|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-04-2010, 14:00 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Skąd: Ossów / Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2006
Postów: 127
|
S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
Hej,
jest temat o średnim spalaniu ale nie ma tematu jak jeździć naszymi S-Maxami w miarę ekonomicznie w związku z czym mam do Was prośbę. Mimo iż mój Ołówek posiada dosłownie prawie wszystko to chyba niestety w rocznikach 2006 komputer pokładowy jest dość ubogi i wyświetla tylko średnie wartości a nie ma możliwości wyświetlania np chwilowego spalania. Mam go dopiero od tygodnia więc nie bardzo też jeszcze wyczułem jak przebiega linia momentu I tu pytanie/prośba do bardziej doświadczonych użytkowników tudzież do posiadaczy Converse+ gdzie można takie chwilowe wartości odczytać. Jak bardziej opłaca się jeździć (bardziej ekonomicznie) przy prędkości: 60 km/h - na trójce czy może już na czwórce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 80 km/h - tak samo jw, czyli na trójce czy może już na czwórce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 100 km/h - na czwórce czy już na piątce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 120 km/h - piątka czy już szóstka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 130 km/h - piątka czy już szóstka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W Vectrze po 2 latach jazdy miałem już to wszystko obcykane i mniej więcej wiedziałem co i jak, ale to zupełnie inna bajka. Myślę, że temat może się przydać też innym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Piotrek aka Bouli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Bouli Był Ford Escort 1,3 (59KM) totalny golas zwany Ce-eLką, potem Skoda Octavia 1.6BFQ (102KM) następnie Opel Vectra C Estate Sportline 1.9CDTI (164KM/363Nm ) A teraz jest Ołówek : Ford S-Max Titanium 2.0TDCI 140KM (ale chyba będzie mocniejszy ) |
06-04-2010, 16:34 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 22
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
Wg mnie (jeżeli mówimy o ekonomi):
60 km/h - czwórka 80 km/h - piątka 100 km/h - szóstka 120 km/h - szóstka 130 km/h - szóstka (ale pewnie się narażę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) |
06-04-2010, 17:49 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Skąd: Ossów / Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2006
Postów: 127
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
Cytat:
W Vectrze (moment 360Nm) na trójce się opłacało jechać do 80km/h. Generalnie najlepiej (najbardziej ekonomicznie) było jechać około 2200-2500 obr/min czyli tam gdzie największy moment.
__________________
Bouli Był Ford Escort 1,3 (59KM) totalny golas zwany Ce-eLką, potem Skoda Octavia 1.6BFQ (102KM) następnie Opel Vectra C Estate Sportline 1.9CDTI (164KM/363Nm ) A teraz jest Ołówek : Ford S-Max Titanium 2.0TDCI 140KM (ale chyba będzie mocniejszy ) |
|
07-04-2010, 07:50 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 22
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
Musiałem sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
testowa prędkość ~80 km/h na trójce 4,5-4,6 l/100km na piątce 3,4-3,5 l/100km Starałem się utrzymywać stała prędkość, ale niestety na dość krótkim odcinku, więc test może nie być miarodajny |
07-04-2010, 12:11 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
HIT;
Otóż to...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dodam jeszcze od siebie, że poniżej 1500 obr/min na skutek nierównej pracy silnika, zdecydowanie przybywa drgań rozchodzących się po karoserii. A to już nie jest miłe ani dla ucha i pasażerów, ani zdrowe dla silnika. Ale jazda ze stałymi obrotami 1500-2000 w korku i wobec braku możliwości przyspieszenia/wyprzedzenia przynosi już spore oszczędności. Bez dwóch zdań. Zgadzam się z Tobą, że realnie najlepiej warto przyspieszać od 2000 obr/min. |
07-04-2010, 18:39 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 507
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
Cytat:
Z tego właśnie powodu mi auto przy 120km/h pali mniej na 5-tym biegu niż na 6-tym. W Polsce cały czas są jakieś górki, podjazdy itp. przez co na 6-tym biegu podawane jest za dużo paliwa i spalanie wzrasta. Co ciekawe zauważyłem, że ze względu na moje kiepskie umiejętności w zakresie ecodrivingu moje auto pali mniej przy 140km/h niż przy 130km/h...(na 6-tym biegu). |
|
08-04-2010, 13:58 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-04-2009
Skąd: kuj-pom
Model: S-MAX Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 94
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
No tak, Obroty pow. 2000 to niestety minimum, chyba, że chcecie zaoszczędzić parę setek, a wydać ok 2,5tys na przedwczesną wymianę dwumasy. Coś za coś. Mój Peugeot 406 pali do 6l. na trasie S-max ok. 7l. przy tej samej jeździe. Tylko ich kształty i masy są zupełnie różne. W innym wątku czytałem o spalaniach na poziomie 4,5l. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Wydaje mi się, że na auto o wysokiej konstrukcji, dużych szerokich oponach i masie >1700kg wynik 7l ON na trasie przy prędkości powyżej 120 to i tak niezły wynik.
U mnie średnie spalanie (miasto 50%, trasy 50%) to 8l. Wydaje mi się nieźle. Jeżeli ktoś umie lepiej, "czapki z głów", gratuluję. Mnie takie wyniki i współczynnik =osiągi/przyjemność z jazdy/zużycie paliwa= satysfakcjonują.
__________________
abstynent, ale nie fanatyk... |
08-04-2010, 14:20 | #8 | |
ford::average
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Wroclaw
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 154
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
Cytat:
|
|
14-11-2010, 19:44 | #9 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Kraków
Model: S MAX II Titanium 4x4 180 Aut
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 284
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
No tak tylko że nowe ustrojstwo FORD ECO wyświetla wskazówkę zmiany biegu :
1500-1700- kiedy silnik ciepły 2000 kiedy zimny.. Olewam to i zmieniam przy ok 2000-2300 |
15-11-2010, 11:09 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Skąd: Ossów / Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2006
Postów: 127
|
Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy
Nie wiem czemu temat został przeniesiony... sprawa dotyczy s-max'ów i tylko s-max'ów (areodynamika i masa nie porównywalna jedynie z galaxy choć też nie do końca)
Gorąca prośba o ponowne przeniesienie na swoje stare miejsce!
__________________
Bouli Był Ford Escort 1,3 (59KM) totalny golas zwany Ce-eLką, potem Skoda Octavia 1.6BFQ (102KM) następnie Opel Vectra C Estate Sportline 1.9CDTI (164KM/363Nm ) A teraz jest Ołówek : Ford S-Max Titanium 2.0TDCI 140KM (ale chyba będzie mocniejszy ) |