Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-02-2011, 18:38   #11
marcin1051
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: RUMIA
Model: MONDEO
Silnik: 2,2TDCI 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 129
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Nie dawno miałem ten sam problem zawór egr.Mój miał ustreke mechaniczną i mechanik go naprawił coś było pęknięte i dorobili tą częsć.Oczywiście wyczyszczony.Samochód nie do poznania normalnie przyśpiesza nie muli żadnych sprężynek i kontrolek silnika check.
A tak przy okazji nowy w aso bo się pytałem 1300+kaucja 200 i do tego jakiś sterownik 400(ponoć bardzo rzadko się psuje)
Zaslepić się ponoć nieda tak mówił mi mechanik bo pytałem(tylko starsze typy)

marcin1051 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2011, 19:14   #12
Oktan
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-07-2008
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCi 183 KM i 481 Nm
Rocznik: 2004
Postów: 148
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Cytat:
Napisał SrebnaStrzała Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pamiętam że były osoby co jakoś to obeszły, tak mi się wydaje przynajmniej.
EGR bez czujników - zaślepienie bezproblemowe

EGR z czujnikami - jeśli dobrze kojarzę to ludziska nie zaślepiali całkowicie tylko wkładali blaszkę z dziurą ok. 5 mm (coś w rodzaju kryzy)
__________________
MKIII RS - diabelskie kombi, antracytowe 18",
fabryka: 160 KM i 385 Nm, chip + mody: 183 KM i 481 Nm
http://i29.tinypic.com/dcy99d.jpg
Oktan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 08:06   #13
horm
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Kozienice
Model: mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 159
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
też mam założoną siatkę i w turbinie suchutko. co znalazłeś na siatce przy czyszczeniu?
elektrycznego nie zaślepisz
Poza olejem to generalnie nic . Bałem się tylko żeby przy jakiejś okazji nie ściągnęło oleju z siatki i nie zassało go to turbiny. Myślę jednak że gdy silnik jest rozgrzany sam swobodnie ścieka tam gdzie jego miejsce. Turbo też mam czyściutkie a wcześniej hmm nie było tam za ładnie. Nie dziwne że dolot miałem niczym aorta u 60 letniego Amerykanina ;-)
horm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 08:32   #14
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Cytat:
Napisał horm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie dziwne że dolot miałem niczym aorta u 60 letniego Amerykanina ;-)
To jak Ty to zrobiłeś? Ja jak po raz pierwszy czyściłem po 130.000km było trochę oleju ale nie żeby coś się wylewało, albo żeby były jakieś "kałuże". Trochę syfu było w kolektorze to wszystko.
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 09:16   #15
horm
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Kozienice
Model: mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 159
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o kolektor ssący a nie dolot do turbo który wyglądał tak jak twój. Kolektor miałem tak zawalony że dziwne że w ogóle coś zasysał. Myślę że nie był nigdy czyszczony pomimo ciągłego serwisowania w jednym ASO. Po wyczyszczeniu inne auto. Dlatego jak będzie już cieplutko, parę browarków w torbę i sprawdzę jak to teraz wygląda po 6 miesiącach i co faktycznie daje zainstalowanie owej siateczki.

Ostatnio edytowane przez horm ; 01-03-2011 o 09:19 Powód: dopiska
horm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 09:22   #16
frobek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Nowy Sącz
Model: Mondeo Mk3 Kombi Gold X
Silnik: 2,2TDCI 155km
Rocznik: 2006
Postów: 29
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Ja miałem w zeszłym roku wymieniany EGR na nowy przy przebiegu coś ok. 85000. Na szczęście auto mam na gwarancji FP więc nic to nie kosztowało.
Objawy jakie miałem to spadek mocy, świecąca kontrolna silnika a nie migajaca sprężynka, na IDS-ie błąd zaworu EGR.
U mnie EGR się zawiesił w pozycji częściowo otwartej, mechanicy w ASO stwierdzili, że po czyszczeniu by mu przeszło, ale takiej naprawy gwarancja nie przewiduje, więc założyli nowy.
Piszę to, bo dziwi mnie migająca sprężynka, co raczej świadczy o awarii w układzie wtryskowym, ale zczytany błąd to EGR.
Radziłbym sprawdzić to jeszcze raz, bo EGR do tego silnika to coś ponad 1200PLN i szkoda byłoby tyle forsy wywalić na próżno.
P.S.
Ja też jak kolega Horm powiem, że gdyby nie zczytany błąd to stawiałbym na wtryski.
frobek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 10:40   #17
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Cytat:
Napisał frobek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piszę to, bo dziwi mnie migająca sprężynka, co raczej świadczy o awarii w układzie wtryskowym, ale zczytany błąd to EGR.
To niech kolega czasem nie zdziwi.
U mnie przy uwalonym zaworze EGR miałem następujące błędy:
P0404
P0406
P0401
P0402
dotyczą ogólnie działania EGR.
A ponadto źle działający EGR powodował występowanie błędów:
P132B
P244A
P2453
sterownik turbiny i DPF.
Po wymianie EGR-a na nowy wszystkie błędy znikły oprócz DPF-a. Czym zajął się kolega HEKO.
W moim EGRze wyłamały się dwa bolce na zębatce otwierającej tłoczek od spalin, starałem się zregenerować go we własnym zakresie, popracował jakiś czas i zablokował się w końcu w takiej pozycji że spaliny cały czas kotłowały do kolektora, co uniemożliwiało odpalenia silnika, tzn zapalał i momentalnie gasł.

Sprężynka wyskakiwała jak wynikał błąd sterownika turbiny tzn P132B i tryb awaryjny. Nie wiem jak EGR ma się do turbo ale w moim wypadku wpływ był.
Co prawda jam mam 2.0 TDCI ale EGRy mamy takie same.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 11:27   #18
saviano
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-01-2011
Skąd: Wyszków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 25
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

Dzisiaj przeczytałem na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (około 6 strony), iż koledzy z motorami 2.2 mieli takie same objawy. W 2.0 gasł silnik. Powodem okazał się czujnik położenia wałka rozrządu. Dzisiaj zamówiłem kabelek ELM 327 OBD2 i pobrałem trochę softu do obsługi. Zobaczę, jakie błedy wyjdą, ale najprawdopodobniej zacznę chyba od czujnika. Wtryski wykluczam, ponieważ nic nie słychać. Koszt czujnika najmniejszy. Jeżeli to nie pomoże, wówczas chyba pójde w stronę EGR'a...
__________________
Lepiej nic nie mówić, niż głupio milczeć.
Nie działa ci internet? Możesz skorzystać z pomocy on-line!
saviano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 11:32   #19
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

przy czujniku wałka silnik gaśnie i są problemy z odpalaniem więc nie wymieniaj go w ciemno. sprawdź jaki kolor ma czujnik i jeśli jest czarny to wtedy wymień na szary. sądząc po roczniku masz raczej szary czujnik
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2011, 11:33   #20
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?

ELM może być trochę za słaby na błędy z EGR, co najwyżej możesz wyłączyć CHECK ENGINE, choć zapewne po kilku km jazdy znowu się zaświeci.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.