Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-03-2011, 20:51   #11
Piotr2608
ford::average
 
Avatar Piotr2608
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Łódzkie
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 60
Smile Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Według mnie to:

1) walnięty akumulator
2) uszkodzony regulator

Piszczy bo auto potrzebuje więcej prądu niż może dać alternator z akumulatorem razem wzięci.

Podmień akumulator. Podaj napięcie ładowania na "biegu jałowym". Pamiętajmy iż tylko dobry akumulator pozwoli na pełną pracę alternatora.
Czy w czasie piszczenie nie spadają obroty na obrotomierzu?

Pozdrawiam Piotr


Ostatnio edytowane przez Piotr2608 ; 21-03-2011 o 21:11
Piotr2608 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 20:54   #12
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Prędzej można spalić diody niż zatrzymać altka na dobrym pasku. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 20:56   #13
Piotr2608
ford::average
 
Avatar Piotr2608
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Łódzkie
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 60
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Cytat:
Napisał enjoypoznan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To może jakiś inny rodzaj montowali też w essach.

Ja swój (BOSCH 70A) reanimowałem. Mostek 60zł , regulator 40zł.

W tym że w moim altku regulator i szczotki to jedna całość teoretycznie bez możliwości wymiany samych szczotek.

Kupowanie używki to wygodna ale loteria. A jak się zrobi porządnie swój to wiadomo co jest w środku.

A do autora. Sprawdź jak pisałem wcześniej czy altek faktycznie ciężko się kręci bez założonego paska.
Może fundniesz tylko nowy pas i po problemie.
Zobacz też czy stary pasek nie jest zaolejony/mokry. Może coś na niego leci.
W Escorcie montowali 3 rodzaje alternatorów : Bosch, Magneti Marelli i Mitsubishi

Ostatnio edytowane przez Piotr2608 ; 21-03-2011 o 21:05
Piotr2608 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 22:17   #14
oski981
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2010
Model: Ford Escort MK6 Kombi
Silnik: 1.8d
Rocznik: 1994
Postów: 52
Domyślnie Re: Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Własnie mechanik mi radził zeby wziąć ze szrotu i ewentualnie wymienić szczotkotrzymacz za 30 złotych podobno , tylko musze wiedzieć czy bedzie pasował każdy altek od obojętnie jakiego essa? Jak z mocowaniami? Wiem ze musi miec tą szeroką rolke bo mam wspomaganie , a reszta to nie wiem ,załączam zdjęcie , może ktoś go zidentyfikuje tylko tyle go widać od spodu jest jakas osłona. Jaki to typ ? Bosch , Magnetti Marelli czy jeszce coś innego?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Uploaded with [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
oski981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2011, 09:54   #15
Piotr2608
ford::average
 
Avatar Piotr2608
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Łódzkie
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 60
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Jeśli popatrzysz od góry na alternator i wychodzą z niego trzy przewody to na bank masz Mangenty Marelli

Pozdrawiam Piotr
Piotr2608 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2011, 12:37   #16
oski981
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2010
Model: Ford Escort MK6 Kombi
Silnik: 1.8d
Rocznik: 1994
Postów: 52
Domyślnie Re: Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Cytat:
Napisał Piotr2608 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli popatrzysz od góry na alternator i wychodzą z niego trzy przewody to na bank masz Mangenty Marelli

Pozdrawiam Piotr
To zdjęcie jest od góry , odspodu z trgo co pamiętam na kanale sa takie trzy śruby i do nich idą kable , jeden jest taki cienki niebieski chyba albo zielony.
oski981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2011, 14:32   #17
pele19m
ford::advanced
 
Avatar pele19m
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2010
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Model: ASTRA SPORTS TOURER
Silnik: 1.7 CDTI
Rocznik: 2012
Postów: 325
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Cytat:
Napisał Piotr2608 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli popatrzysz od góry na alternator i wychodzą z niego trzy przewody to na bank masz Mangenty Marelli
Pozdrawiam Piotr
Ja mam Magnati Marelli i mam 2 przewody: cienki niebieski i gruby czerwony.

Na zdjęciu wygląda, że to nie jest w/w altek, bardziej przypomina mi boshowskiego, ale nie wiem jak wygląda mitsubishi więc nie mam porównania.

A przy okazji zapytam, czy zamiast alka MM można stosować przemiennie bosha i mitsu? ten mój ma 3 łapy.
Pytam bo już raz miałem pękniętą obudowę i aternator został wymieniony na nowy, a teraz przy okazji robienia rozrządu zauważyłem, że ten też zaczyna pękać. We fiatach jest to samo...

Ostatnio edytowane przez pele19m ; 22-03-2011 o 14:36
pele19m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2011, 15:42   #18
oski981
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2010
Model: Ford Escort MK6 Kombi
Silnik: 1.8d
Rocznik: 1994
Postów: 52
Domyślnie Re: Wymiana alternatora? Diesel

Dzisiaj z ciekawośći zmierzyłem ładowanie i okazało sie ze jest bardzo dobre , nie zmienia sie w zależności od obrotów czyli regulator napięcia ok , pozostaje sprawa lekko rzażącej sie lampki i piszczenia paska , jutro naciągne pasek może pomoże , myśle ze ta lampka to sprawa okablowania , posprawdzam masy na karoserii, połączenie z aku sprawdzałem , aku jest na przejściówkach bo mam płaskie klemy a aku okrągłe. Załączam zdjęcia z pomiarów.


Dodam że czasem zdarza się ze nawet na samym zapłonie lapka tak nie świeci sie pełną mocą i pulsuje.

Pierwszy pomiar to aku na zgaszonym silniku , drugi to na uruchomionym silniku bez obciążenia , trzeci z włączonymi lampami mijania i nawiewem na 1 stopień.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


I jeszcze zdjęcie kontrolki po odpaleniu silnika :
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Uploaded with [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
oski981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2011, 16:57   #19
Tulodziec
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: kamień pomorski
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 22
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Ja ci powiem Tak naciągnij albo wymień pasek bo pewnie z jego winy jest te piszczenie bo się wyciągnął.
Coś pewnie z kablami przy alternatorze masz że kontrolka ci świeci posprawdzaj kable ale porządnie 2 godziny pracy a może zaoszczędzisz.
Na przykład u mnie nie ładował alternator a kontrolka się nie świeciła tylko po obrotomierzu doszedłem że szlach trafił alternator.
Tulodziec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2011, 17:16   #20
Piotr2608
ford::average
 
Avatar Piotr2608
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Łódzkie
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 60
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Miernikiem zmierzyłeś napięcie i jest OK. Nadal nie znasz PRĄDU ładowania.
Ja obstawiam nadal ów regulator. Ten regulator to i szczotko-trzymacz jednocześnie i kosztuje ok 80 zł nowy w sklepie. Ten regulator to faktycznie majstersztyk - elektroniczny i nierozbieralny. W moim wypadku lampka się nie paliła obrotomierz OK a światła w nocy pulsowały - przyczyna regulator. Mrożenie kontrolki to jak pamiętam może być objawem zawieszonej szczotki.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg bez*tytułu.jpg (90.0 KB, 12 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Piotr2608 ; 22-03-2011 o 17:37
Piotr2608 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.