Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-02-2011, 21:43   #1
SLO 303
ford::average
 
Avatar SLO 303
 
Zarejestrowany: 01-09-2010
Skąd: Tychy
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 110
Domyślnie Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy? przeskakuje kierownica i dziwne "pyknięcie"

witam. na prostych kolach w momencie skretu, czy to na postoju czy w ruchu ( silnik wlaczony) gdy lekko skrece w prawo lub w lewo, przeskakuje mi kierownica i jest takie dziwne "pykniecie" w kierownicy i nie ukrywam ze dosc mocno chodzi. Natomiast gdy silnik sie juz zagrzeje to wszystko jest ok i czegos takiego nie ma. co to moze byc? mam nadzieje ze to nie kolumna poniewaz bede kilka tysiece w plecy, moze to cos innego?

SLO 303 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2011, 23:27   #2
gorni
ford::average
 
Avatar gorni
 
Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 02-08-2010
Skąd: Pleszew
Model: Mondeo MK1
Silnik: 1.8 16v Zetec
Rocznik: 1996
Postów: 84
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

tylko pytanie, czy to się dzieje tylko na zimnym silniku? czy jak zgasisz auto rozgrzane jest taki sam efekt? i kolejna sprawa czy mówimy o rozgrzanym silniku, czy o rozgrzanym układzie ( czynniku w układzie) kierowniczym. Czy jeśli zapalisz auto i nie będziesz kręcił kierownica to po rozgrzaniu silnika nie ma takich efektów? na pierwszy rzut sprawdził bym poziom czynnika i jego stan, czy nie jest już stary, po rozgrzaniu robi się rzadszy i cuda na kiju przestają pykać przy skręcie, a jak jest zimny to pompa nie może przerobić gęstego czynnika Takie są moje domniemania, Ciekaw jestem co myśli grupa użytkowników
__________________
Mondeo 1.8 16v Lx 95 Kw +LPG oryginał RS
gorni jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2011, 12:17   #3
maestro06
ford::professional
 
Avatar maestro06
 
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

ewentualnie sprawdź też rolki od wspomagania może któraś stawia opór bądź przekładnia
maestro06 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2011, 16:11   #4
NORBERT0510
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-04-2009
Skąd: SULECHÓW
Model: -FORD MONDEO
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 2000
Postów: 27
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

Witam
Miałem identyczne objawy,znajomy mechanik kazał sprawdzić naciąg paska napedzającego pompe wspomagania, naciągnołem go troche mocniej i po problemie
NORBERT0510 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2011, 16:51   #5
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

Kolego SLO, na 1000% masz uszkodzoną przekładnię kierowniczą, miałem dokładnie tak samo w swoim mk3. Dzieje się tak głownie na zimno kiedy kierownica stoi do jazdy na wprost a Ty chcesz delikatnie skręcić w lewo lub prawo, czuć wtedy opór i słychać głuchy trzask. W moim blokowała się także na rozgrzanym wiec musiałem coś z tym zrobić. Padła decyzja o regeneracji przekładni, i tu się zaczynają schody bo nie każda firma podejmie się regeneracji magla zepsutego w ten sposób. Chodzi o to, że w mondeo obudowa przekładni jest aluminiowa a zacina się dlatego, że tłok na listwie przekładni w położeniu do jazdy na wprost wyrabia "próg" w obudowie która niczym nie jest utwardzona. Naprawa takiej przekładni polega na rozszlifowaniu jej na nadwymiar i dorobieniu nowego większego tłoka z pierścieniem uszczelniającym. Tylko kilka firm ma narzędzia żeby coś takiego zrobić, moją przekładnię regenerowała firma RG z Krakowa (nr. tel. 126371019) od tamtej pory minął rok za mną około 40 tyś km i zero problemów, magiel chodzi super. Twoje mdo musi mieć sporo przebiegu bo ten problem dotyka mondki w okolicach 300tys km.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2011, 19:27   #6
mondi80
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: małopolska
Model: Galaxy
Silnik: tdci 136 Ps
Rocznik: 2012
Postów: 85
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

Podepnę sie do tematu chce wymienić pompę wspomagania 2.0 TDCi nie za bardzo chciałbym wymieniać pompę wody czy ktoś już tak wymieniał ? i nie posypała sie pompa wody??
__________________
Była Fiesta Był Escort Jest Mondeo MK3
mondi80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2011, 19:59   #7
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

Jak rozbierzesz i frez na pompie wodnej będzie ładnie wyglądał to nie musisz jej wymieniać, ale raczej nie licz na takie szczęście...
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2011, 08:04   #8
maestro06
ford::professional
 
Avatar maestro06
 
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

SLO sprawdź jeszcze łożyska Mcphersona, bo jak się zatarło to będą podobne objawy
maestro06 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2011, 08:18   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

Cytat:
Napisał SLO 303 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy to na postoju czy w ruchu ( silnik wlaczony) gdy lekko skrece w prawo lub w lewo, przeskakuje mi kierownica i jest takie dziwne "pykniecie" w kierownicy
Jeżeli to pyknięcie stawia opór , ale występuje tylko od położenia na wprost, w pozostałym zakresie serwo działa normalnie - to ja miałem taki przypadek.
Jest jak napisał stecus . Serwo w maglownicy jest zużyte. Maglownica do wymiany...
Dodatkowy efekt - płyn nawet świeżo wymieniony szybko robi się ciemno szary i kisielowaty.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-02-2011 o 08:22
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2011, 08:35   #10
SLO 303
ford::average
 
Avatar SLO 303
 
Zarejestrowany: 01-09-2010
Skąd: Tychy
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 110
Domyślnie Odp: Pompa wspomagania czy kolumna kierownicy ?

bylem wczoraj na przegladzie i mechanik powiedzial ze to przekladnia, stecus powiedz ile placiles za regenaracje u siebie ?
SLO 303 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.