|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-02-2011, 23:03 | #201 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Zależy, jak długo ma trwać to kręcenie rozrusznikiem... Trudność z zapaleniem to nie tylko pompa, wtryski, czy świeca ale też niskie ciśnienie sprężania i cofające się paliwo. U mnie świeca też tylko kopci (czasem z małymi „przebłyskami” jak przy zwieraniu przewodu do masy).
|
04-02-2011, 08:02 | #202 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Twój moduł ma przekaźnik nie przystosowany do takiego prądu - lepiej nie kombinuj z zamianą świecy...
Mierzyłeś ostatnio ciśnienie sprężania? Jeżeli nie ma odpowiedniego sprężu, nie ma co drążyć tematu - nic nie pomoże... Za pomiar zapłacisz ok. 100 zł, a mówi WSZYSTKO o kondycji silnika diesla...
__________________
Zgredzik |
04-02-2011, 12:52 | #203 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2011
Skąd: Opole
Model: Transit
Silnik: 2,5D
Rocznik: 1990
Postów: 15
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Moduł raczej wytrzyma takie obciążenie,a silnik ma dobrą kompresje,cały górny osprzęt wraz z pompą wtryskową był zakładany z rocznika 97. i tam niema po prostutego przyspieszacza,ale jestem pewien mojego mechanika że ustawił go optymalnie,zresztą to słychac jak silnik pracuje i w końcu znowu pyka jak 12 lat temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. o dobrego i uczciwego fachowca teraz trudno nie raz widziałem jak przyworzą do niego samochody po wizytach u kilku mechaników(tzw. przypatki beznadziejne)
Podejrzewam że świeca już niema takiej wydajności w końcu ma już ponad 20 lat,wiec ma prawo,gdy będe zakładał nową to poprostu rozbiore moduł i zobacze czy styki sie podejrzanie nie grzeją.Jak coś to mam części do takiego silnika. Gdy sprawdze nową swiece to opisze tu moje spostrzeżenia. Odnośnie mojej świecy płomieniowej,prawdopodobnie mój moduł jest uszkodzony bo daje na starcie tylko 8.2 V na świece, rozwiązałem to w ten sposób że zmostkowałem dwa kable które były połączone taką dużą spiralą w obudowie na lewym nadkolu obok modułu ,która to dawała opór z 12 V na 8 V.Teraz świeca szybciej sie nagrzewa i po chwili bucha płomieniem,świecy nic sie nie dzieje bo nagrzewa się ona stosunkowo krótko-około 16 sekund. Ostatnio edytowane przez Marek Opole ; 17-02-2011 o 20:39 |
04-02-2011, 12:58 | #204 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Kolego, ja tylko powtórzę jeszcze raz:
Cytat:
Więc UPEWNIJ SIĘ robiąc pomiar, aby nie wykonywać bezsensownych ruchów i wydawać niepotrzebnie kasę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeżeli osiągniesz na pomiarze taki wynik, będzie sens dłubania dalej. Wtedy jest to silnik, który jest w idealnej kondycji, ma już lekko obniżony spręż w stosunku do nominalnego 34 bary, ale nadal jest wysoki i w miarę równy na wszystkich cylindrach.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-10-2012 o 09:44 |
|
10-03-2011, 16:10 | #205 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-01-2011
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 2
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Witam. Chciałem trochę odświeżyć temat podłączenia sterownika. Na innym forum WOJTEKJANUS opisuje podłączenie według kolorów. U mnie te kolory są trochę inne, może dlatego że to 95r 2,5D. Sterownik mam 10-co pinowy. Jeżeli ktoś ma podobne podłączenie to proszę o pomoc. Podłanczałem według wcześniej opisanego schematu lecz zostały mi chyba 3 przewody i nie wiedziałem pod jakie nr je podpiąć. Pozatym jeżeli u mnie kolory są inne to może też być inne podłączenie - instalacja nie była przerabiana więc zakładam że kolory przewodów są właściwe.
1.zielony 2.czarno żółty 3.czerwono biały 4.szary 5.czarno żólty 6.czarny 2szt połączone 7.zielono biały 8.czerwony 9.zielono żółty 10.zileono czarny Z góry dzięki za pomoc!!! |
10-03-2011, 17:42 | #206 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Mogę podać od jakiego pinu gdzie jaki przewód idzie:
pin 15 - do szyny w skrzynce bezpieczników zasilanej stacyjką pin 30 - główne zasilanie z aku (na pewno gruby czerwony) pin 31 - dwa przewody masowe, jeden do masy przy elektrozaworze, drugi do wtyku testowego (to są chyba te dwa czarne) pin T - wtyk diagnostyczny pin u mnie bez oznaczenia (chyba błąd) - do elektrozaworu pin K - do zegarów (żarówka) pin W2 - do opornika (gruby) pin W1 - do opornika (gruby) pin G - do świecy (gruby) pin 50 - do stacyjki, styk startu rozrusznika 50 Mając próbnik łatwo dojdziesz gdzie podłączyć przewody.
__________________
Zgredzik |
15-03-2011, 17:49 | #207 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-01-2011
Skąd: lubuskie
Model: TRANSIT
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1993
Postów: 17
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Witam!
Mam pytanie odnośnie paliwa wychodzącego z podstawy filtra przez zaworek na świecę płomieniową, jestem w trakcie naprawy instalacji. Czy paliwo po kręceniu rozrusznikiem i zgaszeniu auta powinno zostać? u mnie się cofa, założyłem przezroczysty wąż do małego testu, widać wszystko dzięki temu. Ddkręciłem śrubę od podstawy filtra tą z wężem i jest tam dziurka, odkręciłem podstawę filtra od sinika odkręciłem przewody, i ewidentnie dziurka na wylotGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czy nie powinno coś tam być, jakaś kulka? Przez to wszystko paliwo nie może dojść na świecę, całą reszta sprawna, elektrozaworek, moduły, świeca. |
15-03-2011, 18:27 | #208 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
To rysunek z przyklejonego wątku Lucas Epic w naszym dziale [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jest malutka dziurka, część paliwa z powrotu pompy wraca do filtra tą dziurką, reszta przez zawór kulkowy utrzymujący ciśnienie niezbędne dla zasilenia świecy. Jeżeli paliwo się cofa, to znaczy że układ nie jest idealnie szczelny i nie wytwarza się podciśnienie zabezpieczające przed odpływem paliwa. Zapowietrzony układ - także na powrocie - powoduje brak natychmiastowego zasilenia świecy w paliwo. Skoro się cofa z wężyka idącego do świecy - to mam pytanie - czy wężyk był zamknięty (np podłączony do elektrozaworu), czy otwarty? Jeżeli otwarty, to rozszczelniłeś układ i paliwo zejdzie powoli...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-03-2011 o 18:32 |
18-03-2011, 07:03 | #209 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-01-2011
Skąd: lubuskie
Model: TRANSIT
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1993
Postów: 17
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Dziekuję za odpowiedź,
mam pytanie co zrobić jeśli rozszczelniłem układ ?? zdejmowałem tę fajkę ze świecy i z końcówki wystającej z filtra. Czy dobrze myślę żeby podłączyć elektrozawór na krótko do aku, i po odpaleniu czekać aż pójdzie ropa końcówką i szybko założyc na świecę i już nie ruszać ?? |
18-03-2011, 09:39 | #210 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
|
|
|