|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-04-2010, 11:29 | #91 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-01-2009
Skąd: Katowice/Orzesze
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDCI 130
Rocznik: 10.2003
Postów: 119
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
Co do st220 nie wiem, pewnie masz racje, przy moim nic nie marudzili, odebrałem gotoweGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
03-04-2010, 12:05 | #92 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
Cytat:
pęknięcia bez ubytków najlepiej klei Kropelka. mam wrażenie, że rozpuszcza PUR a potem całość wysycha. mam niepotrzebne kawałki progu to postaram się zrobić doświadczenia. niestety kropelką nie da się zrobić ubytków |
|
03-04-2010, 14:00 | #93 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Małopolska
Model: Panda
Silnik: 1.1
Rocznik: 2003
Postów: 966
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
Nie skleisz zderzaka kropelką bo klej który musisz użyć ma pracować. Zderzak poddany jest dużym przeciążenią a kropelka jest klejem owszem mocnym ale kruchym.
|
22-07-2010, 10:57 | #94 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
no zaczęło się.
pierwsza faza to wydech i dopasowanie zderzaka z tyłu. końcówki wydechu kupiłem u tego sprzedawcy [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tłumik z podwójną końcówką ASMET nr katalogowy 07.204 (bardzo przyjemny odgłos a w zasadzie szum) bez problemów pasuje do oryginalnego wydechu. oczywiście należy też kupić "opaskę" zaciskową żeby tłumik zamontować. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] niestety poprowadzenie wydechu a w zasadzie zamontowanie końcówek ozdobnych to rzeźba ale nietrudna dla wprawnej ręki. końcówki wydechu mają fi 80 mm i są ścięte pod kątem. wyprowadziłem trochę dalej poza zderzak żeby nie było sadzy bo na srebrnym widać. zderzak na razie w kolorze jaki kupiłem ale najpierw chciałem dopasować a dopiero potem lakier. końcówki wydechu w tłumiku (asmet 07.204) są skierowane w dół więc trzeba je obciąć na prosto. krótsza końcówka ozdobna żeby ją dobrze ustawić w zderzaku ma minimalne przesunięcie w stosunku do osi lewej końcówki tłumika (u mnie to było ok 2 cm w dwóch kierunkach) do drugiej ozdobnej końcówki trzeba dorobić prowadzenie rurkami o średnicy wewnętrznej 42 mm (żeby weszło na tłumik który ma średnicę zewnętrzną końcówki ok. 41 mm). potrzebne będą 2 kolanka 90 stopni i kawałek prostej rurki (dla bezpieczeństwa 1,5 m i tak trzeba przyciąć dokładnie) rurkę prostą można dobrać takiej samej średnicy zewnętrznej jak końcówka wydechu czyli ok. 41 mm wtedy będzie mniej spawania i nie trzeba idealne przycinać bo będą pasowane na wcisk z kolankami. trzeba przy prawej końcówce wykonać wieszak do podłużnicy żeby pracowała jak reszta wydechu. Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 22-07-2010 o 11:18 |
12-10-2010, 11:33 | #95 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
Uffff... przód spasowany do normalnych błotników, pomalowany i założony.
