Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-03-2011, 00:32   #1
oski981
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2010
Model: Ford Escort MK6 Kombi
Silnik: 1.8d
Rocznik: 1994
Postów: 52
Domyślnie Wymiana alternatora? Diesel

Witam mam problem po odpaleniu strasznie piszczy mi pasek nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny , czy na polu mokro czy sucho , po każdym odpaleniu piszczy przez około 15 sekund i przestaje po tyknięciu przekaźnika świec żarowych(?) Zaczyna piszczeć znowu przy dużym obciążeniu - ostatnio jak podpiąłem kumpla pod kable to zaczął piszczeć , lub czasem jak sie włączy nawiew. Świeci mi sie lekko kontrolka ładowania ale ładowanie jest ok około 14-14,1 v podobno to może być łożysko . chce kupić nowy alternator jaki będzie pasował ? aktualnie mam taki z takimi żeberkami po dwóch stronach , nie pisze nic na nim , albo nie moge zobaczyć bo w dieslu est wszystko tak upchane. Proszę o info.

oski981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 04:30   #2
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Wymien pasek i przestanie piszczec, dodatkwo naciag go.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 11:53   #3
Tulodziec
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: kamień pomorski
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 22
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Jak naciągnięcie nie pomoże
To żeby go wymienić najprościej będzie ściągnąć przedni zderzak i w tedy elegancko idzie.
Oczywiście jak go masz na dole tak jak ja.
Tulodziec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 12:42   #4
oski981
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2010
Model: Ford Escort MK6 Kombi
Silnik: 1.8d
Rocznik: 1994
Postów: 52
Domyślnie Re: Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Cytat:
Napisał Tulodziec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak naciągnięcie nie pomoże
To żeby go wymienić najprościej będzie ściągnąć przedni zderzak i w tedy elegancko idzie.
Oczywiście jak go masz na dole tak jak ja.
Pasek jest włąsnie naciągnięty porządnie , też tak myślałem ze trzeba ściągnąć zderzak , teraz jest sprawa jaki alternator kupić?

Tak samo wygląda jak ten : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Musi być od diesla czy pasuje też od benzyny , jak z mocowaniem i kablami?

Aha dodam że podczas tego piszczenia wskazówka obrotomierza jest na zero dopierdo jak przestaje piszczeć pokazuje obrotyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez oski981 ; 21-03-2011 o 12:48
oski981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 13:10   #5
ShaD
ford::expert
 
Avatar ShaD
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

naciagnij go mocniej.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j
ShaD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 14:25   #6
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Możesz też wyjąć swój i wymienić łożyska.

Przy okazji zobaczyć stan pierścieni ślizgowych i szczotek.

Osobiście bym właśnie tak zrobił.

A naciąganie w nieskończoność nic nie da. Bo w końcu te łożyska staną w miejscu.

A przed demontażem ściągnij tylko pasek i zobacz ręką czy wirnik lekko się obraca. Może Twój pasek jest już zajechany.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 18:09   #7
Simson
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: W-wa
Model: MK7 Escort kombi GHiA
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 261
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Jeżeli piszczy tylko pod obciążeniem to nie jest to wina żadnych łożysk. Łożyska piszczały by cały czas.
Przyczyn może być kilka:
- słabo naciągnięty pasek
- wyrobiony pasek
- wyrobione koło pasowe altka (pasek się będzie po nim ślizgał, tylko nowy będzie dawał radę jakiś czas)
To że lekko świeci kontrolka może być winą kończących się szczotek lub pierścieni ślizgowych.
Obrotomierz ma właśnie sygnał z altka nie kręci się to i obrotów nie pokazuje.
Altek może być od benzynki tylko aby parametry pasowały. Ja mam założony Boscha od essiego 1,6 16V. Prześmigał już zimę a lekka niebyła

Pozdrawiam
Simson

Ostatnio edytowane przez Simson ; 21-03-2011 o 18:14
Simson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 19:45   #8
Tulodziec
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: kamień pomorski
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 22
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Cytat:
Napisał enjoypoznan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Możesz też wyjąć swój i wymienić łożyska.

Przy okazji zobaczyć stan pierścieni ślizgowych i szczotek.

Osobiście bym właśnie tak zrobił.

A naciąganie w nieskończoność nic nie da. Bo w końcu te łożyska staną w miejscu.

A przed demontażem ściągnij tylko pasek i zobacz ręką czy wirnik lekko się obraca. Może Twój pasek jest już zajechany.
Z mojego doświadczenia wiem ze nie warto inwestować w remont alternatora bo szczotko trzymacz kosztuje 120 zł listwa z diodami około 70 dych najtańsza i to ciężko dostać. Ale jak będziesz potrzebował ja mam na sprzedaż szczotko trzymacz Mitsubishi system 70 Amper 12 V za 70 zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bo też inwestowałem i się od inwestowałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale jak co pisz się dogadamy
Tulodziec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 19:56   #9
Tulodziec
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: kamień pomorski
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1994
Postów: 22
Domyślnie Odp: Re: Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Cytat:
Napisał oski981 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pasek jest włąsnie naciągnięty porządnie , też tak myślałem ze trzeba ściągnąć zderzak , teraz jest sprawa jaki alternator kupić?

Tak samo wygląda jak ten : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Musi być od diesla czy pasuje też od benzyny , jak z mocowaniem i kablami?

Aha dodam że podczas tego piszczenia wskazówka obrotomierza jest na zero dopierdo jak przestaje piszczeć pokazuje obrotyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A spróbowałeś zmiany paska może pasek już jest strasznie dobity
a nie alternator.


Najtaniej i najlepiej na szrocie poszukaj znajdziesz dobry tani ja założyłem 90 amper a miałe 70 i kupiłem go za 50 dych i teraz gra i buczy i lepsze ładowanie tyle że rolkę przełożyć musiałem bo inne były
Tulodziec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 20:50   #10
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Wymiana alternatora? Diesel

Cytat:
Napisał Tulodziec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z mojego doświadczenia wiem ze nie warto inwestować w remont alternatora bo szczotko trzymacz kosztuje 120 zł listwa z diodami około 70 dych najtańsza i to ciężko dostać.
To może jakiś inny rodzaj montowali też w essach.

Ja swój (BOSCH 70A) reanimowałem. Mostek 60zł , regulator 40zł.

W tym że w moim altku regulator i szczotki to jedna całość teoretycznie bez możliwości wymiany samych szczotek.

Kupowanie używki to wygodna ale loteria. A jak się zrobi porządnie swój to wiadomo co jest w środku.

A do autora. Sprawdź jak pisałem wcześniej czy altek faktycznie ciężko się kręci bez założonego paska.
Może fundniesz tylko nowy pas i po problemie.
Zobacz też czy stary pasek nie jest zaolejony/mokry. Może coś na niego leci.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.

Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 21-03-2011 o 20:52
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.