Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-04-2011, 14:10   #1
kamikadze_DOA
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2010
Skąd: OŁAWA
Model: FOCUS
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 41
Domyślnie wzrost temperatury wody.

Witam,

na początek trochę danych: silnik 1,8 benzyna+LPG

W piątek podczas świątecznej podróży zauważyłem dziwne zjawisko. Jak jechałem autostradą powyżej 130km/h automatycznie wskazówka pokazująca temperaturę wody leciała na koniec skali. Jak zwolniłem poniżej 130 km/h wskazówka powracała na "swoją pozycję". Początkowo myślałem, że to wynik wysokiej temeratury na zewnątrz i że silnik nie ma chłodzenia, więc zwolniłem. Jak zjechałem już zautostrady problem w dalszym ciągu występował.
Dzisiaj jadąc do pracy autostradą (już nie było tak ładni i cieplutko jak w piątek) postanowiłem wykonać mały test.
Jak wskazówka ponownie powędrowała w górę, przełączyłem go na benzynę i po kilku sekundach wskazówka powróciła na swoją pozycję (utrzymywałem w tedy prędkość ok 140 km/h jadąc na benzynie). Rozpędziłem samochód do 160 i przez jakiś czas utrzymując prędkość kontrolowałem zachowania wskaźnika - cały czas w połowie skali. Jak tylko przełączyłem ponownie na gaz po ok 15 sek wskazówka ponownie powędrowała na koniec skali.
Czego to może być przyczyna? Termostat czy jeszcze inna zołza?

kamikadze_DOA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2011, 17:55   #2
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

Termostat pracuje tak samo na gazie jak i na benzynie. Prawdopodobnie na gazie masz zbyt ubogą mieszankę przy dużych obciążeniach co podnosi temperaturę spalania. Jedź do gaziarza. Może wystarczy wymienić filtr gazu.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2011, 18:13   #3
Miras.
ford::average
 
Avatar Miras.
 
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: ze wsi
Model: Van
Silnik: Etylina
Rocznik: Automat
Postów: 138
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

Kiedyś kupiłem auto które miało podobne objawy. Okazało się że parownik był niewłaściwie podłączony - szeregowo i nie do właściwego przewodu wodnego. Powodowało to zapowietrzanie instalacji wodnej i zamarzanie parownika. Zamarznięty parownik blokował właściwy przepływ cieczy, a temperatura natychmiast szła na max. Wszystko to działo się tylko przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.

Po diagnozie u gaziarza parownik został podłączony prawidłowo (równolegle) i w właściwy przewód, no i wszystko grało jak trzeba.


... ot to taka ciekwostka a cyklu "cyrki z gazem"
Miras. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2011, 11:56   #4
kamikadze_DOA
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2010
Skąd: OŁAWA
Model: FOCUS
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 41
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

Cytat:
Napisał Jester Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Termostat pracuje tak samo na gazie jak i na benzynie. Prawdopodobnie na gazie masz zbyt ubogą mieszankę przy dużych obciążeniach co podnosi temperaturę spalania. Jedź do gaziarza. Może wystarczy wymienić filtr gazu.
instalacja ma dopiero miesiąc, więc wątpie aby to była wina filtra.



Miras:
czy można jakoś samodzielnie zweryfikować jak jest podłączony parownik? Ma oznaczenia typu IN i OUT Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.? Wole sam sprawdzić zanim zacznę jeździć po gazownikach i marnować czas.
kamikadze_DOA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2011, 12:30   #5
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

oczywiscie ze sklad mieszanki niema nic wspolnego z twoim przypadkiem, musialo by byc spalanie stukowe ale i to niepowinno miec znaczacego wplywu na temp. silnika.

Tak jak radzi Miras..lepiej przyjrzyj sie dokladnie jak ci podłączyli parownik bo bedziesz miał chyba to ciekawie zrobione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a bynajmniej wszystko wskazuje, skoro dopiero 1mc po zrobieniu instalacji.
PS. ciekawie to nie znaczy dobrze jak na twoje nie szczescie.
A przegrzewanie silnika szybko doprowadzi do jego przedwczesnego zuzycia....uszczelki gumowe i pierscienie.

