|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-01-2011, 20:30 | #21 |
ford::average
Imię: waldemar
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Łomża
Model: Ford Fokus Ghia
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 199
|
Odp: 1.6 DTCI 90km po wymianie alternatora dalej pali się kontrolka ładowana
Jeżeli pali się kontrolka ładowania żarzy się przy uruchomionym silniku to morze być zerwany lub luźny pasek klinowy lub słaby kontakt na końcówkach przewodu alternatora lub przerwany przewód w/g poradnika
|
20-01-2011, 11:46 | #22 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus II kombi
Silnik: 1.6 B+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 86
|
Odp: 1.6 DTCI 90km po wymianie alternatora dalej pali się kontrolka ładowana
Jak pisałem po wymianie diód i regulatora napięcia, ładowanie było dobre, ale kontrolka ładowania dalej się świeciła. Wymieniono mi po raz drugi regulator napięcia, okazało się, że często sprzedawane są wadliwe. Teraz jest ok.
__________________
Moja strona: http://www.mzrider.republika.pl/index2.htm |
20-01-2011, 18:32 | #23 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: Legionowo
Model: Ford Focus III Titanium, Ford Fiesta ST line
Silnik: 2.0TDCI 203KM 505NM by EMsetup, 1.0 ecoboost 148KM 240NM
Rocznik: 2016, 2016
Postów: 215
|
Odp: 1.6 DTCI 90km po wymianie alternatora dalej pali się kontrolka ładowana
U mnie po naprawie alternatora, nadal świeciła się kontrolka od ładowania i napięcie ładowania było na poziomie 13,5 V. W serwisie okazało się, że przetarta była wiązka, a dokładnie przewód idący od komputera do alternatora sterujący jego pracą(w focusach jest coś takiego jak system inteligentnego ładowania akumulatora). Przy sprawnym układzie napięcie ładowania w zależności od stanu naładowania akumulatora powinno się wahać od około 13,8 do 14,4.
|
20-01-2011, 20:39 | #24 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: 1.6 DTCI 90km po wymianie alternatora dalej pali się kontrolka ładowana
Dla potomnych:-) :
Diagnostyka Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli wystąpi awaria regulacji napięcia, alternator działa ze stałym napięciem ładowania ok. 13,5 V. Przy stałym napięciu ładowania, alternator działa normalnie i wciąż dostarcza dostateczną ilość prądu dla układów pojazdu. Po włączeniu zapłonu PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania, aby sprawdzić, czy jest sprawna. Po uruchomieniu silnika lampka ostrzegawcza ładowania gaśnie. W czasie pracy silnika lampka ostrzegawcza ładowania zapala się wyłącznie wtedy, gdy moduł PCM stwierdzi, że przez okres 20 sekund obecna jest usterka. (Napięcie poza zakresem, wewnętrzna usterka alternatora lub błąd komunikacji między PCM a alternatorem). Ładowanie jest kontrolowane przez moduły PCM i GEM. Moduł PCM komunikuje się z modułem sterującym alternatorem za pośrednictwem sieci LIN. Moduł PCM wysyła do alternatora polecenia zwiększenia lub zmniejszenia napięcia ładowania zależnie od wymagań układów zasilania. Z kolei moduł sterujący alternatorem przesyła do modułu PCM informacje o prądzie wyjściowym alternatora. Moduł sterujący alternatorem kontroluje wyjście alternatora. Jeżeli w module sterującym alternatorem, obwodach sterujących lub alternatorze wystąpi usterka, moduł PCM zostanie poinformowany i zapisany zostanie diagnostyczny kod usterki (DTC). Na podstawie informacji odebranych przez PCM z modułu sterującego alternatorem, moduł PCM może obliczyć obciążenie alternatora. Informacje dotyczące obciążenia alternatora są przesyłane do modułu GEM za pośrednictwem sieci CAN. Moduł GEM wykorzystuje informacje dotyczące obciążenia alternatora do obliczania maksymalnego dopuszczalnego zużycia prądu przez układy związane z warunkami pogodowymi. Moduł GEM steruje również inicjowaniem ostrzeżeń o usterkach w module wyświetlacza komunikatów. Lampka ostrzegawcza ładowania akumulatora jest wyłączana przez polecenie z modułu GEM za pośrednictwem sieci CAN. Aby zmniejszyć obciążenie alternatora do wartości mieszczących się w granicach wartości roboczych i wspomóc doładowanie akumulatora po uruchomieniu silnika, moduł GEM wyłącza i włącza układy nie mające istotnego wpływu na funkcjonowanie pojazdu. A tutaj jakby ktoś chciał analizować i sprawdzać sobie alternator: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" Ostatnio edytowane przez maureliusz ; 20-01-2011 o 21:03 |
20-01-2011, 23:36 | #25 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: 1.6 DTCI 90km po wymianie alternatora dalej pali się kontrolka ładowana
No super Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |