|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-03-2011, 00:32 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-12-2010
Model: Ford Escort MK6 Kombi
Silnik: 1.8d
Rocznik: 1994
Postów: 52
|
Wymiana alternatora? Diesel
Witam mam problem po odpaleniu strasznie piszczy mi pasek nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny , czy na polu mokro czy sucho , po każdym odpaleniu piszczy przez około 15 sekund i przestaje po tyknięciu przekaźnika świec żarowych(?) Zaczyna piszczeć znowu przy dużym obciążeniu - ostatnio jak podpiąłem kumpla pod kable to zaczął piszczeć , lub czasem jak sie włączy nawiew. Świeci mi sie lekko kontrolka ładowania ale ładowanie jest ok około 14-14,1 v podobno to może być łożysko . chce kupić nowy alternator jaki będzie pasował ? aktualnie mam taki z takimi żeberkami po dwóch stronach , nie pisze nic na nim , albo nie moge zobaczyć bo w dieslu est wszystko tak upchane. Proszę o info.
|
21-03-2011, 04:30 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Wymien pasek i przestanie piszczec, dodatkwo naciag go.
|
21-03-2011, 11:53 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: kamień pomorski
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 22
|
Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Jak naciągnięcie nie pomoże
To żeby go wymienić najprościej będzie ściągnąć przedni zderzak i w tedy elegancko idzie. Oczywiście jak go masz na dole tak jak ja. |
21-03-2011, 12:42 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 03-12-2010
Model: Ford Escort MK6 Kombi
Silnik: 1.8d
Rocznik: 1994
Postów: 52
|
Re: Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Cytat:
Tak samo wygląda jak ten : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Musi być od diesla czy pasuje też od benzyny , jak z mocowaniem i kablami? Aha dodam że podczas tego piszczenia wskazówka obrotomierza jest na zero dopierdo jak przestaje piszczeć pokazuje obrotyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez oski981 ; 21-03-2011 o 12:48 |
|
21-03-2011, 13:10 | #5 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
Odp: Wymiana alternatora? Diesel
naciagnij go mocniej.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
21-03-2011, 14:25 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Możesz też wyjąć swój i wymienić łożyska.
Przy okazji zobaczyć stan pierścieni ślizgowych i szczotek. Osobiście bym właśnie tak zrobił. A naciąganie w nieskończoność nic nie da. Bo w końcu te łożyska staną w miejscu. A przed demontażem ściągnij tylko pasek i zobacz ręką czy wirnik lekko się obraca. Może Twój pasek jest już zajechany.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
21-03-2011, 18:09 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: W-wa
Model: MK7 Escort kombi GHiA
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 261
|
Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Jeżeli piszczy tylko pod obciążeniem to nie jest to wina żadnych łożysk. Łożyska piszczały by cały czas.
Przyczyn może być kilka: - słabo naciągnięty pasek - wyrobiony pasek - wyrobione koło pasowe altka (pasek się będzie po nim ślizgał, tylko nowy będzie dawał radę jakiś czas) To że lekko świeci kontrolka może być winą kończących się szczotek lub pierścieni ślizgowych. Obrotomierz ma właśnie sygnał z altka nie kręci się to i obrotów nie pokazuje. Altek może być od benzynki tylko aby parametry pasowały. Ja mam założony Boscha od essiego 1,6 16V. Prześmigał już zimę a lekka niebyła Pozdrawiam Simson Ostatnio edytowane przez Simson ; 21-03-2011 o 18:14 |
21-03-2011, 19:45 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: kamień pomorski
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 22
|
Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Cytat:
Bo też inwestowałem i się od inwestowałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale jak co pisz się dogadamy |
|
21-03-2011, 19:56 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: kamień pomorski
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 22
|
Odp: Re: Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Cytat:
a nie alternator. Najtaniej i najlepiej na szrocie poszukaj znajdziesz dobry tani ja założyłem 90 amper a miałe 70 i kupiłem go za 50 dych i teraz gra i buczy i lepsze ładowanie tyle że rolkę przełożyć musiałem bo inne były |
|
21-03-2011, 20:50 | #10 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Wymiana alternatora? Diesel
Cytat:
Ja swój (BOSCH 70A) reanimowałem. Mostek 60zł , regulator 40zł. W tym że w moim altku regulator i szczotki to jedna całość teoretycznie bez możliwości wymiany samych szczotek. Kupowanie używki to wygodna ale loteria. A jak się zrobi porządnie swój to wiadomo co jest w środku. A do autora. Sprawdź jak pisałem wcześniej czy altek faktycznie ciężko się kręci bez założonego paska. Może fundniesz tylko nowy pas i po problemie. Zobacz też czy stary pasek nie jest zaolejony/mokry. Może coś na niego leci.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 21-03-2011 o 20:52 |
|