Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-04-2010, 14:00   #1
Bouli_Ossów
ford::average
 
Avatar Bouli_Ossów
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Skąd: Ossów / Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2006
Postów: 127
Red face S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

Hej,

jest temat o średnim spalaniu ale nie ma tematu jak jeździć naszymi S-Maxami w miarę ekonomicznie w związku z czym mam do Was prośbę.
Mimo iż mój Ołówek posiada dosłownie prawie wszystko to chyba niestety w rocznikach 2006 komputer pokładowy jest dość ubogi i wyświetla tylko średnie wartości a nie ma możliwości wyświetlania np chwilowego spalania. Mam go dopiero od tygodnia więc nie bardzo też jeszcze wyczułem jak przebiega linia momentu

I tu pytanie/prośba do bardziej doświadczonych użytkowników tudzież do posiadaczy Converse+ gdzie można takie chwilowe wartości odczytać.

Jak bardziej opłaca się jeździć (bardziej ekonomicznie) przy prędkości:
60 km/h - na trójce czy może już na czwórce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
80 km/h - tak samo jw, czyli na trójce czy może już na czwórce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
100 km/h - na czwórce czy już na piątce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
120 km/h - piątka czy już szóstka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
130 km/h - piątka czy już szóstka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W Vectrze po 2 latach jazdy miałem już to wszystko obcykane i mniej więcej wiedziałem co i jak, ale to zupełnie inna bajka.

Myślę, że temat może się przydać też innym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
Piotrek aka Bouli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Bouli
Był Ford Escort 1,3 (59KM) totalny golas zwany Ce-eLką, potem Skoda Octavia 1.6BFQ (102KM) następnie Opel Vectra C Estate Sportline 1.9CDTI (164KM/363Nm )
A teraz jest Ołówek : Ford S-Max Titanium 2.0TDCI 140KM (ale chyba będzie mocniejszy )
Bouli_Ossów jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2010, 16:34   #2
Aro_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 22
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

Wg mnie (jeżeli mówimy o ekonomi):
60 km/h - czwórka
80 km/h - piątka
100 km/h - szóstka
120 km/h - szóstka
130 km/h - szóstka

(ale pewnie się narażę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Aro_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2010, 17:49   #3
Bouli_Ossów
ford::average
 
Avatar Bouli_Ossów
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Skąd: Ossów / Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2006
Postów: 127
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

Cytat:
Napisał Aro_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wg mnie (jeżeli mówimy o ekonomi):
60 km/h - czwórka
80 km/h - piątka
100 km/h - szóstka
120 km/h - szóstka
130 km/h - szóstka

(ale pewnie się narażę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Serio Aro_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Będę mocno zdziwiony jeśli tak reczywiście jest (No offense) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W Vectrze (moment 360Nm) na trójce się opłacało jechać do 80km/h. Generalnie najlepiej (najbardziej ekonomicznie) było jechać około 2200-2500 obr/min czyli tam gdzie największy moment.
__________________
Bouli
Był Ford Escort 1,3 (59KM) totalny golas zwany Ce-eLką, potem Skoda Octavia 1.6BFQ (102KM) następnie Opel Vectra C Estate Sportline 1.9CDTI (164KM/363Nm )
A teraz jest Ołówek : Ford S-Max Titanium 2.0TDCI 140KM (ale chyba będzie mocniejszy )
Bouli_Ossów jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2010, 07:50   #4
Aro_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 22
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

Musiałem sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
testowa prędkość ~80 km/h
na trójce 4,5-4,6 l/100km
na piątce 3,4-3,5 l/100km

Starałem się utrzymywać stała prędkość, ale niestety na dość krótkim odcinku, więc test może nie być miarodajny
Aro_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2010, 12:11   #5
ph71
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

HIT;
Otóż to...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dodam jeszcze od siebie, że poniżej 1500 obr/min na skutek nierównej pracy silnika, zdecydowanie przybywa drgań rozchodzących się po karoserii. A to już nie jest miłe ani dla ucha i pasażerów, ani zdrowe dla silnika.
Ale jazda ze stałymi obrotami 1500-2000 w korku i wobec braku możliwości przyspieszenia/wyprzedzenia przynosi już spore oszczędności. Bez dwóch zdań. Zgadzam się z Tobą, że realnie najlepiej warto przyspieszać od 2000 obr/min.
ph71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2010, 18:39   #6
Lelon
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 507
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

Cytat:
1500 obrotów jest OK na każdym biegu. Przy takich obrotach zawsze pali najmniej. Niestety jest jeden warunek: przy takich obrotach nie możesz nawet pomarzyć o jakimkolwiek przyśpieszeniu bo spalanie natychmiast zacznie lawinowo wzrastać. Mówiąc o przyśpieszaniu mam na myśli jakiekolwiek wciśnięcie pedału gazu, jakich wiele wykonujemy często bezwiednie. Przy takich niskich obrotach komputer na każdy ruch pedału gazu zareaguje po prostu dużą dawką paliwa wysłaną do cylindrów

Z tego właśnie powodu mi auto przy 120km/h pali mniej na 5-tym biegu niż na 6-tym. W Polsce cały czas są jakieś górki, podjazdy itp. przez co na 6-tym biegu podawane jest za dużo paliwa i spalanie wzrasta.

