|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-05-2011, 15:59 | #1 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 25-04-2011
Skąd: Katowice
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
Głośniejszy silnik powyżej 2000 obr
Kupiłem niedawno Mondziaka Mk3, 2001 rok, TDDi, 115 KM.....
Z góry zakładam, że jestem trochę zielony !! Proszę o wyrozumiałość za banalne dla Was pytania....... 1) Z tego co się orientowałem w każdym Mondeo w Dieslu jest turbina cz tak? TDCi i TDDi - czy jest jeszcze po prostu Di ? Sprawa wygląda tak, że gdy się rozpędzam - i gdy stoję - to silnik pracuje cicho natomiast po przekroczeniu 2000tyś obrotów słychać go o wiele głośniej - tak jakby np. był odpalany na mrozie czy na zimno - jest o wiele głośniejszy. No i teraz kwestia mocy. Nie ma po przekroczeniu 2000obr jakiejś znacznej zmiany prędkości oprócz głośniejszej prazy silnika, przynajmniej nie w początkowej fazie, dopiero po pewnej chwili zaczyna się zbierać. Dzwoniłem do ASO i facet coś zasugerował o jakimś przewodzie łączącym intecoler z czymś tam i o jakichś Barankach - Mówi to coś komu?? |
17-05-2011, 18:52 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Sandomierz
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 199
|
Odp: Głośniejszy silnik powyżej 2000 obr
To raczej normalne ze glosniej chodzi ten typ tak ma poprostu przy 2tys zalacza sie turbina. W mk3 w kazdym dieslu jest turbina tylko sa 130 konne 115 i 90 i nie ma Di. Jak masz przeplywomierz to masz turbine ze zmienna geometria czyli 115 KM.
|
17-05-2011, 19:04 | #3 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Morąg
Model: sedan (Trend)
Silnik: 2.0 TDDI+box V-Tech
Rocznik: 1 marzec 2001
Postów: 54
|
Odp: Głośniejszy silnik powyżej 2000 obr
W naszych dieslach turbina kręci sie cały czas z tym, ze w turbince ze zmienną geometrią nie czuc efektu turbo dziury jak to jest w turbo ze stałą a ten głośniejszy dźwięk to nic innego zmiana kąta wtrysku w naszej pompie VP 44
|
17-05-2011, 19:39 | #4 | |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
|
Odp: Głośniejszy silnik powyżej 2000 obr
Cytat:
|
|