Po twoim nicku wnioskuje ze moze to jeszcze szybciej nastąpic jak sie mozna spodziewac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Warto tez sprawdzic czy w czasie podnoszenia sie temp do tej czerwonej kreski działą ogrzewanie w pojezdzie..to tez troche potrafi powiedziec odnośnie tego gdzie sie zapowietrza.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 27-04-2011 o 12:36
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2011, 13:27   #6
kamikadze_DOA
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2010
Skąd: OŁAWA
Model: FOCUS
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 41
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

postaram się to dzisiaj w drodze powrotnej sprawdzić i dam znać, czy ogrzewanie działa.

Nie wiem czy to w czymś pomoże, ale dosyć częst obserwuje stan płynu chłodzącego i czasami jest w okolicach kresmki MIN, a czasami powyżej (ale nieznacznie) MAX. Poziom płynu sprawdzam zawsze przed domem i na zimnym silniku.
kamikadze_DOA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2011, 15:24   #7
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

Cytat:
Napisał kamikadze_DOA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
postaram się to dzisiaj w drodze powrotnej sprawdzić i dam znać, czy ogrzewanie działa.

Nie wiem czy to w czymś pomoże, ale dosyć częst obserwuje stan płynu chłodzącego i czasami jest w okolicach kresmki MIN, a czasami powyżej (ale nieznacznie) MAX. Poziom płynu sprawdzam zawsze przed domem i na zimnym silniku.
Cos napewno jest nie tak jak byc powinno ale przyczyn moze byc kilka...wlacznie z pompą wiec potrzeba bedzie dokladnie wszystko sprawdzac.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2011, 08:55   #8
Miras.
ford::average
 
Avatar Miras.
 
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: ze wsi
Model: Van
Silnik: Etylina
Rocznik: Automat
Postów: 138
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

Cytat:
Napisał kamikadze_DOA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy można jakoś samodzielnie zweryfikować jak jest podłączony parownik? Ma oznaczenia typu IN i OUT Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.? .
Na parowniku nie ma znaczenia IN/OUT (przynajmniej kiedyś tak było). Znaczenia ma natomiast sposób wpięcia w instalację.

Z mojej wiedzy : prawidłowo powinien być podpięty w instalację równolegle , czyli na trójnikach. Najczęściej wykorzystwane są przewody od nagrzewnicy - jest to najbezpieczniejszy sposób.

Nieprawidłowo podpina się szeregowo, czyli bez trójników, podłączając przewód nagrzewnicy bezpośrednio do parownika, a z parownika do nagrzewnicy.
Miras. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2011, 09:17   #9
kamikadze_DOA
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2010
Skąd: OŁAWA
Model: FOCUS
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 41
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

Wczoraj w drodze do domu sprawdziłem kilka rzeczy. Oczywiście jak na złość jak chciałem żeby wskazówka ruszyła w górę to nie chciała, więc musiałem dobrze go rozpędzić. Efekt był taki, że po podkręceniu ogrzewania na maksa w samochodzie zrobiło się jak w piekle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a wskazówka nawe powróciła do pionu (i tak się utrzymywała). Jak całkowicie "zakręciłem" ogrzewanie wskazówka ponownie, ale tym razem nieznacznie powędrowała w górę.

Miras:
z tego co widziałem to jest podłączenie na jakimś trójniku. Przewód, który wędruje do chłodnicy jest przecięty i w to miejsce został wstawiony trójnik i połączony z parownikiem
kamikadze_DOA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2011, 10:24   #10
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: wzrost temperatury wody.

Cytat:
Napisał kamikadze_DOA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Miras:
z tego co widziałem to jest podłączenie na jakimś trójniku. Przewód, który wędruje do chłodnicy jest przecięty i w to miejsce został wstawiony trójnik i połączony z parownikiem
Mozna podlaczac zarowno rownolegle jak i szeregowo bez trojnika..wiecej zalezy od instalacji w samochodzie. Nie ktore samochody maja regulowany przeplyw przez nagrzewnice i wowczas nalezy uwazac.
W foce mozna zrobic to i szeregowo i byc moze byloby lepiej i moze to tez byc przyczyna-napewno lepiej dla ogrzewania w zimie.

Aczkolwiek
Skoro temp. spadla przy wlaczeniu ogrzewania tzn. ze sie nie zapowietrzyl..
Mozliwa przyczyna zacinajacy sie termostat. Mozna tez sprawdzic czy aby niema smieci w ukladzie ktore moglyby powodowac przytykanie ukladu.

Ja osobiscie w foce chyba bym wolał podłączyć szeregowo aby cieszyc sie lepszym ogrzewaniem w zimie.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.