Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-02-2011, 23:03   #201
Okraj
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Zależy, jak długo ma trwać to kręcenie rozrusznikiem... Trudność z zapaleniem to nie tylko pompa, wtryski, czy świeca ale też niskie ciśnienie sprężania i cofające się paliwo. U mnie świeca też tylko kopci (czasem z małymi „przebłyskami” jak przy zwieraniu przewodu do masy).

Okraj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2011, 08:02   #202
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Twój moduł ma przekaźnik nie przystosowany do takiego prądu - lepiej nie kombinuj z zamianą świecy...
Mierzyłeś ostatnio ciśnienie sprężania? Jeżeli nie ma odpowiedniego sprężu, nie ma co drążyć tematu - nic nie pomoże...
Za pomiar zapłacisz ok. 100 zł, a mówi WSZYSTKO o kondycji silnika diesla...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2011, 12:52   #203
Marek Opole
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2011
Skąd: Opole
Model: Transit
Silnik: 2,5D
Rocznik: 1990
Postów: 15
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Moduł raczej wytrzyma takie obciążenie,a silnik ma dobrą kompresje,cały górny osprzęt wraz z pompą wtryskową był zakładany z rocznika 97. i tam niema po prostutego przyspieszacza,ale jestem pewien mojego mechanika że ustawił go optymalnie,zresztą to słychac jak silnik pracuje i w końcu znowu pyka jak 12 lat temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. o dobrego i uczciwego fachowca teraz trudno nie raz widziałem jak przyworzą do niego samochody po wizytach u kilku mechaników(tzw. przypatki beznadziejne)
Podejrzewam że świeca już niema takiej wydajności w końcu ma już ponad 20 lat,wiec ma prawo,gdy będe zakładał nową to poprostu rozbiore moduł i zobacze czy styki sie podejrzanie nie grzeją.Jak coś to mam części do takiego silnika.
Gdy sprawdze nową swiece to opisze tu moje spostrzeżenia.

Odnośnie mojej świecy płomieniowej,prawdopodobnie mój moduł jest uszkodzony bo daje na starcie tylko 8.2 V na świece, rozwiązałem to w ten sposób że zmostkowałem dwa kable które były połączone taką dużą spiralą w obudowie na lewym nadkolu obok modułu ,która to dawała opór z 12 V na 8 V.Teraz świeca szybciej sie nagrzewa i po chwili bucha płomieniem,świecy nic sie nie dzieje bo nagrzewa się ona stosunkowo krótko-około 16 sekund.

Ostatnio edytowane przez Marek Opole ; 17-02-2011 o 20:39
Marek Opole jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2011, 12:58   #204
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Kolego, ja tylko powtórzę jeszcze raz:
Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli nie ma odpowiedniego sprężu, nie ma co drążyć tematu - nic nie pomoże...
Zrobisz jak zechcesz, ale Transit ze sprężaniem powyżej 30 barów pali bez świecy bez problemu po nocy na mrozie...
Więc UPEWNIJ SIĘ robiąc pomiar, aby nie wykonywać bezsensownych ruchów i wydawać niepotrzebnie kasę.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeżeli osiągniesz na pomiarze taki wynik, będzie sens dłubania dalej. Wtedy jest to silnik, który jest w idealnej kondycji, ma już lekko obniżony spręż w stosunku do nominalnego 34 bary, ale nadal jest wysoki i w miarę równy na wszystkich cylindrach.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-10-2012 o 09:44
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2011, 16:10   #205
Radkus
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 24-01-2011
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 2
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Witam. Chciałem trochę odświeżyć temat podłączenia sterownika. Na innym forum WOJTEKJANUS opisuje podłączenie według kolorów. U mnie te kolory są trochę inne, może dlatego że to 95r 2,5D. Sterownik mam 10-co pinowy. Jeżeli ktoś ma podobne podłączenie to proszę o pomoc. Podłanczałem według wcześniej opisanego schematu lecz zostały mi chyba 3 przewody i nie wiedziałem pod jakie nr je podpiąć. Pozatym jeżeli u mnie kolory są inne to może też być inne podłączenie - instalacja nie była przerabiana więc zakładam że kolory przewodów są właściwe.
1.zielony
2.czarno żółty
3.czerwono biały
4.szary
5.czarno żólty
6.czarny 2szt połączone
7.zielono biały
8.czerwony
9.zielono żółty
10.zileono czarny
Z góry dzięki za pomoc!!!
Radkus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2011, 17:42   #206
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Mogę podać od jakiego pinu gdzie jaki przewód idzie:
pin 15 - do szyny w skrzynce bezpieczników zasilanej stacyjką
pin 30 - główne zasilanie z aku (na pewno gruby czerwony)
pin 31 - dwa przewody masowe, jeden do masy przy elektrozaworze, drugi do wtyku testowego (to są chyba te dwa czarne)
pin T - wtyk diagnostyczny
pin u mnie bez oznaczenia (chyba błąd) - do elektrozaworu
pin K - do zegarów (żarówka)
pin W2 - do opornika (gruby)
pin W1 - do opornika (gruby)
pin G - do świecy (gruby)
pin 50 - do stacyjki, styk startu rozrusznika 50

