|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-03-2011, 08:25 | #11 |
ford::beginner
Imię: grzegorz
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: Trzebnica
Model: focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 29
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
Witam
Różni się średnicą wałka na które wchodzi sprzęgiełko (ponoć żależy to od alternatora zastosowanego w pojeżdzie) łożyska zastosowałem 6303 zz .Sprzęgiełka występowały od trzech producentów LUK,Ruville,INA.Piwerwsza INA którą kupiłem nie pasowała dopiero po pomiarach dostałem prawidłową też INA.Mam też dodatkowe pytanie jakie są łożyska na alternatorze może ktoś wie? |
04-03-2011, 17:41 | #12 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
Tak a jakiej firmy zastosowałeś te łożyska ??? co do łożysk w alternatorze wydaje mi się ze są takie same ale WYDAJE mi się.
|
04-03-2011, 17:54 | #13 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
A co do tych rodzajów sprzęgiełek w 99 % jestem pewien ze do focusa jest tylko jeden rodzaj tylko po prostu tam gdzie zamawiałeś coś źle zamówili bo faktycznie w innych samochodach też są takie sprzęgła i po prostu może do innego auta zamówili bo w focusach przy tych wałkach była tylko jedna średnicą jak zmierzę to podam jaka
|
03-10-2011, 19:53 | #14 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-06-2011
Skąd: Gdynia
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 6
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
Pozwole sobie odświeżyć temat bo pewnej kwetii w tym temacie nie rozumiem.
czy ta rolka po której sumie paske klinowy jest łozyskowana? Czy ona jest na stałe przykręcona do wałka a tylko wałek jest łożyskowany w obudowie która jest przykręcona do silnika. Pytam bo mi włąsnie ten element chrobocze i jak popsikałem WD40 to na chwil parę sie uspokoiło. MOzę nie ma potrzeby kupować nowej rolki a tylko wymienić łożysko miedzy wałkiem a obudową. Jak by mi ktoś tą kwestie wyjaśnil to bede wdzięczny. |
09-10-2011, 14:12 | #15 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
Wiec ta rolka o która pytasz to sprzęgieł-ko jednostronne działa jak tylna zębatka w rowerach górskich w jedną stronę ciągnie a w drugą się kreci niezależnie jeśli chrobocze ten element można go dokupić niezależnie
|
30-07-2012, 20:05 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-12-2008
Model: FOCUS MKI
Silnik: 1.8 TDCI -100KM
Rocznik: 2004
Postów: 16
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
Panowie pytanie polecialo sprzęgiełko alternatora chce sam regenerowac.Prawy czy lewy gwin jest na tym sprzegielku co potrzeba tego cepcjalnego klucza i czy komus udal sie odkrecic to bez uzycia specjalistycznego klucza ?Z gory dzieki za szybka odpowiedz wyjazd wakacyjny za 2 dni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam Gozdziu |
13-10-2014, 18:19 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-03-2011
Skąd: lubuskie
Model: focus II fl
Silnik: 1,8 tdci 115km
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
witam
zrobiłem osobiście regenerację sprzęgła alternatora 1,8 tdci w focusie II fl z 2008 r. W powyższych opisach jest trochę rozbieżności, więc podaję rzeczywiste czynności i elementy. Sprzęgło najwygodniej demontować od spodu auta. Po kolei: 1.ściągamy osłonę silnika 2.luzujemy sprężarkę klimatyzacji bez odczepiania jakichkolwiek przewodów 3.odkręcamy sprzęgło alternatora - 3 śruby klucz 13, 3 śruby klucz 8 mocujące część gumową 4.wyciągamy całe sprzęgło 5.specjalistycznym kluczem, odkręcamy koło sprzęgła (nie da się tego zrobić bez klucza) ponadto lekko nie idzie, najlepiej to zrobić kluczem pneumatycznym 6.później ściągamy 1 łożysko z obudową w stronę zdemontowanego koła, najlepiej na prasie, młotkiem też zejdzie, ale dla higieny odradzam 7.pomiędzy łożyskami nie ma tulei, tylko "zgrubienie" na wałku, 8.drugie łożysko można wyprasować z częścią gumową sprzęgła jednocześnie, co uniemożliwia jej uszkodzenie 9.przystępujemy do wymiany łożysk uwaga, to są 2 różne łożyska! bliżej koła sprzęgła mamy 6303 o rozmiarze 17x47x14, natomiast od strony alternatora mamy 6202 o rozmiarze 15x35x11 10. montaż w odwrotnej kolejności co do łożysk oryginalnie montowane są nsr, do nabycia mamy z firmowych np. fag, skf i tp. najlepiej wziąć o powiększonym luzie: 6303-2rs-c3 oraz 6202-2rs-c3. Natomiast sprzęgiełko pośrednie montowane jest w oryginale firmy ina i takie proponuję założyć. Zamawiając ruville również w pudełku znajdziemy ina. Co do kosztów: łożyska 30 zł komplet, sprzęgiełko ok. 120 zł. Robota powinna być między 50-100 zł, czyli całość 200 zł. Czas naprawy około 1,5 h. Kupując kompletne sprzęgiełko wydamy około 500 zł + robota. Jeśli jest uszkodzona guma musimy kupić całe nowe lub używane. Nie polecam wykonywać tej wymiany bez odpowiednich narzędzi, jest to możliwe, ale szkoda smyka i kalafonii. pozdrawiam. |
28-04-2015, 10:18 | #18 |
ford::beginner
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 22-01-2015
Skąd: Poznań
Model: FOCUS MK4
Silnik: 1.5EB
Rocznik: 2019
Postów: 46
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
Kolego te mniejsze łożysko w oryginale jest montowane NSK, ale nie 6202 tylko 6203, także kto się zabiera niech kupuje o takim numerze.
|
29-04-2015, 11:27 | #19 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 23-05-2008
Skąd: pszczyna
Model: Fokus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 61
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
W tddi można wymienić tylko łożyska przerabiałem to jak sprzęgiełko jest dobre to poco pakować kasę w całe nowe po wymianie łożysk chodzi jak nowe
|
22-06-2015, 19:49 | #20 |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 21-10-2013
Skąd: Chorzów
Model: Focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 53
|
Odp: sprzęgiełko alternatora - wymiana
Witam
U mnie krótki pisk paska objawia się przy odpalaniu samochodu i czasem gaszeniu, a także przy ruszaniu z bardzo niskich obrotów. Ponadto od jakiegoś czasu piszczy pasek cyklicznie ale przy wyłączonych urządzeniach, a kiedy załączę klimę (wentylator) bądź szyby grzane lub fotele to piszczenie od razu ustaje... Jak sądzicie to wina sprzęgiełka, czy gdzie indziej szukać przyczyny? Pzdr |