Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-11-2010, 08:32   #21
andriu67
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-10-2009
Skąd: Dolnośląskie / Oleśnica
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 8
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła z dwumasą na zwykłe

Dzieki za linka, jest to jakies rozwiazanie, jednak ja sie raczej nie zdecyduje na taka hybryde, naprawie najtanszym zestawem LUKa z dwumasa, moze troche pojezdze a w miedzy czasie moze pojawia sie zestawy dedykowane do wiekszych mocy niz 90 KM. A swoja droga to Mondek jest chyba jedyny w ktorym brak mozliwosci zamiany tego gadzetu. Ciekawe tylko ile LUKa jest w tym LUKu, dzwi mnie brak ofert kupna bo cena raczej atrakcyjna.


Ostatnio edytowane przez andriu67 ; 13-11-2010 o 10:24
andriu67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2010, 19:54   #22
damian28
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-10-2010
Skąd: lublin
Model: mondeo tddi
Silnik: 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 14
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła z dwumasą na zwykłe

czy przy wymianie sprzegla moc ma jakies znaczenie wogole jak sprawdzic jaka moc ma auto?
damian28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2010, 20:35   #23
MMarcin76
FCP member
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-01-2009
Skąd: Szczecinek
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 11.2004
Postów: 227
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła z dwumasą na zwykłe

Cytat:
Napisał damian28 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy przy wymianie sprzegla moc ma jakies znaczenie wogole jak sprawdzic jaka moc ma auto?
oczywiście, że ma znaczenie moc, a sprawdzisz ją na 100% na hamowni.
MMarcin76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2010, 18:25   #24
kniejak
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-06-2009
Skąd: Brwinów
Model: mondeo mk3 5d
Silnik: 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2003
Postów: 24
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła z dwumasą na zwykłe

Cytat:
Napisał dikileiden Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
TDDi co by nie mówić to już pracuje jak traktorek a jak założysz zamiast dwumasy jednomasę to będziesz miał ursusa,drgania z silnika nie zostaną wytłumione przez dwumasę i wszystko będzie czuć ,na pedałach,kierownicy ,na całej budzie.Może być kiepsko,no ale w końcu ktoś to musi wypróbować ;-).
Nie poczujesz różnicy, efekt placebo bo będzie skrzynia obrywała mocnymi napręzeniami, które i tak zostaną wytłumione do etapu opona-nawierzchnia.
kniejak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2010, 18:33   #25
kniejak
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-06-2009
Skąd: Brwinów
Model: mondeo mk3 5d
Silnik: 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2003
Postów: 24
Domyślnie Odp: Wymiana sprzęgła z dwumasą na zwykłe

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Robert_Taki, stare diesle miały bardzo duże (o dużej średnicy) i ciężkie koło, zapewniające płynny ruch wału, a tym samym odciążające układ wał-korbowód i układ przeniesienia napędu. Reakcją na to są oczywiście podwyższone drgania masy niewirujacej silnika, przenoszone na nadwozie. Dodatkowo wolne obroty były rzędu 500-700, potęgowało to wibracje na nadwoziu.
Ponieważ firmy walczą (zwłaszcza między sobą) o komfort pasażerów, który szczególnie w dieslach był niezbyt wysoki, zmniejszono w nowoczesnych dieslach zdecydowanie masę wirującą w silniku - wał kręci się teraz o wiele bardziej nierównomiernie, ale wibracje silnika - jako reakcja - bardzo się uspokoiły. Aby zmniejszyć nierównomierność obrotów wału zwiększono równocześni wolne obroty do wartości ok 900.
Dodatkowo system elektronicznej kontroli wtrysku pozwolił na znaczne obniżenie hałasu i podwyższenie elastyczności silnika - ale to już inna historia.
Podwyższone wibracje wału wymusiły zastosowanie koła dwumasowego które nie przekazuje ich na układ przeniesienia napędu.
Koło lite redukuje znacznie wibracje wału, więc nie pojawiają się one w układzie przeniesienia napędu, natomiast zwiększają się wibracje silnika i nadwozia.

Coś za coś...
Dwumasa nie odpowiada za kulture pracy, po tej jest nasz ukochany common rail który daje od 3-7 dawek paliwa do cylindra na cykl pracy (zalezy od generacji) ilość dawek paliwa niejako stabilizuje wzrost cisnienia, wzrasta i opada duzo bardziej równomiernie od pompy rotacyjnej gdzie cala dawka jest podawana w jednej porcji.
Dwumasa i CR moje dwie miłości finansowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kniejak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.