Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-09-2007, 16:06   #11
Rocker
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
Domyślnie

Witam! W Czerwcu 2006 również miałem problem z wycieraczkami, rozebrałem mechanizm i idealnie wyczyściłem tulejki i wałki pracujące w nich z osadu, następnie nasmarowałem wszystko obficie towotem - wszystko działało idealnie, aż do wczoraj. Znowu mam ten sam problem, jednak teraz wymienię oringi znajdujące się u góry tulei (są popękane i prawdopodobnie puszczają wodę wymywając towot) a tulejki nasmaruję specjalnym smarem lepiącym się do materiału i nie zmywającym się wodą np. Cetten castrola do smarowania łańcuchów motocyklowych .
Pozdrawiam.

Rocker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2007, 18:38   #12
zibi187
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
Domyślnie

Bardzo dobry pomysł !!! Sprawdź jeszcze przekładnię silnika. Tam są brązowe pierścienie i styki czasowego. Ja i siebie wyczysciłem i wszystko chodzi jak nówka. Pozdrawiam Zibi.
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
zibi187 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-09-2007, 18:25   #13
figer
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 146
Domyślnie

Cytat:
Napisał wojtek60
jest od środka ramienia zaczep i naciskając ściągasz z ośki.
Czy mozna bardziej obrazowo :fcp20
Jakos nie kumam.
__________________
Byla Astra II, jest Galaxy GHIA
figer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-09-2007, 19:26   #14
wojtek60
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
Domyślnie

Cytat:
Napisał figer
Czy mozna bardziej obrazowo
Jak odciągniesz wycieraczkę od szyby to przy osi ramienia wycieraczki od środka jest
zaczep z dźwignią, która po naciśnięciu zwalnia zaczep i można wycieraczkę ściągnąć.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS
wojtek60 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 07:06   #15
mike_111
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Jawor-zno
Model: SEAT ALHAMBRA
Silnik: 1,9 TDI <--> 115KM AUY
Rocznik: 2002
Postów: 93
Domyślnie

Witam,
przeprowadzałem wczoraj tą procedurę w Alhambrze '02 :571: . Myślałem, że mnie krew zaleje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , wszystko tak zapieczone :fcp27 , ale opiszę co i jak mi szło.

1. Ściągnięcie ramion - w moim roczniku niema zabezpieczenia trzeba szarpać, podrywać itp., po 10 minutach zeszły :fcp12

2. Żeby dostać się do całego mechanizmu trzeba odkręcić plastikową osłonę do której przymocowane są spryskiwacze - tu żadnych problemów niema :fcp26

3. Trzeba również wyciągnąć całą rynienkę tą która odprowadza wodę spływającą z szyb raptem 3 śrubki i troszeczkę szarpaniny bo jest ciasno - generalnie łatwo zeszło :fcp18

4. Dobieranie się do tych fantastycznych tulejek (masakra :537: ) a więc, przy każdym ramieniu robimy co następuje - najpierw ściągamy zawleczkę z wieloklina, następnie jest tam cieniutka podkładeczka a pod nią jest gumowy oring. Gdy powyjmujemy to wszystko to cały wieloklin powinien nam wyjść z tej wspaniałej tulejki ale niestety jest zapieczony więc w moim przypadku wieloklin od strony pasażera po kilku puknięciach młoteczkiem nawet wyskoczył potem przeczyszczenie ropą i czym się da a na koniec smar ( ja miałem w sprayu jakiś tam) i wieloklin ładnie wchodzi i wychodzi wręcz sam wypada jak go niezabezpiecze zawleczką.
Strona od kierowcy :fcp6 - około godzinę psikałem (ropa i wd40) i waliłem młotkiem oczywiście przez nakrętkę mocującą ramie żeby gwintu nie uszkodzić, nagle ujrzałem że około 3mm się ruszyło i tu mały sukces więc pierwsze piwko do ręki faja i chwila przerwy :fcp29 . Po przerwie dalej to samo i tak minęła następna godzina no ale efekty były widoczne bo już nakrętka mnie blokowała, więc technika powrotna tzn. wkręcam nakrętkę i podciągam do góry jak już więcej nie pójdzie to podstawić trzeba pod nakrętkę jakiś klucz lub coś podobnego żeby robić taką dźwignię aż weszło do końca. W każdym razie coś tam było już ruszone ale do końca wyjść nie chciało i dalej ciężko, wtedy zrobiłem tak - zapaliłem silnik puściłem wycieraczki żeby chodziły na drugim biegu i śrubokrętem wciskałem wieloklin do środka aż w końcu wyszedł no a później to już czyszczenie i pracują teraz jak nówki. :fcp26 :fcp29

Teraz (po 3 godzinnej przygodzie) to już spokojnie odbiłem drugie piwko i faja (zasłużony odpoczynek)
I taka to była moja przygoda z tymi wycieruchami :fcp18
Może komuś się przyda
Pozdrawiam
__________________
SEAT ALHAMBRA 2002
1,9TDI 115KM AUY
mike_111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 19:27   #16
gaussman
ford::average
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielsko Biała
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 67
Domyślnie

Cytat:
Napisał Rocker
nasmarowałem wszystko obficie towotem

jak ktoś ma jeszcze grafit i wymiesza z towotem :fcp2


ta konserwacja przeżyje auto :fcp1
gaussman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2007, 16:15   #17
figer
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-02-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 146
Domyślnie

Cytat:
Napisał mike_111
w moim roczniku niema zabezpieczenia trzeba szarpać, podrywać itp
We wczesniejszym, czyli '99 tez nie ma, ale schodza jak sie zdejmie piora wycieraczki i ramie dopchnie do szyby/podszybia.
__________________
Byla Astra II, jest Galaxy GHIA
figer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2011, 21:46   #18
eldamar
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-03-2010
Skąd: Polska
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 33
Domyślnie Odp: Mechanizm wycieraczek