pierwszy problem to spasowanie przy nadkolu ponieważ rant zderzaka przy nadkolu wystaje o 5-8 mm w stosunku do błotnika (czerwona linia na obrazku). należy zrobić dwa nacięcia na elemencie zderzaka, który dochodzi do błotnika (ten pod który podkłada się ślizg/wzmocnienie i dokręca śrubami błotnik ze zderzakiem). miejsca te zaznaczone są strzałkami. po nacięciu a przed malowaniem należy ślizg/wzmocnienie wziąć od starego zderzaka (a nie kupować od st220) bo pomaga to ustalić włąściwe kąty. ja przykleiłem to wzmocnienie do zderzaka i ściskałem tzw. rakiem żeby klej wysechł i dobrze trzymał. użyłem "kropelki". łączy wyczyszczone i odtłuszczone plastiki między sobą bez problemów. każdy z tych wsporników (pokazane na zdjęciu od strony wewnętrznej zderzaka - 5 zółtych strzałek) kleiłem oddzielnie zaczynając od strony świateł i dalej w kierunku koła. szczególną uwagę należy zwrócić na dwa ostatnie od strony koła bo to właśnie one odpowiadają za ostateczne dopasowanie się do zwykłego błotnika. wykończenie zderzaka od spodu pod chłodnicami. niestety osłona od zwykłego zderzaka nie zakrywa całości i ja wykorzystałem dokładkę od zderzaka po lifcie tylko musiałem obciąć boki przy nadkolach bo po włożeniu dokładka zaginała się do góry. nadkole. pasuje bez problemów tylko pozostaje kwestia dorobienia dwóch dziurek pod wkręty mocujące nadkole ze zderzakiem. podobnie jest przy tylnym zderzaku. tylny zderzak. jedyny problem to połączenie środkowej części (pomiędzy tłumikami) z wnęką koła zapasowego (od strony podwozia) bo w normalnych zderzakach dokładka tylnego zderzaka jest elementem który dochodzi do samej wnęki koła zapasowego a w ST220 jest to oddzielny element, którego nie znalazłem na żadnej aukcji. ja niestety postanowiłem odciąć ten element od starego zderzaka i dołożyć go do ST. więc po moich operacjach stare zderzaki przedni i tylny straciły dokładki dolne (pozostały tylko elementy lakierowane) najważniejsza uwaga przy tylnym zderzaku to omijanie wielkim łukiem zderzaków po niefachowych naprawach zawłaszcza na całej długości połączenia zderzaka z błotnikiem bo mogą wyskakiwać ze ślizgów bocznych i kiepsko to wygląda. cały tylny zderzak trzyma się na tych ślizgach i kilku śrubkach. po 3 szt. z każdej strony przy nadkolu (a w zasadzie 2 szt. bo trzecia łączy nadkole z błotnikiem w dolnej części) i 4 szt. do koła zapasowego (te z kolei tylko trzymają zderzak żeby nie telepał się element pomiędzy wycięciami na końcówki wydechu). w sumie jest tam 10 wkrętów pod klucz 8 mm Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 14-10-2010 o 18:04 |
14-10-2010, 16:28 | #96 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2008
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 117
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
Świetnie to spasowałeś. Ja się przestraszyłem czytając miliony postów wymądrzających się userów, na temat tego jak to przedni zderzak jest szerszy i nie da się tego złożyć. I że daj spokój i w ogóle. Potem Eng przesłał mi fotki - jak się nie przyjrzysz - nic nie widać. Jak nie siedzisz na forum forda i nie wiesz o co chodzi w temacie - nawet nie wpadnie Ci do głowy, że ten zderzak jest od innej wersji. Potem założyłem swój i też mi ulżyło - strach ma wielkie oczy. No i Ty właśnie pokazałeś, że się DA :] Wrzuć tylko fotki auta w całości koniecznie.
|
14-10-2010, 18:03 | #97 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
bez progów nie wrzucę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a progi dopiero za tydzień lub dwa
|
20-11-2010, 21:13 | #98 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2008
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 117
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
2 tygodnie mineli :] Podrzuć fotki, jak złożyłeś już pakietuna :]
Albo daj znać na jakim etapie jesteś... |
20-11-2010, 21:36 | #99 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
ha. to niestety jeszcze potrwa chwilę. póki co wymieniłem intercooler na większy i teraz testuję.
|
21-11-2010, 08:27 | #100 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-11-2010
Skąd: Pleszew
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 2
|
Odp: Przerabiam wygląd TDCI na pakiet ST. Jakieś sugestie?
Daj znać odnośnie IC. Czy odczuwasz jakiś wzrost mocy, momentu?
|
|
|
|