Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-05-2011, 10:00   #1
szakal22
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
Domyślnie Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Niestety po raz kolejny dopadł mnie problem EGR'a. Błędów nie pokazuje po podłączeniu kompa, niby działa ale nie tak jak powinien.
ASO zaleca wymianę na nowy - koszt z robocizna ok 1600zl(można zaoszczędzić ok 400zl kupując EGR nie w aso np. tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]).

Szukałem w innym kierunku, aby całkowicie wyeliminować EGR. Znalazłem człowieka, który po analizie softu samochodu powiedział, że jest to do zrobienia i może to zrobić - tylko trzeba zaślepić zawór oraz go wyczyścić aby się nie przycinał już, bo będzie chyba pracował, ale bez spalin, wiec nie zasyfi więcej - tak zrozumiałem.
No i jak w końcu zaślepić go - czytając forum, jest wiele sposobów: zaślepić całkowicie, albo zaślepić z dziurkami, a to zaślepić w jednym miejscu a to w drugim i sam do końca nie wiem gdzie najlepiej....
Dołączam fotki proszę o zaznaczenie powiedzenie gdzie co i jak najlepiej.

Prośba do kolegi 'mkaminski100' bo w dziedzinie zaślepiania z czego co zaobserwowałem wie dużo.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Bez tytułu copy.jpg (67.9 KB, 237 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg zdjecie.JPG (82.1 KB, 229 wyświetleń)

szakal22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 16:57   #2
DUK45
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Witam ja zaślepiłem w punkcie 1. Chciałem zupełnie w innym miejscu tzn przy kolektorze ssącym bo tam najwygodniej ale się nie dało bo rurki miały kołnierze i inne dziwne kształty natomiast w punkcie 1 powierzchnie styku są płaskie i można bez problemu włożyć tam blachę. Ja zaślepiłem 3 dni temu blachą bez otworów i po 40 km zapalił sie check. Nic poz tym sie nie dzieje złego. A z plusów to to że zbiera się ładniej od dołu.
DUK45 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 17:40   #3
szakal22
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

No w sumie tez bylem za zaślepieniem kompletnym bez otworów, jednak trochę mnie zastanowiło to aby zawór był wyczyszczony i się nie przycinał - w sensie prace jakąś będzie wykonywał... dlatego zaczem się zastanawiać nad otworami w zaślepce....
Co do kontrolki check engine... to ja mam mieć zrobiona modyfikacje softu komputera samochodu, że jakby egr'a nie było i nie będą zapalały się żadne kontrolki.
szakal22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 19:00   #4
robson3900
ford::average
 
Avatar robson3900
 
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Człuchów
Model: C-MAX GHIA
Silnik: 2,0 TDCI 136KM
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Tez bawilem sie 1 rok z tym EGR.
Okazało sie ze czyszczenie w zasadzie nie dalo niz poniewaz zawór zacina sie w silniczku sterujacym otwarcie/zamkniecie a takze zapieka sie na tulejce gdzie pracuje. Kombinowalem i w zasadzie to zaluje ze nie zrobilem tego co powinienes takze zrobic. Kupic ten zawor z tej strony co podales. ja tez kupilem z tej strony za 745. Zawor delphi takze zadna podroba. A do tego zaplacilem za uszczeleczke 10 zl i wymiane w serwisie BOSCHA 100zl. Razem 855 zl a autko juz 3 m-ce smiga az milo. Zaden problem wymienic samemu ale chodzi o to ze po wymianie trzeba zaadoptowac egr. Powodzenia!
robson3900 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 19:32   #5
szakal22
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Sprawa tego typu że zawór już wymieniałem 2 lata temu i znowu jest problem....

a właśnie też dowiedziałem się podczas wizyty w ASO, że są 2 typy zaworów do 2.0 TDCI:
1 typ - to zawór do bodajże marca 2006 roku, a 2 typ - to zawór od marcu 2006 roku.
Ten 2 typ zrobili podobno lepszy nie zacinający się.

