Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-04-2011, 19:19   #11
dresat
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Kwestia przełączania się z benzyny na gaz jest ściśle powiązana z wartością temperatury przełączenia zapisanej w sterowniku gazu. Dla sekwencji zwykle jest to 30stC; u mnie przełączenie następuje góra po kilometrze, ale gdy jest zimno. Temperaturę przełączenia mam ustawioną na 20stC. Gdy jest ciepło, przełączenie mam po 200-300 metrach i silnik ciągnie bez żadnych zjawisk ubocznych.

dresat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2011, 19:20   #12
Triam
ford::average
 
Avatar Triam
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Cytat:
Napisał TomCat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
u mnie w zimie, jak są mrozy, przełącza się po ok 1,5 km.
o! to jest ciekawe

P.S. w ten oto sposób obaliliście moje poglądy na temat LPG... o ile piszecie szczeże
__________________

Ostatnio edytowane przez Triam ; 24-04-2011 o 19:23
Triam jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2011, 19:29   #13
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Cytat:
Napisał dresat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kwestia przełączania się z benzyny na gaz jest ściśle powiązana z wartością temperatury przełączenia zapisanej w sterowniku gazu. Dla sekwencji zwykle jest to 30stC;
Dokładnie u mnie tyle jest nastawione, 30 st. C.
Więc kwestia jest dość indywidualna i dotyczy tego, jak szybko w danym samochodzie temperatura osiągnie zadaną wartość. W lecie czasem dobrze nie wyjadę z domu i już zaskakuje.

Cytat:
Napisał Triam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
o! to jest ciekawe
P.S. w ten oto sposób obaliliście moje poglądy na temat LPG... o ile piszecie szczeże
Piszemy szczerze, aczkolwiek w sekwencyjnej LPG akurat kwestia przełączania B/G to rzecz dość oczywista i akurat co do tego ciężko mieć chyba wątpliwości.
A jakie były Twoje dotychczasowe poglądy, że tak z ciekawości zapytam ?
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-)

Ostatnio edytowane przez TomCat ; 24-04-2011 o 19:32
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2011, 19:54   #14
mascom
ford::advanced
 
Avatar mascom
 
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Ja u siebie mam ustawione przełączanie na 20C, co owocuje przełączeniem na benzynę najpóźniej po przejechaniu 1-1.5km. Nie czuć żądnego przełączania. Wszystko chodzi płynnie.

Swoją instalację montowałem w takim warsztacie, który nie miał pojęcia o dobrym montażu nie mówiąc już o samej regulacji - regulacja jedynie na postoju, autokalibracja, przejazd 5km koło warsztatu i poprzeciąganie na oko charakterystycznych punktów na mapie.

Moja instalacja jest oparta na Stagu 200, do tego inne wynalazki, świadczące o stworzeniu instalacji jak najbardziej budżetowej czyli: wtryski - czerwone valdki, reduktor tomasetto.

Po około 1-2 miesiącach używania instalacji udało mi się, przy pomocy mojego kolegi, ustawić mapę gazową zgodną z mapą Pb. Później podjechałem do chwalonego gazownika i jego mapa była praktycznie identyczna z tą stworzoną przez nas. Pomimo elementów z niskiej półki instalacja chodzi, tak jak pisałem, dobrze. Nie ma wyczuwalnej różnicy pomiędzy jazdą na Pb a LPG.

Myślę, że na lepszej listwie wtryskowej - np Matrix, dałoby się zejść ze spalaniem gazu o kolejny litr, bez szkody dla silnika. Ale zaznaczam: Instalacja chodzi dobrze od ponad 35tyś km. Silnik chodzi świetnie.

Co do przeglądów: wymieniam filtry fazy lotnej i ciekłej sam w swoim zakresie. Robię to wraz ze zmianą oleju w silniku - zajmuje to dodatkowe 20 minut. Do tego sprawdzenie przy wymianie filtrów mapy gazu na laptopie. Od 30tys km mapa nie miała robionych praktycznie żądnych zmian, nie widać na niej żadnych niepokojących zmian.

Podsumowując, jestem bardzo zadowolony ze swojej instalacji. Do stworzenia dobrej instalacji nie trzeba jakiś super, hiper, drogich elementów. Oczywiście wiadomo, że przy lepszych elementach spalanie może być trochę mniejsze (głównie tutaj chodzi o listwę, reduktor), ale najważniejszy tutaj jest sam gazownik. Ktoś kto zna się na LPG. Potrafi odpowiednio interpretować poszczególne parametry. Wie jak poprawnie zamontować całość. Wtedy będziemy się cieszyć niskim spalaniem gazu jednocześnie nie tracąc nic z osiągów samochodu. Kijowy monter nawet z elementów za 3-4tyś zł nie zrobi nic sensownego.

Ostatnio edytowane przez mascom ; 24-04-2011 o 19:56
mascom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2011, 20:12   #15
Foczka 23
ford::advanced
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: PŁocicz / Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: Diesel 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 223
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Ja mam instalacje od 1,5 roku przejechałem 32 tyś. Spalanie 8.5 litra na 100 km przy pojemności 1.6 koszt przeglądów wynosi mnie 100 zł na 20 tyś. km. Póki co nic złego się nie dzieje świece platynowe przewody były nowe ale tylko ze względu na to, że nie wiedziałem czy w ogóle ktoś to kiedyś wymieniał. Różnica jest tylko minimalna w mocy no ale to mi nie przeszkadza bo i tak zawsze wkręcam moją Foczkę na wysokie obroty. To mój drugi samochód na gaz i nie narzekam. Ale wyznaję zasadę, że kupuję samochód bez instalacji trochę jeżdżę na benzynie i potem daję montować instalację przynajmniej wiem, że jest nowa i długo posłuży. Życzę przyjemnej i bezawaryjnej jazdy na lpg.
Foczka 23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2011, 21:22   #16
mouzes
ford::advanced
 
Avatar mouzes
 
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Łódź
Model: 525, Smart 600 turbo brabus
Silnik: 2,5l. m51b25, 600ccm turbo75KM
Rocznik: 1995, 1999
Postów: 341
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Cytat:
Napisał Triam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a możesz zrobić takie zestawienie dla temperatur minusowych??
ja mogę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

scorpio przy -20 bezproblemowo odpalało na gazie.
przy -25 też, ale przez pół minuty trzeba było polewać parownik gorącą wodą bo przymarzał.

Na paliwie nie jeździłęm w ogóle, bo i po co ...

A przebiegi robiłem z nim naprawdę duże ...

jedyny warunek, to dobry plyn do chłodnic.
mouzes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2011, 17:04   #17
wojteklan
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-01-2007
Skąd: Bielsko
Model: Galaxy
Silnik: 2.8
Rocznik: 44
Postów: 37
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

U mnie po walkach z instalacją LPG, zaczyna robić się normalnie.
V6 się ładnie i szybko rozgrzewa.

Osobiście nie widzę przeciwskazań dla LPG, nawet w silnku napędzanym ON - wysokoprężnym. Właściwie sam ON, nie jedzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wojteklan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2011, 19:14   #18
MondekII
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-12-2010
Model: mondeo mk2
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 1998
Postów: 6
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Cytat:
Napisał mouzes Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja mogę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

scorpio przy -20 bezproblemowo odpalało na gazie.
przy -25 też, ale przez pół minuty trzeba było polewać parownik gorącą wodą bo przymarzał.

Na paliwie nie jeździłęm w ogóle, bo i po co ...

A przebiegi robiłem z nim naprawdę duże ...

jedyny warunek, to dobry plyn do chłodnic.

a masz sekwencję??
bo na niej raczej ciężko z gazu w zimę palić


ja czaiłem się 2 lata z gazem
teraz założyłem i nie mam do czego się przyczepić
mondeo mk2 1.8 16v
2300 koszt całkowity wawa

osągi te same co na benzynie, przyśpieszenie, prędkość itd zostaje...
chyba że masz niesprawny silnik lub wybrałeś warsztat który nie umiejętnie zestroi instalację
popytałem znajomych, poczytałem trochę forum, poszukałem opinii o warsztatach i mam mondka zagazowanego
ps. popytajcie znajomych o dobre warsztaty i jak macie gazować to nie czekajcieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
MondekII jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2011, 19:31   #19
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Ja się z Wami zgadzam co do oszczędności itp. tylko proszę Was.....na sekwencji na mrozie przełączenie następuje po 1km-1,5km??Chyba jak tą odległość w korku pokonujecieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Silnik osiąga 30 stopni po kilometrze na mrozie np.-15?? Trochę Was fantazja poniosła
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2011, 21:08   #20
mascom
ford::advanced
 
Avatar mascom
 
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
Domyślnie Odp: Opłacalność LPG - małe przebiegi.

Temperatura przełączania 20C. Przy tak -10C wystarczy około 1-1.5km jazdy na benzynie i silnik przełącza się na LPG. Przełączanie następuje praktycznie na równi, z wejściem wskazówki wskaźnika temperatury na sam początek skali - czerwone pole). Tak więc każdy może zobaczyć ile u niego potrzeba czasu aby tak rozgrzać silnik.

Ostatnio edytowane przez mascom ; 25-04-2011 o 21:11
mascom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.