|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-03-2011, 10:28 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
|
spalanie 1.8 td (jak regulować)
Witam Wszystkich!
Dla tych czepliwych - sprawdzałem w opcji szukaj, ale nie znalazłem odpowiedzi na temat mnie dręczący. <<<<<<< PROŚBA O DOCZYTANIE DO KOŃCA >>>>>>>> Po strasznych problemach z odpalaniem tegorocznej i ubiegłej zimy zaczynam mieć już dosyć tego silnika i jedyną rzeczą jaka mnie powstrzymuje przed zakupem drugiego (silnika) jest to, że nie wiadomo czy nie kupię takiego samego lub nawet gorszego... Co robić gdy: -sprawdziłem praktycznie wszystkie znachorskie sposoby aby nie cofało się paliwo (zaworki zwrotne, etc.) -aby się nie zapowietrzał układ paliwowy (sprawdzone na przeźroczystych wężykach i na dwóch różnych pompach wtryskowych) -świece sprawdzane na oporność, a później i empirycznie (na krótko każda osobno) a nawet wymieniane na dłuższe. Cały czas DOOPA!!!!!!!!!!!!!! Pali tak samo lipnie jak dotychczas, ale idzie lato więc jakoś kilka miesięcy przeżyjemy. Jest natomiast inny problem... Mianowicie... Po tych wszystkich próbach postanowiłem sprawdzić ciśnienie w cylindrach i dowiedziałem się, że ciśnienie jest słabe, bo na poziomie rzekomo 20, ale jakie było rzeczywiście i jakie na poszczególnych cylindrach nie dowiedziałem się do chwili obecnej. Mechanik coś mi tam poprzestawiał (coś wspominał o kącie wtrysku) ale co dokładnie nie wytłumaczył i jedyną konsekwencją jego ingerencji jest to, że teraz MONDEO PALI JAK SMOK. Dotychczas robiłem na zbiorniku 750-800 kilometrów, a teraz robię 600 km. Tragedia!!!!!!!!!!!!!!! Zwłaszcza, gdy ropa zaczyna kosztować tyle, że niedługo będą nią handlować zakłady jubilerskie. Po tym krótkim wstępie pytanie: Czy mogę jakoś sobie wyregulować dawkę paliwa na pompie wtrysk., lub coś podobnego popróbować, żeby palił mniej (oczywiście we własnym zakresie, bo mechaniory kasują te stówki, a efekty marne? Dzięki z góry za zainteresowanie.
__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.) Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 30-03-2011 o 20:47 |
23-03-2011, 16:49 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2009
Skąd: ruda śląska
Model: mondeo
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1994
Postów: 45
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
witam.
w przestawianie kąta wtrysku się nie baw bo można zaszkodzić silnikowi . mała kompresja to i mechanior podkręcił dozę paliwa żeby nabrał ciut mocy , jak zmniejszysz paliwo to znów zmaleje moc , a też może być problem z boosterem |
23-03-2011, 17:46 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
|
Cytat:
a jak zmniejszyć ową dozę paliwa oto jest pytanie... bo mocy to nie nabrał wcale samochód, ale za to chla więcej niż student po imprezowym weekendzie... nigdy tyle nie palił... (prawie 9,5l / 100km) szok, horror i kto wie jak to nazwać... jak zmniejszyć tą dawkę paliwa?? czym pokręcić na pompie?? pompa LUCAS (uwielbiana przez wszystkich)
__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.) Ostatnio edytowane przez Agnesqa ; 23-03-2011 o 21:34 Powód: pkt 21 regulaminu |
|
23-03-2011, 22:37 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-12-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Escort mk.6
Silnik: 1,8 TD 90KM intercooler
Rocznik: 1994
Postów: 22
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
Witam.