Ja mam jeszcze pytanie od instrukcji. Dziś kolejny raz dzięki forum i wielu wypowiedziach które przeczytałem udał mi się naprawic moje wycieraczki.
Ale pytanie jak wyciągnąć wieloklin? Mi udało sie nim zjechać na sam dół ale potem opierał się juz o karoserię samochodu= Ford Galaxy 2005 rok.
Odkreciłem uchwyt który trzyma obudowę w której jest wieloklin podniosłem go ku górze, wciśnąlem jeszcze bardziej wieloklin a i tak brakowało mi miejsca żeby on wyszedł. Ktoś ma jakiś sprytny sposób?
Czas rzeczywisty roboty to akurat 3 godziny więc się zgadza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Cytat:
Napisał mike_111 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam,
przeprowadzałem wczoraj tą procedurę w Alhambrze '02 :571: . Myślałem, że mnie krew zaleje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , wszystko tak zapieczone :fcp27 , ale opiszę co i jak mi szło.

1. Ściągnięcie ramion - w moim roczniku niema zabezpieczenia trzeba szarpać, podrywać itp., po 10 minutach zeszły :fcp12

2. Żeby dostać się do całego mechanizmu trzeba odkręcić plastikową osłonę do której przymocowane są spryskiwacze - tu żadnych problemów niema :fcp26

3. Trzeba również wyciągnąć całą rynienkę tą która odprowadza wodę spływającą z szyb raptem 3 śrubki i troszeczkę szarpaniny bo jest ciasno - generalnie łatwo zeszło :fcp18

4. Dobieranie się do tych fantastycznych tulejek (masakra :537: ) a więc, przy każdym ramieniu robimy co następuje - najpierw ściągamy zawleczkę z wieloklina, następnie jest tam cieniutka podkładeczka a pod nią jest gumowy oring. Gdy powyjmujemy to wszystko to cały wieloklin powinien nam wyjść z tej wspaniałej tulejki ale niestety jest zapieczony więc w moim przypadku wieloklin od strony pasażera po kilku puknięciach młoteczkiem nawet wyskoczył potem przeczyszczenie ropą i czym się da a na koniec smar ( ja miałem w sprayu jakiś tam) i wieloklin ładnie wchodzi i wychodzi wręcz sam wypada jak go niezabezpiecze zawleczką.
Strona od kierowcy :fcp6 - około godzinę psikałem (ropa i wd40) i waliłem młotkiem oczywiście przez nakrętkę mocującą ramie żeby gwintu nie uszkodzić, nagle ujrzałem że około 3mm się ruszyło i tu mały sukces więc pierwsze piwko do ręki faja i chwila przerwy :fcp29 . Po przerwie dalej to samo i tak minęła następna godzina no ale efekty były widoczne bo już nakrętka mnie blokowała, więc technika powrotna tzn. wkręcam nakrętkę i podciągam do góry jak już więcej nie pójdzie to podstawić trzeba pod nakrętkę jakiś klucz lub coś podobnego żeby robić taką dźwignię aż weszło do końca. W każdym razie coś tam było już ruszone ale do końca wyjść nie chciało i dalej ciężko, wtedy zrobiłem tak - zapaliłem silnik puściłem wycieraczki żeby chodziły na drugim biegu i śrubokrętem wciskałem wieloklin do środka aż w końcu wyszedł no a później to już czyszczenie i pracują teraz jak nówki. :fcp26 :fcp29

Teraz (po 3 godzinnej przygodzie) to już spokojnie odbiłem drugie piwko i faja (zasłużony odpoczynek)
I taka to była moja przygoda z tymi wycieruchami :fcp18
Może komuś się przyda
Pozdrawiam
eldamar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2011, 22:52   #19
skidan
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Bolesławiec
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 39
Domyślnie Odp: Mechanizm wycieraczek

Ja 2 dni temu też próbowałem rozebrać to ustrojstwo i od stukania pękło ramię mocujące cały mechanizm. Odradzam ten sposób. Używany mechanizm kosztowal 150zł, a pospawanie 50zł i przy okazji nagrzanie elementu spowodowało poluzowanie go. W domu wyszedł po lekkim stuknięciu śrubokrętem. Z drugą stroną zrobiłem podobnie. Palnik, podgrzałem dobrze kilka razy i wyszło bez problemu.
Pamiętajcie o wyciągnięciu oringa, aby go nie spalić.
Powodzenia.

eldamar
najlepiej zdemontować cały mechanizm i na zewnątrz go rozbierać, czyścić i smarować. Inaczej efekt może byc krótkotrwały.

Ostatnio edytowane przez skidan ; 10-06-2011 o 22:55
skidan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-07-2014, 07:30   #20
deku
Junior Moderator
 
Avatar deku
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Trójmiasto
Model: Galaxy mk2
Silnik: 2.3+LpgTech516
Rocznik: 2000
Postów: 783
Domyślnie Odp: Mechanizm wycieraczek

Odgrzewam kotleta.
Ja niestety nie zabezpieczyłem nakrętką i waląc młotkiem w trzpień uszkodziłem gwint. Zorientowałem się dopiero przy skręcaniu wszystkiego jak nakrętka była już do połowy wkręcona. Ponieważ jutro wyjeżdżam na wakacje (trasa - jakieś 5tyś km) musiałem to dokręcić "na chama" bo bez wycieraczki byłoby słabo.
I teraz pytanie - czy można dostać osobno:
1) trzpień
2) nakrętkę
3) uszczelkę


Ma to to jakieś numery seryjne, czy sprzedawane jest w całości?
deku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:56.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.