Mając próbnik łatwo dojdziesz gdzie podłączyć przewody.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2011, 17:49   #207
totka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-01-2011
Skąd: lubuskie
Model: TRANSIT
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1993
Postów: 17
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Witam!

Mam pytanie odnośnie paliwa wychodzącego z podstawy filtra przez zaworek na świecę płomieniową, jestem w trakcie naprawy instalacji.
Czy paliwo po kręceniu rozrusznikiem i zgaszeniu auta powinno zostać?
u mnie się cofa, założyłem przezroczysty wąż do małego testu, widać wszystko dzięki temu.
Ddkręciłem śrubę od podstawy filtra tą z wężem i jest tam dziurka,
odkręciłem podstawę filtra od sinika odkręciłem przewody, i ewidentnie dziurka na wylotGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy nie powinno coś tam być, jakaś kulka?

Przez to wszystko paliwo nie może dojść na świecę, całą reszta sprawna, elektrozaworek, moduły, świeca.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg cofasie.JPG (78.3 KB, 65 wyświetleń)
totka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2011, 18:27   #208
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

To rysunek z przyklejonego wątku Lucas Epic w naszym dziale [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jest malutka dziurka, część paliwa z powrotu pompy wraca do filtra tą dziurką, reszta przez zawór kulkowy utrzymujący ciśnienie niezbędne dla zasilenia świecy.

Jeżeli paliwo się cofa, to znaczy że układ nie jest idealnie szczelny i nie wytwarza się podciśnienie zabezpieczające przed odpływem paliwa. Zapowietrzony układ - także na powrocie - powoduje brak natychmiastowego zasilenia świecy w paliwo. Skoro się cofa z wężyka idącego do świecy - to mam pytanie - czy wężyk był zamknięty (np podłączony do elektrozaworu), czy otwarty? Jeżeli otwarty, to rozszczelniłeś układ i paliwo zejdzie powoli...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-03-2011 o 18:32
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2011, 07:03   #209
totka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-01-2011
Skąd: lubuskie
Model: TRANSIT
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1993
Postów: 17
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Dziekuję za odpowiedź,
mam pytanie co zrobić jeśli rozszczelniłem układ ?? zdejmowałem tę fajkę ze świecy i z końcówki wystającej z filtra.
Czy dobrze myślę żeby podłączyć elektrozawór na krótko do aku, i po odpaleniu czekać aż pójdzie ropa końcówką i szybko założyc na świecę i już nie ruszać ??
totka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2011, 09:39   #210
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa

Cytat:
Napisał totka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy dobrze myślę żeby podłączyć elektrozawór na krótko do aku, i po odpaleniu czekać aż pójdzie ropa końcówką i szybko założyc na świecę i już nie ruszać ??
Układ zasilania świecy sam się odpowietrzy przy pierwszym zadziałaniu modułu (chociaż świeca nie odpali od razu), więc nie potrzeba go oddzielnie odpowietrzać. Chyba, że chcesz...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.