|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-02-2011, 13:18 | #11 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
robiac krotkie dystanse kazdy aku bedzie niedoladowany.
od 1,5 roku uzywam wczesniej wymienionej przeze mnie centry przy czym od dluzszego czasu jezdze autem jedynie 4 km do pracy rano + powrot 4 km do domu, z aku nic sie nie dzieje. wystarczy miec sprawny alternator.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
18-02-2011, 13:18 | #12 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: ZET GIE(Zielona Góra)
Model: ESCORT | CITROEN C5
Silnik: 1.8TD-IC | 2.0 HDI
Rocznik: 07/1997 | 05/2001
Postów: 429
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
To że Ci fabryka zaleca to co z tego ale auta już nie masz fabryka,a co za tym idzie przewody wszelkiego rodzaju są już kilkunastoletnie i też po drodze gubić mogą prąd,druga sprawa kompresja silnika maleje razem z przebiegiem i wiekiem,parę koników też zapewno poszło się "paść" do tego dochodzi wiele podzespołów które przez lata od wyjazdu z fabryki straciły swoje parametry.Moja rada jest taka wal śmiało 70AH z jak najwyższym prądem rozruchowym a jakiej firmy to już od ciebie zależy ile chcesz wydać.Pozdro
|
18-02-2011, 13:33 | #13 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
Dokladnie tak..im wiekszy tym lepiej i patrz na proad rozruchu!!!
A to ze ktos pisze ze jak kupisz za duzy to bedzie niedoladowany to tylko glupoty pisze bo zarowno duzy jak i maly musi tylesamo pradu dac z siebie do uruchomienia silnika...a dodatkowo powiem ze wiekszy nawet mniej bo daje wiecej pradu na raz i ale za to znacznie szybciej samochod moze zapalic jak bedzie bardzo zimno i zaoszczedzasz ma rozruszniku i na pradzie z akum. A takie glupoty ze za duzu akumulator i sie niedoladowuje..to tylko sprzedawca moze pisac aby miec wiekszy zbyt. PS. oczywiscie wszystko w granicach rozsadku...bo 90Ah i 900A rozruchu to jest juz duzo ale i tak by Ci sie niezmiescilGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec wal maks jaki mozesz wsadzic jesli chcesz jeszcze kilka latek bez problemow pojezdzic. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 18-02-2011 o 13:37 |
18-02-2011, 21:32 | #14 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
Cytat:
Ale glupoty wypisujesz. Jakie gubienie pradu po latach, jaka mniejsza kompresja, jakie mniej KM, widziales pomiary, badales silnik? |
|
19-02-2011, 07:06 | #15 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-01-2005
Skąd: Opolskie, Nysa
Model: passat b5
Silnik: 1,9
Rocznik: 1999
Postów: 631
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
Witam.
Jak zakupiłem mojego esa to miał jeszcze fabryczny aku motorcrafta 71Ah i 680 A rozruchu. Teraz mam zamontowany 72Ah 680 A rozruchu kagera i jest super. Pamiętaj że musi być wysoki w escorcie na chyba 175 mm i nic wyżej a większość aku jest na 185. |
19-02-2011, 10:04 | #16 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
zgadzam się z Magik123. Jeśli samochód np. gubi prąd to trzeba znaleść przyczynę i ją usunąć a nie zwalać to na długie lata eksploatacji!! Podobnie jest z resztą wymienionych rzeczy. Owszem auto się zużywa ale jak coś się zużyje to wypadałoby to wymienić.
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
19-02-2011, 10:55 | #17 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
Cytat:
|
|
20-02-2011, 20:00 | #18 |
ford::advanced
Imię: M
Zarejestrowany: 12-09-2008
Skąd: Radom
Model: MK7
Silnik: 1.4 CVH-PTE EFi
Rocznik: 1996
Postów: 321
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
Wsadz taki aku na jaki cie stac, najlepiej jak najwiekszy, byle sie zmiescil. Jak mozesz to wsadz nawet i 200Ah, tylko dobrej firmy.
