|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-04-2011, 09:53 | #31 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
Cytat:
|
|
01-04-2011, 10:34 | #32 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
pod warunkiem, że go odpowietrzysz bo sama wymiana płynu przez zaciski to za mało
|
01-04-2011, 11:42 | #33 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
co fakt to racja
|
01-04-2011, 13:32 | #34 | |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
Cytat:
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
|
01-04-2011, 14:31 | #35 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
to w szczegolnosci swiadczy o spokojnosci zapytania
|
01-04-2011, 17:06 | #36 |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
Te znaki interpunkcyjne wyrażały tylko zdziwienie i nic więcej. Przykro mi jeżeli poczułeś się urażony. Absolutnie nie to było moim celem. Koniec OT.
Pozdrawiam.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
01-04-2011, 21:53 | #37 |
ford::amateur
Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 10-01-2009
Skąd: Skołyszyn+Manchester
Model: Ford Escort RS2000 MK5 + Mondeo MK3
Silnik: 2.0+2.0
Rocznik: 1995 + 2001
Postów: 8
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
Chlopaki , a jak sie odpowietrza wysprzeglik , bo jak wymienialem przewody hamulcowe i plyn to tylko odpowietrzalem wszystkie zaciski hamulcowe . O odpowietrzaniu wysprzeglika nie wiedzialem.
A rzeczywiscie mi auto szarpie przy redukowaniu biegow. |
04-04-2011, 10:37 | #38 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
na raz trzeba wpompować 100 ml płynu przez "odpowietrznik" wysprzęglika.
|
06-04-2011, 19:21 | #39 |
ford::professional
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
Możesz napisać coś więcej na temat odpowietrzania wysprzęglika? Jak to się robi (normalnie, a może i domowym sposobem) i gdzie jest ów odpowietrznik.
|
07-04-2011, 16:39 | #40 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami
no więc żeby odpowietrzyć układ sprzęgła należy wymontować akumulator i osłonę pod nim wtedy mamy dostęp do części wysprzęglika, która wychodzi poza obudowę skrzyni. na tym elemencie jest odpowietrznik taki jak przy hamulcach. będzie potrzebna strzykawka 100 ml i kawałek przewodu (ok 20 cm) takiego jak miękkie przewody hamulcowe przy zaciskach o średnicy wewnętrznej 4-5 mm (tak żeby ciasno wszedł na odpowietrznik i strzykawkę)
całą operację można przeprowadzić samemu choć pomoc zawsze mile widziana ale ponieważ jest mało miejsca to może być trudno we dwóch/dwoje. 1. wciskamy przewód/wężyk na strzykawkę i nabieramy płynu hamulcowego do pełna (jeśli ktoś ma małe cybanty to można ich użyć do zaciśnięcia przewodu na strzykawce i odpowietrzniku) 2. nakładamy drugi koniec przewodu/wężyka na odpowietrznik i podnosimy strzykawkę do góry żeby ewentualne powietrze znajdujące się w przewodzie zostało wyparte przez płyn 3. do tej pory było łatwo ale teraz najtrudniejsze bo należy na raz cały płyn wstrzyknąć do układu wysprzęglika. ja robiłem to tak, że po założeniu przewodu na odpowietrznik najpierw odkręciłem odpowietrznik a potem jedną ręką trzymałem przewód żeby nie spadł z odpowietrznika pod wpływem ciśnienia ze strzykawki (dlatego przydają się cybanty do zaciśnięcia przewodu) a drugą ręką naciskałem strzykawkę. 4. po wstrzyknięciu całości płynu należy przytrzymać strzykawkę pod lekkim naciskiem a drugą ręka dokręcić odpowietrznik. koniec oczywiście prędkość wstrzykiwania płynu zależy od tego w jakim stopniu odkręci się odpowietrznik. za mało to będzie bardzo wolno (ręka boli bo cały czas ściskamy strzykawkę) a za dużo to płyn popłynie trochę bokiem |
|
|
|