|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2011, 10:00 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
|
Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Niestety po raz kolejny dopadł mnie problem EGR'a. Błędów nie pokazuje po podłączeniu kompa, niby działa ale nie tak jak powinien.
ASO zaleca wymianę na nowy - koszt z robocizna ok 1600zl(można zaoszczędzić ok 400zl kupując EGR nie w aso np. tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]). Szukałem w innym kierunku, aby całkowicie wyeliminować EGR. Znalazłem człowieka, który po analizie softu samochodu powiedział, że jest to do zrobienia i może to zrobić - tylko trzeba zaślepić zawór oraz go wyczyścić aby się nie przycinał już, bo będzie chyba pracował, ale bez spalin, wiec nie zasyfi więcej - tak zrozumiałem. No i jak w końcu zaślepić go - czytając forum, jest wiele sposobów: zaślepić całkowicie, albo zaślepić z dziurkami, a to zaślepić w jednym miejscu a to w drugim i sam do końca nie wiem gdzie najlepiej.... Dołączam fotki proszę o zaznaczenie powiedzenie gdzie co i jak najlepiej. Prośba do kolegi 'mkaminski100' bo w dziedzinie zaślepiania z czego co zaobserwowałem wie dużo. |
20-05-2011, 16:57 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Witam ja zaślepiłem w punkcie 1. Chciałem zupełnie w innym miejscu tzn przy kolektorze ssącym bo tam najwygodniej ale się nie dało bo rurki miały kołnierze i inne dziwne kształty natomiast w punkcie 1 powierzchnie styku są płaskie i można bez problemu włożyć tam blachę. Ja zaślepiłem 3 dni temu blachą bez otworów i po 40 km zapalił sie check. Nic poz tym sie nie dzieje złego. A z plusów to to że zbiera się ładniej od dołu.
|
20-05-2011, 17:40 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
No w sumie tez bylem za zaślepieniem kompletnym bez otworów, jednak trochę mnie zastanowiło to aby zawór był wyczyszczony i się nie przycinał - w sensie prace jakąś będzie wykonywał... dlatego zaczem się zastanawiać nad otworami w zaślepce....
Co do kontrolki check engine... to ja mam mieć zrobiona modyfikacje softu komputera samochodu, że jakby egr'a nie było i nie będą zapalały się żadne kontrolki. |
20-05-2011, 19:00 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Człuchów
Model: C-MAX GHIA
Silnik: 2,0 TDCI 136KM
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Tez bawilem sie 1 rok z tym EGR.
Okazało sie ze czyszczenie w zasadzie nie dalo niz poniewaz zawór zacina sie w silniczku sterujacym otwarcie/zamkniecie a takze zapieka sie na tulejce gdzie pracuje. Kombinowalem i w zasadzie to zaluje ze nie zrobilem tego co powinienes takze zrobic. Kupic ten zawor z tej strony co podales. ja tez kupilem z tej strony za 745. Zawor delphi takze zadna podroba. A do tego zaplacilem za uszczeleczke 10 zl i wymiane w serwisie BOSCHA 100zl. Razem 855 zl a autko juz 3 m-ce smiga az milo. Zaden problem wymienic samemu ale chodzi o to ze po wymianie trzeba zaadoptowac egr. Powodzenia! |
20-05-2011, 19:32 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Sprawa tego typu że zawór już wymieniałem 2 lata temu i znowu jest problem....
a właśnie też dowiedziałem się podczas wizyty w ASO, że są 2 typy zaworów do 2.0 TDCI: 1 typ - to zawór do bodajże marca 2006 roku, a 2 typ - to zawór od marcu 2006 roku. Ten 2 typ zrobili podobno lepszy nie zacinający się. Widziałem zdjęcia tych dwóch zaworów obok siebie i ten 2 typ ma dłuższy ten czarny plastik od 1 typu i coś tam jest bardziej zaokrąglone a w starym kanciate. Ciekawi mnie czy sklepy mające zawory w lepszej cenie nie są zaworami starego typu i się z nich wyprzedają...? No i w ogóle to trzeba chyba mieć obok siebie te dwa typy aby je odróżnić - chyba że jest jakaś różnica w numerach na zaworze... Czyli wnioskuje że 2 lata temu wymieniłem u siebie na ten 1 typ, bo zaczął się przycinać...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-05-2011, 22:29 | #6 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Kłodzko
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 41
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
21-05-2011, 07:43 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
U mnie objawy sa takie, ze na zimnym silniku po odpaleniu obroty falują, dymi na jasno, szaro, biało. Nawet po rozgrzaniu silnika - obroty na postoju lekko drgają - da się wyczuć nierównomierność pracy. Ostatnio przy przygazówce na postoju, na nie do końca rozgrzanym silniku - samochód zgasł i nie chciał odpalić - zawór się przyciął w jakiejś takiej pozycji ze nie dało się auta uruchomić. Cale szczęście stało się to w ASO i samochód odpalili i postawili diagnozę, że to właśnie wina EGR'a - jest do wymiany.
|
22-05-2011, 20:39 | #8 | |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Cytat:
Cóż, ja szczerze czekam na ciąg dalszy historii... 3mam kciuki .... PS. Wydałem dużo kasy na takich magików, autko bardzo fługo stało u nich - i na sam koniec trzeba było kupupić nowy EGR, który sam wymieniłem (żadna filozofia) .... Niesety zapóźno zachciało mi się doszukać po co i w jaki sposób działa EGR w 2.0. Ostatnio edytowane przez dafior01 ; 22-05-2011 o 20:42 |
|
23-05-2011, 05:41 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
23-05-2011, 07:04 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Olecko
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2010
Postów: 108
|
Odp: Modyfikacja softu a EGR w 2.0 TDCI
Cytat:
W takim razie muszę zagłębić się w temat i wypytać gościa w jaki sposób ma plan to zrobić. dafior01 napisz w ogóle jak zaślepiany miałeś EGR - jak to wyszło, że właśnie skończyło się na włożeniu nowego EGR - jakieś niepokojące objawy? |
|