|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-02-2011, 08:35 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-02-2010
Skąd: okolice Ostrowa wlkp.
Model: Fiesta MK6 FL Senso
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
Witam wszystkich!
Jak wiadomo zima znowu wróciła na dobre. Dziś w nocy było u mnie pod -20C, co niestety odbiło się na samochodzie. Problem zaczął się wczoraj. Samochód normalnie odpalił, ale jakoś dziwnie reagował na pedał gazu, gdy go puściłem obroty przez chwile się podnosiły zamiast opadać. Później doszła rzecz, która także dzisiaj mi sie przytrafiła. Jadąc zaczęła migać kontrolka z trybem i silnik przeszedł w tryb awaryjny - nie mogłem go wkręcić powyżej 2500 obr/min. Po powrocie do domu silnik miał już normalną temperaturę. Zgasiłem go, zapaliłem ponownie, przegazowałem i znowu kontrolka zaczęła mrugać. Po ponownym odpaleniu i przegazowaniu wypluł z wydechu trochę sadzy i problem ustał. Wziąłem go nawet na przejażdżkę i porządnie dałem w palnik. Nie wystąpiły żadne z wcześniejszych objawów. Dziwi mnie, że nic złego nie działo się gdy były ciągle mrozy, a teraz jak w dzień jest o wiele cieplej niż w nocy on odstawia mi takie numery. Paliwo z BP zwykły diesel, przebie 51 tysięcy z groszami. Filtr zmieniany przed zimą na Purflux'a. Czy ktoś z was coś takiego miał w swoim TDCI'ku? Wszelkie opinie i porady będą miłe. Aha, jeszcze jedno DTC-none. Pozdrawiam |
22-02-2011, 16:42 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
przy takich skokach temperatury jest więcej wilgoci w powietrzu i ma co marznąć,nawet filtr powietrza zamarznie
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW |
22-02-2011, 16:50 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-02-2011
Skąd: krk
Model: Fista MK6
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 10
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
Cytat:
Niska temperatura powoduje obniżenie wilgotności powietrza a nie jej wzrost... |
|
22-02-2011, 18:13 | #4 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
Cytat:
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW |
|
22-02-2011, 19:04 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-02-2010
Skąd: okolice Ostrowa wlkp.
Model: Fiesta MK6 FL Senso
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
U mnie pomimo dużych mrozów w nocy i ujemnej temperatury w dzień (mieszkam w Ostrowie wielkopolskim) gdy wyszło słońce szron z maski zaczął topnieć, co daje do myślenia.
Podejrzewam też, że winowajcą może być ropka. Niby zatankowana na BP, ale mój znajomy wlał kiedyś na Shellu Diesla i wytrąciła się parafina przy -10Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Cóż, zobaczymy co będzie po dzisiejszej nocy, szkoda tylko że żadne błędy się nie pokazują. |
23-02-2011, 16:43 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
To pewnie od układu świec żarowych. Jeśli nie świece to przekaźnik świec. Jest zamontowany na obudowie akumulatora w czarnej puszce. Jeśli dobrze pamiętam to ten brązowy bo w puszce są dwa przekaźniki. Ja pisałem o tym wcześniej a nie dawno ktoś w dziale fiesty opisywał ten sam przypadek i po wymianie przekaźnika objawy ustały.
|
25-02-2011, 08:45 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1,4 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 86
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
Wczoraj miałem podobne objawy co , piwko2006 , po ujechaniu dwóch km i przyciśnięciu gazu na 3 biegu samochód zaczoł niesamowicie się dławić kaszleć po zwolnieniu gazu te dolegliwości minęły ale zaczeła mrugać kontrolka z trybikiem i wykrzyknikiem w środku , nie wszedł więcej na obroty jak 2,500 , ale dało się jechać kontrolka cały czas mrugała . Po 10- ciu km zagasiłem silnik i uruchomiłem ponownie wszystko powróciło do normy . Nie wiem czy to paliwo czy filtr powietrza zamarzł miałem taki pierwszy przypadek z fieściną . Poprzedniej zimy dodawałem do paliwa SKYD i jak jechałem przy 22 st mrozie fiestka szła jak marzenie , w tym roku bez dodatków czy to tu tkwi problem ? sam nie wiem .Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
01-03-2011, 15:46 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-02-2010
Skąd: okolice Ostrowa wlkp.
Model: Fiesta MK6 FL Senso
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
Cytat:
|
|
01-03-2011, 17:41 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1,4 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 86
|
Odp: Przechodzenie w tryb awaryjny oraz brak mocy
wszystko jest Ok , najprawdopodobniej paliwo nie wytrzymało niskich temperatur .
|