|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-02-2011, 18:38 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: RUMIA
Model: MONDEO
Silnik: 2,2TDCI 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 129
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Nie dawno miałem ten sam problem zawór egr.Mój miał ustreke mechaniczną i mechanik go naprawił coś było pęknięte i dorobili tą częsć.Oczywiście wyczyszczony.Samochód nie do poznania normalnie przyśpiesza nie muli żadnych sprężynek i kontrolek silnika check.
A tak przy okazji nowy w aso bo się pytałem 1300+kaucja 200 i do tego jakiś sterownik 400(ponoć bardzo rzadko się psuje) Zaslepić się ponoć nieda tak mówił mi mechanik bo pytałem(tylko starsze typy) |
28-02-2011, 19:14 | #12 | |
ford::average
Zarejestrowany: 16-07-2008
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCi 183 KM i 481 Nm
Rocznik: 2004
Postów: 148
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Cytat:
EGR z czujnikami - jeśli dobrze kojarzę to ludziska nie zaślepiali całkowicie tylko wkładali blaszkę z dziurą ok. 5 mm (coś w rodzaju kryzy)
__________________
MKIII RS - diabelskie kombi, antracytowe 18", fabryka: 160 KM i 385 Nm, chip + mody: 183 KM i 481 Nm http://i29.tinypic.com/dcy99d.jpg |
|
01-03-2011, 08:06 | #13 | |
ford::average
Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Kozienice
Model: mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 159
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Cytat:
|
|
01-03-2011, 08:32 | #14 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Cytat:
|
|
01-03-2011, 09:16 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Kozienice
Model: mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 159
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Źle się wyraziłem. Chodziło mi o kolektor ssący a nie dolot do turbo który wyglądał tak jak twój. Kolektor miałem tak zawalony że dziwne że w ogóle coś zasysał. Myślę że nie był nigdy czyszczony pomimo ciągłego serwisowania w jednym ASO. Po wyczyszczeniu inne auto. Dlatego jak będzie już cieplutko, parę browarków w torbę i sprawdzę jak to teraz wygląda po 6 miesiącach i co faktycznie daje zainstalowanie owej siateczki.
Ostatnio edytowane przez horm ; 01-03-2011 o 09:19 Powód: dopiska |
01-03-2011, 09:22 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Nowy Sącz
Model: Mondeo Mk3 Kombi Gold X
Silnik: 2,2TDCI 155km
Rocznik: 2006
Postów: 29
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Ja miałem w zeszłym roku wymieniany EGR na nowy przy przebiegu coś ok. 85000. Na szczęście auto mam na gwarancji FP więc nic to nie kosztowało.
Objawy jakie miałem to spadek mocy, świecąca kontrolna silnika a nie migajaca sprężynka, na IDS-ie błąd zaworu EGR. U mnie EGR się zawiesił w pozycji częściowo otwartej, mechanicy w ASO stwierdzili, że po czyszczeniu by mu przeszło, ale takiej naprawy gwarancja nie przewiduje, więc założyli nowy. Piszę to, bo dziwi mnie migająca sprężynka, co raczej świadczy o awarii w układzie wtryskowym, ale zczytany błąd to EGR. Radziłbym sprawdzić to jeszcze raz, bo EGR do tego silnika to coś ponad 1200PLN i szkoda byłoby tyle forsy wywalić na próżno. P.S. Ja też jak kolega Horm powiem, że gdyby nie zczytany błąd to stawiałbym na wtryski. |
01-03-2011, 10:40 | #17 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Cytat:
U mnie przy uwalonym zaworze EGR miałem następujące błędy: P0404 P0406 P0401 P0402 dotyczą ogólnie działania EGR. A ponadto źle działający EGR powodował występowanie błędów: P132B P244A P2453 sterownik turbiny i DPF. Po wymianie EGR-a na nowy wszystkie błędy znikły oprócz DPF-a. Czym zajął się kolega HEKO. W moim EGRze wyłamały się dwa bolce na zębatce otwierającej tłoczek od spalin, starałem się zregenerować go we własnym zakresie, popracował jakiś czas i zablokował się w końcu w takiej pozycji że spaliny cały czas kotłowały do kolektora, co uniemożliwiało odpalenia silnika, tzn zapalał i momentalnie gasł. Sprężynka wyskakiwała jak wynikał błąd sterownika turbiny tzn P132B i tryb awaryjny. Nie wiem jak EGR ma się do turbo ale w moim wypadku wpływ był. Co prawda jam mam 2.0 TDCI ale EGRy mamy takie same. |
|
01-03-2011, 11:27 | #18 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-01-2011
Skąd: Wyszków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 25
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
Dzisiaj przeczytałem na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (około 6 strony), iż koledzy z motorami 2.2 mieli takie same objawy. W 2.0 gasł silnik. Powodem okazał się czujnik położenia wałka rozrządu. Dzisiaj zamówiłem kabelek ELM 327 OBD2 i pobrałem trochę softu do obsługi. Zobaczę, jakie błedy wyjdą, ale najprawdopodobniej zacznę chyba od czujnika. Wtryski wykluczam, ponieważ nic nie słychać. Koszt czujnika najmniejszy. Jeżeli to nie pomoże, wówczas chyba pójde w stronę EGR'a...
__________________
Lepiej nic nie mówić, niż głupio milczeć. Nie działa ci internet? Możesz skorzystać z pomocy on-line! |
01-03-2011, 11:32 | #19 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
przy czujniku wałka silnik gaśnie i są problemy z odpalaniem więc nie wymieniaj go w ciemno. sprawdź jaki kolor ma czujnik i jeśli jest czarny to wtedy wymień na szary. sądząc po roczniku masz raczej szary czujnik
|
01-03-2011, 11:33 | #20 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Zawór EGR w TDCI 2.2 ?
ELM może być trochę za słaby na błędy z EGR, co najwyżej możesz wyłączyć CHECK ENGINE, choć zapewne po kilku km jazdy znowu się zaświeci.
|