Widziałem zdjęcia tych dwóch zaworów obok siebie i ten 2 typ ma dłuższy ten czarny plastik od 1 typu i coś tam jest bardziej zaokrąglone a w starym kanciate.

Ciekawi mnie czy sklepy mające zawory w lepszej cenie nie są zaworami starego typu i się z nich wyprzedają...?
No i w ogóle to trzeba chyba mieć obok siebie te dwa typy aby je odróżnić - chyba że jest jakaś różnica w numerach na zaworze...

Czyli wnioskuje że 2 lata temu wymieniłem u siebie na ten 1 typ, bo zaczął się przycinać...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
szakal22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 22:29   #6
crocos246
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Kłodzko
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 41
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał szakal22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety po raz kolejny dopadł mnie problem EGR'a.
jakie masz objawy? Możesz opisać? Też mam pewien problem z motorem i szukam potencjalnych przyczyn...
crocos246 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2011, 07:43   #7
szakal22
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

U mnie objawy sa takie, ze na zimnym silniku po odpaleniu obroty falują, dymi na jasno, szaro, biało. Nawet po rozgrzaniu silnika - obroty na postoju lekko drgają - da się wyczuć nierównomierność pracy. Ostatnio przy przygazówce na postoju, na nie do końca rozgrzanym silniku - samochód zgasł i nie chciał odpalić - zawór się przyciął w jakiejś takiej pozycji ze nie dało się auta uruchomić. Cale szczęście stało się to w ASO i samochód odpalili i postawili diagnozę, że to właśnie wina EGR'a - jest do wymiany.
szakal22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2011, 20:39   #8
dafior01
ford::specialist
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał szakal22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do kontrolki check engine... to ja mam mieć zrobiona modyfikacje softu komputera samochodu, że jakby egr'a nie było i nie będą zapalały się żadne kontrolki.
Ciekawostka .... albo gość ściemnia cię na maksa, albo czaradziej jakiś (czyli projektant sterowanika, posiadający dostęp już nie tyle do programatora, ale do lutowania typu smd, na kilkuwarstwowych płytkach). Piszę tak, bo niestety programik który przetwarza zewnętrzne sygnały (m.in. z EGR) jest stały (wlutowny i nie programowalny). Nie mylić z układem gdzię są zapisywane mapy pracy.

Cóż, ja szczerze czekam na ciąg dalszy historii... 3mam kciuki ....

PS. Wydałem dużo kasy na takich magików, autko bardzo fługo stało u nich - i na sam koniec trzeba było kupupić nowy EGR, który sam wymieniłem (żadna filozofia) .... Niesety zapóźno zachciało mi się doszukać po co i w jaki sposób działa EGR w 2.0.

Ostatnio edytowane przez dafior01 ; 22-05-2011 o 20:42
dafior01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2011, 05:41   #9
DUK45
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał dafior01 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. Wydałem dużo kasy na takich magików, autko bardzo fługo stało u nich - i na sam koniec trzeba było kupupić nowy EGR, który sam wymieniłem (żadna filozofia) .... Niesety zapóźno zachciało mi się doszukać po co i w jaki sposób działa EGR w 2.0.
dafior01 za późno się dowiedziałeś i to odbiło się na Twoim portfelu czy samochód ucierpiał z powodu zwłoki. Pytam bo ja zaślepiłem i nie jestem do końca przekonany czy tak można jeździć. Check się pali ale po za tym same plusy.
DUK45 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2011, 07:04   #10
szakal22
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
Domyślnie Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał dafior01 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekawostka .... albo gość ściemnia cię na maksa, albo czaradziej jakiś
No widzę że dobrze zrobiłem najpierw zadając kilka pytań tu na forum.
W takim razie muszę zagłębić się w temat i wypytać gościa w jaki sposób ma plan to zrobić.

dafior01 napisz w ogóle jak zaślepiany miałeś EGR - jak to wyszło, że właśnie skończyło się na włożeniu nowego EGR - jakieś niepokojące objawy?
szakal22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.