i czym się da a na koniec smar ( ja miałem w sprayu jakiś tam) i wieloklin ładnie wchodzi i wychodzi wręcz sam wypada jak go niezabezpiecze zawleczką. Strona od kierowcy :fcp6 - około godzinę psikałem (ropa i wd40) i waliłem młotkiem oczywiście przez nakrętkę mocującą ramie żeby gwintu nie uszkodzić, nagle ujrzałem że około 3mm się ruszyło i tu mały sukces więc pierwsze piwko do ręki faja i chwila przerwy :fcp29 . Po przerwie dalej to samo i tak minęła następna godzina no ale efekty były widoczne bo już nakrętka mnie blokowała, więc technika powrotna tzn. wkręcam nakrętkę i podciągam do góry jak już więcej nie pójdzie to podstawić trzeba pod nakrętkę jakiś klucz lub coś podobnego żeby robić taką dźwignię aż weszło do końca. W każdym razie coś tam było już ruszone ale do końca wyjść nie chciało i dalej ciężko, wtedy zrobiłem tak - zapaliłem silnik puściłem wycieraczki żeby chodziły na drugim biegu i śrubokrętem wciskałem wieloklin do środka aż w końcu wyszedł no a później to już czyszczenie i pracują teraz jak nówki. :fcp26 :fcp29 Teraz (po 3 godzinnej przygodzie) to już spokojnie odbiłem drugie piwko i faja (zasłużony odpoczynek) I taka to była moja przygoda z tymi wycieruchami :fcp18 Może komuś się przyda Pozdrawiam
__________________
SEAT ALHAMBRA 2002 1,9TDI 115KM AUY |
31-10-2007, 19:27 | #16 | |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielsko Biała
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 67
|
Cytat:
jak ktoś ma jeszcze grafit i wymiesza z towotem :fcp2 ta konserwacja przeżyje auto :fcp1 |
|
01-11-2007, 16:15 | #17 | |
ford::average
Zarejestrowany: 03-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 146
|
Cytat:
__________________
Byla Astra II, jest Galaxy GHIA |
|
03-06-2011, 21:46 | #18 | |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-03-2010
Skąd: Polska
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 33
|
Odp: Mechanizm wycieraczek
Ja mam jeszcze pytanie od instrukcji. Dziś kolejny raz dzięki forum i wielu wypowiedziach które przeczytałem udał mi się naprawic moje wycieraczki.
Ale pytanie jak wyciągnąć wieloklin? Mi udało sie nim zjechać na sam dół ale potem opierał się juz o karoserię samochodu= Ford Galaxy 2005 rok. Odkreciłem uchwyt który trzyma obudowę w której jest wieloklin podniosłem go ku górze, wciśnąlem jeszcze bardziej wieloklin a i tak brakowało mi miejsca żeby on wyszedł. Ktoś ma jakiś sprytny sposób? Czas rzeczywisty roboty to akurat 3 godziny więc się zgadza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
|
|
10-06-2011, 22:52 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Bolesławiec
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 39
|
Odp: Mechanizm wycieraczek
Ja 2 dni temu też próbowałem rozebrać to ustrojstwo i od stukania pękło ramię mocujące cały mechanizm. Odradzam ten sposób. Używany mechanizm kosztowal 150zł, a pospawanie 50zł i przy okazji nagrzanie elementu spowodowało poluzowanie go. W domu wyszedł po lekkim stuknięciu śrubokrętem. Z drugą stroną zrobiłem podobnie. Palnik, podgrzałem dobrze kilka razy i wyszło bez problemu.
Pamiętajcie o wyciągnięciu oringa, aby go nie spalić. Powodzenia. eldamar najlepiej zdemontować cały mechanizm i na zewnątrz go rozbierać, czyścić i smarować. Inaczej efekt może byc krótkotrwały. Ostatnio edytowane przez skidan ; 10-06-2011 o 22:55 |
11-07-2014, 07:30 | #20 |
Junior Moderator
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Trójmiasto
Model: Galaxy mk2
Silnik: 2.3+LpgTech516
Rocznik: 2000
Postów: 783
|
Odp: Mechanizm wycieraczek
Odgrzewam kotleta.
Ja niestety nie zabezpieczyłem nakrętką i waląc młotkiem w trzpień uszkodziłem gwint. Zorientowałem się dopiero przy skręcaniu wszystkiego jak nakrętka była już do połowy wkręcona. Ponieważ jutro wyjeżdżam na wakacje (trasa - jakieś 5tyś km) musiałem to dokręcić "na chama" bo bez wycieraczki byłoby słabo. I teraz pytanie - czy można dostać osobno: 1) trzpień 2) nakrętkę 3) uszczelkę Ma to to jakieś numery seryjne, czy sprzedawane jest w całości?
__________________
[Zasady panujące na forum] [Jak zmienić tytuł wątku] [Regulamin] [Zasady umieszczania ogłoszeń] Ford Galaxy MK2 2.3 [Galaxy - popularne tematy] |