Ja też mam problem ze spalaniem w tym silniku - w zimie palił mi ok. 10l/100km, teraz pali mi bliżej 9l/100km. Zastanawiam się czy czasami nie mam termostatu uszkodzonego bo ta wskazówka od temperatury ledwo mi się podnosi. Z chęcią się dowiem jak kolega wyżej co może być przyczyną takiego spalania? Tak z ciekawości to jaki masz przebieg, na jakim oleju jeździsz i czy tak z dnia na dzień spalał Ci więcej czy to w dłuższym czasie było rozciągnięte? A co do spalania dziś wyczytałem że często lubią się lekko przyblokować hamulce i to ponoć dość radykalnie zwiększa spalanie więc lewarek samochód w górę i sprawdź czy kółka się lekko kręcą. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
24-03-2011, 03:29 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2009
Skąd: ruda śląska
Model: mondeo
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1994
Postów: 45
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
witam
właśnie żeby podnieść osiągi starego silnika zwiększa się dawkę paliwa dostarczanego do cylindrów , mniejsza kompresja = zamulony, słaby - więcej paliwa ,żwawszy = większe zużycie paliwa http://forum.fordclubpolska.org/imag...wtopic&t=84667 |
24-03-2011, 05:53 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
No z tymi hamulcami to masz rację kolego - lubią się przyblokować, a najczęściej jak nie wyczyści się dobrze prowadnic klocków przy wymianie. Ja raz musiałem przypiłować nawet klocki, bo miały dosyć niestarannie ogradowane te elementy prowadzące (jakieś zamienniki to były)
--------->ok - sprawdzę hamulce, bo rzeczywiście prawdopodobne ford75 napisał: "właśnie żeby podnieść osiągi starego silnika zwiększa się dawkę paliwa dostarczanego do cylindrów , mniejsza kompresja = zamulony, słaby - więcej paliwa ,żwawszy = większe zużycie paliwa" Tak, rozumiem doskonale, ale nie zależy mi na tym, żeby był żwawszy, bo te książkowe 90KM, to i tak nie podstawa do wściekania, do tego lepsze st200 by było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chcę, aby mniej palił. POZDRAWIAM
__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.) |
24-03-2011, 06:47 | #7 |
ford::average
Imię: wojtek
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: kraków
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD - Endura DE
Rocznik: 1999
Postów: 53
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
Witam.
Podczas zimowych problemów rok temu "magik" przestawił mi kąt wtrysku i auto faktycznie zaczęło odpalać lepiej. Ale nie miało to u mnie wpływu na zużycie paliwa. Tej zimy inny "magik" powiedział, że kąta już bardziej się nie da przestawić, więc auto poszło do zaufanego pompiarza. Sprawdzone wtryski, zregenerowana pompa wtryskowa, wymieniony automatyczny regulator kąta wtrysku, ciśnienie na cylindrach 30-32, zero nieszczelności na układzie paliwowym, sprawny aku... i auto odpala ok (tzn. tej zimy raz odmówił porannego startu - ale kolega VW TDI też wieczorem na tej samej stacji tankował i też mu auto nie odpaliło rano...). Hamulce nie trą, w skrzyni jest olej, łożyska ok, opony napompowane, no i auto pali od 6l w trasie (stała prędkość 100km/h na autostradzie) do 10l w zimie w mieście w korkach. Średnio 8,5 i mniej nie będzie. Ten typ tak ma. Dla porównania w zimie 3 osoby + narty na dachu + full bagażu na tej samej trasie 1900km ja spaliłem 137 litrów (śr 7,2) a kolega identycznie zapakowany pasażerami i bagażami i nartami astrą II 1,7 turbo-dieslem spalił 107 litrów (śr 5,6). Jechaliśmy cały czas razem w zasięgu wzroku. |
24-03-2011, 21:05 | #8 | ||
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
Jeżeli dużo większe spalanie pojawiło się po wizycie u mechanika , to najwyraźniej coś spaprał, choć głównym problemem założyciela tematu jest z pewnością słaba kompresja, 20 to ciśnienie klasyfikujące silnik do przeróbki na żyletki :/
Cytat:
Cytat:
__________________
Warto odwiedzici : sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA Ostatnio edytowane przez PaBlLoO90 ; 24-03-2011 o 21:07 |
||
25-03-2011, 05:16 | #9 | |||
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
Cytat:
chociaż co Wy panowie na uszczelnienie prowadnic zaworów (czyt. ew. remont głowicy) i wymianę samych pierścieni - jeśli sam zrobię, to nie wyjdzie mi tyle co za drugi (nie wiadomo jaki:/) sinik jaki to może być koszt, co wy na to ogólnie? Cytat:
Cytat:
__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.) |
|||
27-03-2011, 16:18 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-03-2011
Skąd: POLKOWICE
Model: mondeo
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 1
|
Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)
12236
|