Co ciekawe zauważyłem, że ze względu na moje kiepskie umiejętności w zakresie ecodrivingu moje auto pali mniej przy 140km/h niż przy 130km/h...(na 6-tym biegu).
Lelon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-04-2010, 13:58   #7
jojojo
ford::average
 
Avatar jojojo
 
Zarejestrowany: 20-04-2009
Skąd: kuj-pom
Model: S-MAX Platinium X
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 94
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

No tak, Obroty pow. 2000 to niestety minimum, chyba, że chcecie zaoszczędzić parę setek, a wydać ok 2,5tys na przedwczesną wymianę dwumasy. Coś za coś. Mój Peugeot 406 pali do 6l. na trasie S-max ok. 7l. przy tej samej jeździe. Tylko ich kształty i masy są zupełnie różne. W innym wątku czytałem o spalaniach na poziomie 4,5l. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Wydaje mi się, że na auto o wysokiej konstrukcji, dużych szerokich oponach i masie >1700kg wynik 7l ON na trasie przy prędkości powyżej 120 to i tak niezły wynik.
U mnie średnie spalanie (miasto 50%, trasy 50%) to 8l. Wydaje mi się nieźle. Jeżeli ktoś umie lepiej, "czapki z głów", gratuluję. Mnie takie wyniki i współczynnik =osiągi/przyjemność z jazdy/zużycie paliwa= satysfakcjonują.
__________________
abstynent, ale nie fanatyk...
jojojo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-04-2010, 14:20   #8
roger
ford::average
 
Avatar roger
 
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Wroclaw
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 154
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

Cytat:
Napisał jojojo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No tak, Obroty pow. 2000 to niestety minimum, chyba, że chcecie zaoszczędzić parę setek, a wydać ok 2,5tys na przedwczesną wymianę dwumasy. Coś za coś. Mój Peugeot 406 pali do 6l. na trasie S-max ok. 7l. przy tej samej jeździe. Tylko ich kształty i masy są zupełnie różne. W innym wątku czytałem o spalaniach na poziomie 4,5l. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Wydaje mi się, że na auto o wysokiej konstrukcji, dużych szerokich oponach i masie >1700kg wynik 7l ON na trasie przy prędkości powyżej 120 to i tak niezły wynik.
U mnie średnie spalanie (miasto 50%, trasy 50%) to 8l. Wydaje mi się nieźle. Jeżeli ktoś umie lepiej, "czapki z głów", gratuluję. Mnie takie wyniki i współczynnik =osiągi/przyjemność z jazdy/zużycie paliwa= satysfakcjonują.
U mnie również średnia to 8l, tylko proporcje trochę inne (70% miasto - spokojna jazda, 30% trasa - niespokojna jazda po A4). Jeżdże na V-power diesel.
roger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2010, 19:44   #9
pawel2m
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Kraków
Model: S MAX II Titanium 4x4 180 Aut
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 284
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

No tak tylko że nowe ustrojstwo FORD ECO wyświetla wskazówkę zmiany biegu :

1500-1700- kiedy silnik ciepły
2000 kiedy zimny..

Olewam to i zmieniam przy ok 2000-2300
pawel2m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2010, 11:09   #10
Bouli_Ossów
ford::average
 
Avatar Bouli_Ossów
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Skąd: Ossów / Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2006
Postów: 127
Domyślnie Odp: S-Max 2.0TDCi - szkoła ekonomicznej jazdy

Nie wiem czemu temat został przeniesiony... sprawa dotyczy s-max'ów i tylko s-max'ów (areodynamika i masa nie porównywalna jedynie z galaxy choć też nie do końca)
Gorąca prośba o ponowne przeniesienie na swoje stare miejsce!
__________________
Bouli
Był Ford Escort 1,3 (59KM) totalny golas zwany Ce-eLką, potem Skoda Octavia 1.6BFQ (102KM) następnie Opel Vectra C Estate Sportline 1.9CDTI (164KM/363Nm )
A teraz jest Ołówek : Ford S-Max Titanium 2.0TDCI 140KM (ale chyba będzie mocniejszy )
Bouli_Ossów jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.