Prady uplywu nawet w duzych aku sa na tyle znikome, ze KAŻDY alternator je doladuje. Bardzo prosty przyklad - auto ma aku 36Ah i ladowanie 14.4V, wydajnosc alternatora 50A. drugie auto to diesel, ma aku 100Ah i ladowanie.. 14.4, wydajnosc alternatora 150A Przyklad polega na przylozeniu do naladowanego akmulatora, po 10 dniach opostoju, pradu 50A przez 10 minut (krotka jazda w miescie). Ten kto to wykona, niech sie potem zglosi do mnie (po uprzednim odwiedzeniu pogotowia) i powie, ze maly altek nie doladuje wiekszego akumulatora. Prad ladujacy akumulator jest zalezny od roznicy potencjalow miedzy alternatorem i akumulatorem (i oczywiscie rezystancja wewnetrzna akumulatora). Maleje wrecz do zera przy pelnym akumulatorze. Wieksze akumulatory maja mniejsza rezystancje wewnetrzna, wiec laduja sie szybciej (pobieraja wiecej pradu przy takiej samej roznicy potencjalow) niz male, ale nigdy nie jest to pelna moc alternatora przy normalnej eksploatacji. (chyba ze dosypiemy 2000Ah, lub mocno rozladowany akumulator). Kazdy szanujacy sie elektryk/elektronik wie, ze nieniszczacy prad ladowania akumulatorow kwasowo-olowiowych to 1/C, gdzie C - pojemnosc aku. Stad wniosek, ze akumulator ladowany w/g niektorych olbrzymimi pradami wychodzacymi poza mozliwosci alternatora, zniszczylby sie w kilku cyklach pracy. Zeby nie bylo nieporozumien - wiekszosc ladowarek do akumulatorow ma STALA WIELKOSC pradu ladujacego, ktory zmniejsza sie dopiero pod koniec ladowania. W takim przypadku, im wiekszy akumulator, tym bardziej moglby sie nie doladowac przy krotkich ladowaniach. Ten schemat nie dotyczy alternatora.
__________________
-- Są tylko dwie firmy produkujące dobre łożyska: Timken oraz Timken. |
01-03-2011, 22:16 | #19 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
Dokladnie tak i im wiekszy tym lepiej byle sie zmiescil
A dla tych co jeszcze nie zrozumieli -i mowia ze samochod z biegiem lat nietraci pradu dodam taka informacje: przewody sa zaciskane wszedzie te grube-nie lutowane bo to jest nieekologiczne-takie sa nowe wymogi. i z biegiem czasu woda-sol powoduje ze koncuwki sniedzieja zwlasza te od duzych pradow. Do tego wezmy sobie rozrusznik zeby niewiem Co to samochod w ciagu 10-15 latek sporo moze przejsc a magnesy w srodku rozrusznika tez maja swoją wytrzymałość. Nawet magnesy Neodymowe niesą niezniszczalne. Podsumywujac to wszystko jesli chcielibysmy po 15 latach wszystko ponaprawiac to taniej znacznie wyjdzie kupic wiekszy akumulator a naprawic tylko te powazne usterki. Pozatym dla tych co moga nierozumiec wyzszych wywodow kolegi Podam jeszcze taka informacje ze za kazdym razem samochod do uruchomienia silnika potrzebuje X wielkosci pradu. A lepiej jest wziasc 1X z Akumulatora co ma 8X niz 1X z akum. co ma 5X bo to bardziej odczyje. A produ alternator musi i tak w obu przypadkach tyle samo oddac z tym ze szybciej naladuje sie wlasnie wiekszy akumulator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 01-03-2011 o 22:20 |
23-04-2013, 17:53 | #20 |
ford::amateur
Imię: Roscislaw
Zarejestrowany: 23-04-2013
Skąd: koszalin
Model: Ford Escort
Silnik: 1,8 disel
Rocznik: 1997
Postów: 2
|
Odp: Jaki akumulator zaleca producent 1.8 TD
Witam,
Czy akumulator o parametrach 62Ah ; 520A nie będzie za słaby do takiego forda jakiego mam w podpisie? Nadmieniam, że ford ciężko pali, zwłaszcza gdy jest zimno. |