Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-04-2011, 09:53   #31
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bolek, a co ma zmiana zacisków do szarpnięć przy redukcji biegów?!?!?!
przeczytales dokladnie co napisalem? chyba nie bardzo! napisalem rowniez o wymianie plynu hamulcowego, a na nim rowniez pracuje wysprzeglik

bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2011, 10:34   #32
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

pod warunkiem, że go odpowietrzysz bo sama wymiana płynu przez zaciski to za mało
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2011, 11:42   #33
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

co fakt to racja
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2011, 13:32   #34
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

Cytat:
Napisał bolek-tarnow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przeczytales dokladnie co napisalem? chyba nie bardzo! napisalem rowniez o wymianie plynu hamulcowego, a na nim rowniez pracuje wysprzeglik
Spokojnie. Ja się tylko zapytałem, bo zdziwiło mnie to. Nie miałem pojęcia, że wysprzęglik pracuje na płynie hamulcowym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2011, 14:31   #35
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
?!?!?!
to w szczegolnosci swiadczy o spokojnosci zapytania
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2011, 17:06   #36
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

Te znaki interpunkcyjne wyrażały tylko zdziwienie i nic więcej. Przykro mi jeżeli poczułeś się urażony. Absolutnie nie to było moim celem. Koniec OT.
Pozdrawiam.
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2011, 21:53   #37
szmitu3
ford::amateur
 
Avatar szmitu3
 
Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 10-01-2009
Skąd: Skołyszyn+Manchester
Model: Ford Escort RS2000 MK5 + Mondeo MK3
Silnik: 2.0+2.0
Rocznik: 1995 + 2001
Postów: 8
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

Chlopaki , a jak sie odpowietrza wysprzeglik , bo jak wymienialem przewody hamulcowe i plyn to tylko odpowietrzalem wszystkie zaciski hamulcowe . O odpowietrzaniu wysprzeglika nie wiedzialem.
A rzeczywiscie mi auto szarpie przy redukowaniu biegow.
szmitu3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2011, 10:37   #38
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

na raz trzeba wpompować 100 ml płynu przez "odpowietrznik" wysprzęglika.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2011, 19:21   #39
Polarny
ford::professional
 
Avatar Polarny
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

Możesz napisać coś więcej na temat odpowietrzania wysprzęglika? Jak to się robi (normalnie, a może i domowym sposobem) i gdzie jest ów odpowietrznik.
__________________
Modyfikacje w Fordach
| Wroc - W-wa - Rze - ZG - Łdź |
Polarny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2011, 16:39   #40
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami

no więc żeby odpowietrzyć układ sprzęgła należy wymontować akumulator i osłonę pod nim wtedy mamy dostęp do części wysprzęglika, która wychodzi poza obudowę skrzyni. na tym elemencie jest odpowietrznik taki jak przy hamulcach. będzie potrzebna strzykawka 100 ml i kawałek przewodu (ok 20 cm) takiego jak miękkie przewody hamulcowe przy zaciskach o średnicy wewnętrznej 4-5 mm (tak żeby ciasno wszedł na odpowietrznik i strzykawkę)
całą operację można przeprowadzić samemu choć pomoc zawsze mile widziana ale ponieważ jest mało miejsca to może być trudno we dwóch/dwoje.

1. wciskamy przewód/wężyk na strzykawkę i nabieramy płynu hamulcowego do pełna (jeśli ktoś ma małe cybanty to można ich użyć do zaciśnięcia przewodu na strzykawce i odpowietrzniku)
2. nakładamy drugi koniec przewodu/wężyka na odpowietrznik i podnosimy strzykawkę do góry żeby ewentualne powietrze znajdujące się w przewodzie zostało wyparte przez płyn
3. do tej pory było łatwo ale teraz najtrudniejsze bo należy na raz cały płyn wstrzyknąć do układu wysprzęglika. ja robiłem to tak, że po założeniu przewodu na odpowietrznik najpierw odkręciłem odpowietrznik a potem jedną ręką trzymałem przewód żeby nie spadł z odpowietrznika pod wpływem ciśnienia ze strzykawki (dlatego przydają się cybanty do zaciśnięcia przewodu) a drugą ręką naciskałem strzykawkę.
4. po wstrzyknięciu całości płynu należy przytrzymać strzykawkę pod lekkim naciskiem a drugą ręka dokręcić odpowietrznik. koniec

oczywiście prędkość wstrzykiwania płynu zależy od tego w jakim stopniu odkręci się odpowietrznik. za mało to będzie bardzo wolno (ręka boli bo cały czas ściskamy strzykawkę) a za dużo to płyn popłynie trochę bokiem
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:55.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.