|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-12-2010, 10:56 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-12-2010
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 2
|
1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
Witam,
W trakcie przyspieszania gdy silnik dochodzi do 3000 obrotów lub je przekroczy samochód zaczyna szarpać gdy jadę na 3 lub wyższym biegu. Wydaję mi się że problem pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów (bezpośrednio po wyjeździe z garażu efektu nie obserwuję). Byłbym wdzięczny za informację co należałoby sprawdzić i z czym może być problem. Pozdrawiam, |
28-12-2010, 08:19 | #2 |
ford::amateur
Imię: Jorge
Zarejestrowany: 12-01-2010
Skąd: wroclaw
Model: focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 99
Postów: 3
|
Odp: 1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
witam
czy juz rozwiazales problem .U mnie pojawil sie podobny samochod dostaje czkawki prz dodaniu gazu na 4 5 biegu ja podejrzewam zamarzanie ON w ukladzie paliwowym bylo -15 kontrolki nie swicily daj znac pozdrawiam |
03-01-2011, 12:28 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-12-2010
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 2
|
Odp: 1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
Zamarzane raczej nie wchodzi w grę problem pojawił się latem i wtedy problem z szarpaniem pojawiał powyżej 3000 obrotów ... w zimie samochód jest garażowany i nic nie zamarznąć nie może. Natomiast szarpanie potrafi się zacząć już przy 2000 obrotów, szczególnie kłopotliwe są wszelkie bardziej strome podjazdy. Przy jeździe po prostej i bardzo delikatnym przyspieszaniu da się wejść na wyższe obroty.
|
04-01-2011, 00:55 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
Odp: 1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
Coś jakby EGR za późno się zamykał, lub nie zamykał się do końca.Taki początek padaczki EGR.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia |
10-01-2011, 16:48 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-11-2010
Skąd: Lubelskie
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 tdci 109 km DPF
Rocznik: 2006
Postów: 5
|
Odp: 1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
Witam mam podobny problem tyle że pisałem na forum już o nim([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) i do dziś nie doszukałem się przyczyny, mimo pomocy użytkowników forum jak i wszelkiej maści mechaników. Mówią żebym jeździł to może się całkiem [cenzura] i wyskoczy jakiś błąd.
następnym razem dostaniesz ostrzeżenie. Ostatnio edytowane przez Slawko ; 10-01-2011 o 17:31 |
10-01-2011, 19:15 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-01-2011
Skąd: Niemcy
Model: DA3
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 49
|
Odp: 1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
Po wylaczeniu silnika powinien zadzialac uklad mechanicznego oczyszczania EGR(AGR).
Jest to slyszalne dla uwaznego kierowcy. Brak oczyszczania prowadzi do takiego objawu jak tu opisano. |
11-01-2011, 14:50 | #7 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-11-2010
Skąd: Lubelskie
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 tdci 109 km DPF
Rocznik: 2006
Postów: 5
|
Odp: 1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
Cytat:
|
|
15-01-2011, 22:28 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: WROCLAW
Model: Galaxy1,Escort mk5
Silnik: 2LPG, 1.8D
Rocznik: 1998,1992
Postów: 73
|
Odp: 1.8 TDCI Szarpanie powyżej 3000 obrotów
[QUOTE=grzegorz1956;1574355]Po wylaczeniu silnika powinien zadzialac uklad mechanicznego oczyszczania EGR(AGR).
...układ inicjujacy przez mechaniczne nastawy procesy działania EGR(AGR). |