|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-03-2011, 11:39 | #21 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-01-2011
Skąd: Wyszków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 25
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Właśnie chodzi o pojemność motoru. Przy 2.0 gaśnie a przy 2.2 spada moc. Pisało o tym chyba ze 2 osoby mające motor 2.2 i w tych dwóch przypadkach podziałało. Napisałem jeszcze na priv'a do jednego z nich, aby doprecyzował. Będzie to chyba raczej formalność, ale chyba zacznę właśnie od tego. Poza tym zbyt duże wydatki na auto nie są mile widziane przez moją ukochaną. Dla niej Opel Astra F 1.6 8V rocznik `91 z LPG to auto tanie i niezniszczalne, ale przy takim skoku technologicznym nie rozumie, iż postęp kosztuje, a przyjemność i komfort z jazdy bez porównania.
pozdro saviano
__________________
Lepiej nic nie mówić, niż głupio milczeć. Nie działa ci internet? Możesz skorzystać z pomocy on-line! |
01-03-2011, 11:49 | #22 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Jeśli EGR uwali się tak że będzie cały czas otwarty to bez względu na pojemność będzie gasł zaraz po odpaleniu tzn. nie będzie wogóle odpalał, kręcisz rozrusznikiem i już niby zapala i d....
Obstawiam że pojemność nie ma tu nic do rzeczy, jak już pisałem mamy IDENTYCZNE EGRy. Przeczytałem twój wątek od początku i być może przycina się sterownik turbiny, najlepiej podjedź pod dobry komputer (IDS/WDS), dodkładne kody błędów dużo wyjaśnią, być może awaria ERGa powoduje że sypie się elektroniczny sterownik turbiny. Ostatnio edytowane przez Deryll ; 01-03-2011 o 11:55 |
01-03-2011, 14:00 | #23 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Cytat:
|
|
01-03-2011, 20:56 | #24 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-01-2011
Skąd: Wyszków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 25
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Jest to całkiem prawdopodobne. Jestem z zawodu informatykiem i ilość mondeo 2.0 tdci na rynku do objawów z gaszeniem silnika i ilość mondeo 2.2 do objawów tylko z mruganiem sprężyny jest całkiem prawdopodobna i dość proporcjonalna, aby wydawała się dość realna. W weekend (jak nic mi nie wypadnie) przeczyszczę egr, kolektor dolotowy i wymienię czujnik położenia wałka rozrządu (niewielki koszt). jak skombinuję siatkę, to jeszcze do odmy ją włożę testowo na jakiś czas i zobaczę co wyłapie. Jak nie pomoże, to nie zaszkodzi, a przynajmniej zawęzi listę podejrzanych do egr i w co mniej wierzę, do wtryskiwaczy.
pozdro
__________________
Lepiej nic nie mówić, niż głupio milczeć. Nie działa ci internet? Możesz skorzystać z pomocy on-line! |
07-03-2011, 13:10 | #25 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-01-2011
Skąd: Wyszków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 25
|
I po weekendzie. Pogrzebałem pod maską. Generalnie oszyściłem pro forma kolektor dolotowy (był czysty), zawór EGR (przy zaworze, gdzie wpuszczane są spaliny było trochę syfu w konsystencji mazi - byłaby z płaska łyżeczka od herbaty). Miałem już do odmy zakłądąć siatkę, ale po obejrzeniu dość delikatnej gumki stwierdziłem, iż odpuszczę. Ciekawostką było, iż przewód ciśnieniowy (pierwszy od lewej) doprowadzający paliwo do wtrysku był niedokręcony! Dokręciłęm oczywiście. Kupiłęm auto w październiku 2010. Wymieniłem filtry, oleje i inne części które się kwalifikowały i od tamtej pory nie zaglądałem pod osłonę. A tu taka niespodzianka. Generalne odczucie, to takie, iż auto nieco bardziej na pedał gazu reaguje, ale przypuszczam, iż to zasłoga dokręcenia przewodu niż przeczyszczenia zaworu i kolektora. Pomimo tego, dioda w sobotę na jeździe próbnej się raz zapaliła. Dzisiaj rano też 2 razy. Teść mówi, aby jeździć, póki EGR nie zdechnie, ale chyba udam się na diagnostykę do ASO. Czy orientuje się ktoś, gdzie w 2.2 TDCI jest czujnik położenia wałka rozrządu? Mam zbyt małe doświadczenie... Może dzisiaj przyjdzie kabelek do podłączenia komputera to się jeszcze pobawię...
pozdro saviano Mam jeszcze jedno pytanko. Mam zawór elektryczny/elektroniczny. Czy ów zawór po wyjęciu i manualnej próbie otwarcia powinien się otwierać ileś mm czy generalnie musi stać w miejscu? Mi tylko przesunął sięo 1 lub nawet niecały mm. pozdrawiam saviano
__________________
Lepiej nic nie mówić, niż głupio milczeć. Nie działa ci internet? Możesz skorzystać z pomocy on-line! Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 06-04-2011 o 16:59 Powód: Nie piszemy postów pod rząd. Należy dopisać do poprzedniego. |
07-03-2011, 14:38 | #26 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
raczej stoi w miejscu bo porusza go silniczek więc dochodzi opór na przekładniach
|
06-04-2011, 12:31 | #27 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-01-2011
Skąd: Wyszków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 25
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Zauważyłem jeszcze jedeną właściwść taką, iż moim skromnym zdaniem wskazuje to na to, iż gdzieś do elektroniki/czujnika/wiązki dostała się wilgoć. Od kiedy za oknem zrobiło się ciepło, od ponad 2 tygodni ani razu nie zapaliła mi się sprężynka. Raczej nie sądzę, aby to był przypadek. Co wy na to? Macie jakichś podejrzanych?
serdecznie pozdrovienie from saviano
__________________
Lepiej nic nie mówić, niż głupio milczeć. Nie działa ci internet? Możesz skorzystać z pomocy on-line! |
06-04-2011, 16:56 | #28 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2006
Skąd: Piaseczno
Model: był MDO MKIV GHIA X KOMBI, jest JEEP Grand Cherokee S-Limited
Silnik: był 2,0 TDCI, jest 3.0 CRD
Rocznik: był 2009/2010, jest 2010
Postów: 681
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
W moim poprzednim 2,2 TDCI jedynymi objawami padniętego EGRa była paląca się na żółto kontrolka silnika (uwaga, nie sprężynka !!!) i dymił mocno na czarno przy depnięciu.
Auto nie muliło i nie miało innych niepokojących objawów. Boję się, że u Ciebie to nie będzie EGR.
__________________
§23 |
21-04-2011, 13:32 | #29 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-01-2011
Skąd: Wyszków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 25
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Witam po przerwie,
Rozmawiałem ostatnio z kilkoma ekspertami od motoryzacji i jedyną słuszną diagnozą do jakiej doszliśmy jest wilgoć w jakiejś wiązce elektrycznej lub czujniku gdzieś w okolicach silnika (przez ostatni, prawie miesiąc sprężynka nie migała ani razu). W związku z powyższym zapytuję się, czy ma ktoś dostęp i chciałby się podzielić ;-) lub może wskazać mijsce do pobrania schematów elektryki do Mondeo MK3 TDCI 2.2 z 2005/12? pozdro saviano
__________________
Lepiej nic nie mówić, niż głupio milczeć. Nie działa ci internet? Możesz skorzystać z pomocy on-line! |
26-04-2011, 22:09 | #30 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
|