|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2011, 20:56 | #21 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
|
Odp: Padł akumulator
Ładowanie 13,8V to nie jest w porządku, tyle to ma naładowany akumulator.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży |
20-05-2011, 21:13 | #22 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: Toruń
Model: Ford Galaxy, S-max
Silnik: 1,9TDI 110KM; 2,0 TDCI 163KM
Rocznik: 2000; 2010
Postów: 182
|
Odp: Padł akumulator
Ludzie nie zaśmiecajmy naszego forum bzdurami!!! Napięcie ładowania 13,8V mieści się w prawidłowych granicach czyli między 13,5 a 14,5 V.
|
20-05-2011, 21:27 | #23 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Padł akumulator
Cytat:
|
|
21-05-2011, 19:12 | #24 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
|
Odp: Padł akumulator
VW robi alternatory? W moim alternatorze (Bosch) jest regulator z napisem 14V a napięcie ładowania wynosi na wolnych obrotach 14,2-14,4. Po załączeniu wentylatora chłodnicy na drugi bieg spada do 13,9-14V. Kiedy rok temu wymieniałem akumulator zmierzono mi napięcie ładowania i było około 13,8V i już wtedy usłyszałem, że jest za niskie. To samo powiedział mi znajomy handlujący alternatorami i rozrusznikami. Dodam jeszcze, że akumulator o znamionowym napięciu 12V ma końcowe napięcie ładowania 14,4V a naładowany bez obciążenia ma 13,6-13,8V. Tyle z mojej strony.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży |
21-05-2011, 21:58 | #25 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Padł akumulator
Cytat:
|
|
22-05-2011, 09:36 | #26 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-08-2010
Skąd: Radom
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 275
|
Odp: Padł akumulator
Cytat:
Akumulator kwasowo ołowiowy przy całkowitym naładowaniu i ustabilizowaniu ma 2,1 na celę a cel jest 6 = 12,6V Podczas ładowania napięcie może wzrosnąć nawet powyżej 16V pod warunkiem że mamy prostownik z bazaru made in ZSSR. Przy normalnym prostowniku do 14.8V jednak to napięcie szybko spada - już po 2 godzinach od zakończenia ładowania będzie 12,6V. Tyle z mojej strony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pzdr |
|
22-05-2011, 19:15 | #27 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
|
Odp: Padł akumulator
Cytat z sieci:
"Akumulator ołowiowy ładuje się stałym napięciem, czyli ze zmieniającą się wartością prądu. Elektrody ołowiowe i elektrolit, składający się z kwasu siarkowego dają napięcie ogniwa 2 V. Ogniwa te łączy się najczęściej w baterie, składające się z 3 lub 6 ogniw. Jeżeli akumulator używany jest do pracy cyklicznej, tj. ładowanie i rozładowanie odbywa się na przemian, napięcie ładowania powinno wynosić 2,40 - 2,50 V/ogniwo, co oznacza 14,4 - 15,0 V dla akumulatora 12 - woltowego."
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży |
22-05-2011, 22:38 | #28 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 13-04-2009
Skąd: Bełchatów
Model: S Max
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2007
Postów: 492
|
Odp: Padł akumulator
Aku naładowany w spoczynku powinien mieć coś koło 12,6V a ładowanie z alternatora napięciem 13,8V może świadczyć o mocno rozładowanym aku. , włączeniem wielu odbiorników prądu lub problemem ze szczotkami albo regulatorem napięcia.
Ostatnio edytowane przez galo ; 22-05-2011 o 23:32 |