Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-12-2010, 17:26   #1
Marifex
ford::average
 
Avatar Marifex
 
Zarejestrowany: 23-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: T300
Silnik: 2.0 TDDI 86KM
Rocznik: 2001
Postów: 146
Domyślnie Wł się tryb awaryjny

Witam Koledzy

Mam problem z zapalającą się kontrolką świec żarowych w transicie 2001 rok 2.0 TDDI 85KM, auto wtedy wchodzi w tryb awaryjny i jest niesamowicie słabe.
Objawy są też takie że wariuje mi wskaźnik temperatury i łącznie z trybem awaryjnym włącza się wentylator od chłodnicy.
Mogę wykluczyć wtryski wymienione dwa lata temu, pompa wtryskowa założona po regeneracji. Wyglada że coś sie dzieje z instalacja jakby od czujnika tem. w głowicy po podpięciu komputera taki właśnie wyświetlał sie błąd uszkodzony czujnik temperatury tylko jak żeśmy podpieli drugi czujnik i nie wkładali do głowicy przez chwile bylo dobrze nie pokazywał wogóle temperatury a następnie temperatura skoczyła na połowę skali (pomimo wyjętego czujnika z głowicy)i znowu zapalila się kontrolka świec żarowych.
Od kilku dni kontrolka wogóle nie gaśnie wczesniej zapalała się dość rzadko.
Słyszałem też o uszkodzonych immobilaizerach czy można też tutaj szukac błędu?
Może macie jakies doświadczenie z tym problemem

Pozdrawiam

__________________
Marifex
Marifex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 21:23   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wł się tryb awaryjny

Doprowadź do sytuacji gdy układ czujników prawidłowo działają. W ECU jest zabezpieczenie na okoliczność przegrzania silnika -chyba dlatego wchodzi w tryb awaryjny. Tyle że chyba jest oddzielny czujnik włączający wentylator (w chłodnicy - dwuobwodowy na dwie prędkości) - jeżeli się włącza wentylator a silnik nie jest gorący, to coś z wiązką jest nie tak... Czujnik w głowicy jest do wskaźnika i ECU...
Odszukałbym ten czujnik wentylatora i jego przewody zwarł na masę - wtedy wentylator powinien zadziałać przy włączonej stacyjce. Nie powinien natomiast startować w trybie awaryjnym przy zdjętych przewodach z czujnika. Obwód wentylatora chłodnicy jest niezależnym obwodem od wszystkiego, steruje nim tylko czujnik. Coś jest z wiązką nie tak...

Szukałbym przyczyny gdzieś na przewodach wiązki idącej od czujnika temp.
Niezależnie od tego chodzi mi po głowie, że ktoś już u nas w dziale pisał o tym, ale dosyć dawno (z rok temu).

Tak wynika ze schematu jaki mam, ale nie jest pełny - nie ma na nim pokazanego czujnika do ECU i wskaźnika temp.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-12-2010 o 21:54
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2010, 10:43   #3
Marifex
ford::average
 
Avatar Marifex
 
Zarejestrowany: 23-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: T300
Silnik: 2.0 TDDI 86KM
Rocznik: 2001
Postów: 146
Domyślnie Odp: Wł się tryb awaryjny

Teraz jestem pewien że ma to zwiazek z temperatura

Wymieniłem termostat teraz szybciej sie otwiera (stary termostat wyglada na to że wogóle nie otwierał sie) i przy niskich tem na dworze na wskazniku jest nizsza temperatura i tryb sie nie włancza oczywiscie do momentu gdy auto się mocniej nie zagrzeje czyli wyzsza tem na dworze jakis korek itp.

Napewno cos oszukuje Komputer podaje inna temperature, czyli co radzisz przejrzec cala wiazke co idzie od czujnika w głowicy do komputera.
Moze ktos dysponuje Schematem instalacji?

Przewody w czujniku od chlodnicy tez moge spr ale to raczej osobna sprawa jest że wł sie razem z trybem awaryjnym wentylator.
__________________
Marifex
Marifex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2010, 11:28   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wł się tryb awaryjny

Czujnik oszukuje lub nie... Jeżeli jest chłodnica słabo drożna, to mogą być takie objawy - wtedy także jasne jest, dlaczego włącza się wentylator. Może rzeczywiście silnik przegrzewa się...

Ale zacząłbym od podpięcia się pod IDS-a. Niech powie co go boli... Może to zupełnie coś innego?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2011, 15:15   #5
Marifex
ford::average
 
Avatar Marifex
 
Zarejestrowany: 23-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: T300
Silnik: 2.0 TDDI 86KM
Rocznik: 2001
Postów: 146
Domyślnie Odp: Wł się tryb awaryjny

Temat wyjasniony

Na poczatek wymienilem kostke od czujnika nie pomoglo, w koncu zaczolem spr instalacje okazalo sie że jeden z przewodów od czujnika był przepalony ale pod koszulka nie przeciety (bardzo trudne do zlokalizaowania), przez co raz stykal i auto chodzilo a innym razem przeklamywal odczyt.
Prosicej by bylo jakby byl przeciety wtedy temperatura jest 0 stopni na desce i blad jest zawsze ale nigdy nie moze byc zbyt prosto

Pozdro
__________________
Marifex
Marifex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2011, 17:22   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wł się tryb awaryjny

Z tego wniosek, że nie jest jak sądziłem:
Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Obwód wentylatora chłodnicy jest niezależnym obwodem od wszystkiego, steruje nim tylko czujnik. Coś jest z wiązką nie tak...
lecz przekaźnik wentylatora może być włączony i przez czujnik w chłodnicy i przez ECU na podstawie wskazań czujnika temperatury w głowicy.

Na schemacie obwodu wentylatorów który mam, nie pokazane są czujniki, tylko przewody sterujące przekaźnikami kończą się podpisem: "uziemiane wyposażeniem sterującym silnika (nie pokazano)"...
Wiedza tajemna zastrzeżona jest dla wybranych...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-01-2011 o 17:26
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.