Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-02-2011, 08:35   #1
piwko2006
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-02-2010
Skąd: okolice Ostrowa wlkp.
Model: Fiesta MK6 FL Senso
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 35
Domyślnie Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

Witam wszystkich!
Jak wiadomo zima znowu wróciła na dobre. Dziś w nocy było u mnie pod -20C, co niestety odbiło się na samochodzie.
Problem zaczął się wczoraj. Samochód normalnie odpalił, ale jakoś dziwnie reagował na pedał gazu, gdy go puściłem obroty przez chwile się podnosiły zamiast opadać. Później doszła rzecz, która także dzisiaj mi sie przytrafiła.
Jadąc zaczęła migać kontrolka z trybem i silnik przeszedł w tryb awaryjny - nie mogłem go wkręcić powyżej 2500 obr/min. Po powrocie do domu silnik miał już normalną temperaturę. Zgasiłem go, zapaliłem ponownie, przegazowałem i znowu kontrolka zaczęła mrugać. Po ponownym odpaleniu i przegazowaniu wypluł z wydechu trochę sadzy i problem ustał. Wziąłem go nawet na przejażdżkę i porządnie dałem w palnik. Nie wystąpiły żadne z wcześniejszych objawów.
Dziwi mnie, że nic złego nie działo się gdy były ciągle mrozy, a teraz jak w dzień jest o wiele cieplej niż w nocy on odstawia mi takie numery.
Paliwo z BP zwykły diesel, przebie 51 tysięcy z groszami. Filtr zmieniany przed zimą na Purflux'a.
Czy ktoś z was coś takiego miał w swoim TDCI'ku?
Wszelkie opinie i porady będą miłe.
Aha, jeszcze jedno DTC-none.
Pozdrawiam

piwko2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2011, 16:42   #2
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

przy takich skokach temperatury jest więcej wilgoci w powietrzu i ma co marznąć,nawet filtr powietrza zamarznie
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2011, 16:50   #3
JesseJames
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-02-2011
Skąd: krk
Model: Fista MK6
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

Cytat:
Napisał stasiek49 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy takich skokach temperatury jest więcej wilgoci w powietrzu i ma co marznąć,nawet filtr powietrza zamarznie
Jeżeli mróz się utrzymuje tak jak mamy teraz to jest dokładnie odwrotnie.
Niska temperatura powoduje obniżenie wilgotności powietrza a nie jej wzrost...
JesseJames jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2011, 18:13   #4
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

Cytat:
Napisał JesseJames Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli mróz się utrzymuje tak jak mamy teraz to jest dokładnie odwrotnie.
Niska temperatura powoduje obniżenie wilgotności powietrza a nie jej wzrost...
to zleży w jakim rejonie polski mróz się utrzymuje,dzień na plusie a noc minus 16,tak jest w oklicach Gliwic,Katowic
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2011, 19:04   #5
piwko2006
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-02-2010
Skąd: okolice Ostrowa wlkp.
Model: Fiesta MK6 FL Senso
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 35
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

U mnie pomimo dużych mrozów w nocy i ujemnej temperatury w dzień (mieszkam w Ostrowie wielkopolskim) gdy wyszło słońce szron z maski zaczął topnieć, co daje do myślenia.
Podejrzewam też, że winowajcą może być ropka. Niby zatankowana na BP, ale mój znajomy wlał kiedyś na Shellu Diesla i wytrąciła się parafina przy -10Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Cóż, zobaczymy co będzie po dzisiejszej nocy, szkoda tylko że żadne błędy się nie pokazują.
piwko2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2011, 16:43   #6
DELIKFENT
ford::specialist
 
Avatar DELIKFENT
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

To pewnie od układu świec żarowych. Jeśli nie świece to przekaźnik świec. Jest zamontowany na obudowie akumulatora w czarnej puszce. Jeśli dobrze pamiętam to ten brązowy bo w puszce są dwa przekaźniki. Ja pisałem o tym wcześniej a nie dawno ktoś w dziale fiesty opisywał ten sam przypadek i po wymianie przekaźnika objawy ustały.
DELIKFENT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2011, 08:45   #7
ber
ford::average
 
Avatar ber
 
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1,4 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

Wczoraj miałem podobne objawy co , piwko2006 , po ujechaniu dwóch km i przyciśnięciu gazu na 3 biegu samochód zaczoł niesamowicie się dławić kaszleć po zwolnieniu gazu te dolegliwości minęły ale zaczeła mrugać kontrolka z trybikiem i wykrzyknikiem w środku , nie wszedł więcej na obroty jak 2,500 , ale dało się jechać kontrolka cały czas mrugała . Po 10- ciu km zagasiłem silnik i uruchomiłem ponownie wszystko powróciło do normy . Nie wiem czy to paliwo czy filtr powietrza zamarzł miałem taki pierwszy przypadek z fieściną . Poprzedniej zimy dodawałem do paliwa SKYD i jak jechałem przy 22 st mrozie fiestka szła jak marzenie , w tym roku bez dodatków czy to tu tkwi problem ? sam nie wiem .Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ber jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 15:46   #8
piwko2006
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-02-2010
Skąd: okolice Ostrowa wlkp.
Model: Fiesta MK6 FL Senso
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 35
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

Cytat:
Wczoraj miałem podobne objawy co , piwko2006 , po ujechaniu dwóch km i przyciśnięciu gazu na 3 biegu samochód zaczoł niesamowicie się dławić kaszleć po zwolnieniu gazu te dolegliwości minęły ale zaczeła mrugać kontrolka z trybikiem i wykrzyknikiem w środku , nie wszedł więcej na obroty jak 2,500 , ale dało się jechać kontrolka cały czas mrugała . Po 10- ciu km zagasiłem silnik i uruchomiłem ponownie wszystko powróciło do normy . Nie wiem czy to paliwo czy filtr powietrza zamarzł miałem taki pierwszy przypadek z fieściną . Poprzedniej zimy dodawałem do paliwa SKYD i jak jechałem przy 22 st mrozie fiestka szła jak marzenie , w tym roku bez dodatków czy to tu tkwi problem ? sam nie wiem .Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak jest teraz u Ciebie ? Mojej Fieście przeszło jak tylko mrozy przestały sięgać -10 w nocy. Teraz w mojej okolicy jest nocą ok. pięć na minusie i nic złego się nie dzieje, więc do końca nie wiem co było przyczyną. Praktycznie cały czas tankuje na BP ( Ford recommends BP Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) i być może jakiś syf był akurat jak tankowałem, bo wcześniej jak były takie mrozy także lałem zwykłego Diesla od nich i nie było żadnych problemów.
piwko2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 17:41   #9
ber
ford::average
 
Avatar ber
 
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1,4 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy

wszystko jest Ok , najprawdopodobniej paliwo nie wytrzymało niskich temperatur .
ber jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.