Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Life > Hyde-Park
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-01-2011, 20:57   #1
grzegorz1956
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-01-2011
Skąd: Niemcy
Model: DA3
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 49
Domyślnie CAN-Busy

Oba CAN-Busy sa pierwotnie rozdzielone i sterowane poprzez rözne Tranceivery.
Jesli pomiedzy oba Cany wlaczyma jakis modul to möwoimy o bramce a nie o masterze.
Z reguly SW decyduje o tym jakie wiadomosci lub sygnaly beda przekazywane. Bramka moze byc dowolnie zintegrowana z wezlem lub tez moze funkcjonowac jako samodzielny modul.
W kazdej sieci jest bramka normalnym uzytkownikiem, chyba ze nie istnieje master.
Klasycznym przykladem Busmastera i slave jest LIN.
Jednak zaden slave nie moze wysylac sygnalu tak dlugo dopoki master go do tego nie wywola.

grzegorz1956 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2011, 21:34   #2
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: CAN-Busy

Kolego o co chodzi z tym CAN-em chętnie by niektórzy poczytali o CAN-ie ale jakoś przystępniej prosimy
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2011, 08:52   #3
grzegorz1956
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-01-2011
Skąd: Niemcy
Model: DA3
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 49
Domyślnie Odp: CAN-Busy

Niestety bez wiedzy podstawowej na ten temat nie da sie tego zrozumiec. Dlatego stosuje sie tu metode opisowa typu takiego jak przy opowiadanianiu bajki.Wiedza forumowiczöw jest przeogromna, a jedynym problemem jest umiejetnosc jej przekazania.
Podstawowym warunkiem prawidlowego funkcjonowania obu Canöw jest tzw. zaterminowanie ich koncöwek, ktöre to mozna obrazowo przyrownac do funkcji gniazda TV.
Przy prawidlowym zakonczeniu koncentryka, czyli jego zaterminowaniu w ukladzie nie dochodzi do powstawania tzw. sygnalöw odbitych, dzieki czemu na ekranie TV mamy czysty odbiör poröwnywylny z czystym sygnalem w obu Canach. Jesli jest inaczej to zaczyna sie problem tzw. nieustalonych stanöw usterkowych, generacji röznorodnych kodöw bledöw itd, itp.
Sygnaly z Can najlepiej oglada sie na oscyloskopie przy odpowiednio ustawionej podstawie czasu.
CDN
grzegorz1956 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2011, 10:52   #4
grzegorz1956
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-01-2011
Skąd: Niemcy
Model: DA3
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 49
Domyślnie Odp: CAN-Busy

Jesli ktos posluguje sie multimetrem, rozumie co to jest prad i napiecie i bez trudu zrozumie technike CAN.
Problem pojawia sie w momencie gdy chcemy zbadac sygnaly cyfrowe.
Nie mamy tu mozliwosci zbadania pradu i napiecia.
Zamiast tego zobyczymy na oscyloskopie syg. w postaci fali prostokatnej.
Oczywiscie nie odczytamy go, ale przynajmniej widzimy, ze on wogöle jest.Mozemy isc dalej i poröwnac oba syg. z CAN tam gdzie sa one symetryczne.Zobaczymy, ze tam gdzie na jednej linii wystepuje syg. wysoki, to na drugiej linii syg. niski.
Ktos powie a po co mi to ogladanie.

A no okazuje sie ze sa takie miejscagdzie podlaczenie dwukanalowego oscyloskopu moze pomöc znalezc usterke.
Przyklad niemal ksiazkowy.
Niektöre immobilizery dzialaja w ten sposöb, ze zanim zaczna generowac jakis kod, czekaja na pytanie od sterownika silnika.Ten request to nic innego tylko syg. w postaci prostokatnej.
Jezeli wspomniany immobilizer nie nie otrzyma takiego zapytania to nie generuje swojego kodu.I to info juz wystracza, aby samemu ustalic, kto tu jest winny immobilizer czy sterownik silnika.
Dalem ten przyklad, aby pokazac, ze pomimo zaawansowanej elektroniki cyfrowej, stare metody, stosowane do badania napiec analogowych, bardzo przydaja sie w diagnostyce.
Jasnym jest ze do dalszego badania niezbedny bedzie skaner diagnostyczny odczytujacy kod, jednak jeden nie zastapi drugiego.
CDN
grzegorz1956 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2011, 21:58   #5
truckman
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: WROCLAW
Model: Galaxy1,Escort mk5
Silnik: 2LPG, 1.8D
Rocznik: 1998,1992
Postów: 73
Domyślnie Odp: CAN-Busy

Cytat:
Napisał grzegorz1956 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jesli ktos posluguje sie multimetrem, rozumie co to jest prad i napiecie i bez trudu zrozumie technike CAN.

czyli czy magistrala CAN działa, lub jest nieprzerwana/sieć lub komponent

Problem pojawia sie w momencie gdy chcemy zbadac sygnaly cyfrowe.
W fabrycznych oprogramowaniach dignostycznych serwisanci mogą mieć możliwośc jedynie podglądniecia czy dany komponent sie melduje, albo jakie jest nateżenie komunikatów w sieci lub jaką ilosc komunikatów generuje dany komponent../wg.mnie../
truckman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.