Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-10-2010, 21:47   #1
Kimura
ford::specialist
 
Avatar Kimura
 
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
Domyślnie Pb98 i wariator

Witam.
Wątek ten piszę chyba jako ciekawostkę i nie jestem pewien czy nie powinien trafić do działu "tuning".

Ponieważ w Mondeo z silnikami Zetec nie zastosowano czujnika spalania stukowego, który obok czujnika obrotów silnika odpowiada bezpośrednio za kąt wyprzedzenia zapłonu nasze autka są skazane na benzynkę Pb95.

Niekiedy na forum się czyta że po zatankowaniu Pb98 autko nawet gorzej pracowało, a to przez to że brakło korekty zapłonu.

A gdyby tak zastosować wariator zapłonu?

Wiem że powiecie iż jest on dla paliwa LPG, ale czy wiecie dlaczego?
LPG ma ok 104-110 oktanów, czyli większe od naszej Pb95.
Myślę że zdałby egzamin po zatankowaniu Pb98 i dzięki niemu można by było wykorzystać możliwości lepszego paliwa.

Można by było go stosować tak jak typowy "mostek oktanowy".

Przypomnę że starsze modele mają możliwość przejścia na gorsze paliwo ( Pb80?) nowsze (MK3) mają mostek dla lepszego paliwa a dodatkowo czujnik spalania stukowego, a niektóre (tak jak mój) nie posiadają wcale ani mostku ani "knock sensora".

Moderatora proszę o recenzję czy pozostawić temat w tym dziale czy przenieść.
Pozdrawiam.

__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć....
Kimura jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2010, 07:14   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Pb98 i wariator

Dział "ogólne". Dotyczy wszystkich zeteców opisanych w poście.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2010, 17:45   #3
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Pb98 i wariator

To co piszesz nie zda egzaminu, dlatego ze w autach przystosowanych do 95 nawet jesli jest czujnik stukowy, to wlanie 98 pogarsz prace, jest to normalne zjawisko, u mnie w VB jest czujnik spalania stukowego a i tak po wlaniu 98 jest wrazenie mniej zwawego silnika, a napewno juz nie bedzie lepiej szedl.
Jak juz to wlej VIPAŁERRR. Powinna byc roznica.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2010, 23:17   #4
Alecki
ford::professional
 
Avatar Alecki
 
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
Domyślnie Odp: Pb98 i wariator

Cytat:
Napisał Magik123 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
u mnie w VB jest czujnik spalania stukowego a i tak po wlaniu 98 jest wrazenie mniej zwawego silnika
Nic dziwnego, bo 98 ma mniejszą wartość opałową.

Benzyna 98 zawiera duże ilości dodatków podnoszących liczbę oktanową. Konkretnie jest to ok. 10% eteru metylo-tert-butylowego o liczbie oktanowej (badawczej) 116. Jednocześnie jego wartość opałowa wynosi zaledwie 35 MJ/kg, podczas gdy benzyny 43 MJ/kg.
Mówiąc obrazowo w 98 "jest mniej benzyny w benzynie".


Więcej: "95 kontra 98"
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Pozdrawiajka,
Alek
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc]
Alecki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2010, 10:04   #5
Kimura
ford::specialist
 
Avatar Kimura
 
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
Domyślnie Odp: Pb98 i wariator

W takim razie w Pb90 jest jeszcze więcej benzyny, a w E78 (kiedyś Syrenki na nim jeździły) jest jeszcze więcej. Tylko dlaczego u nas nie ma tych paliw skoro to takie dobre?
__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć....
Kimura jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2010, 10:14   #6
Alecki
ford::professional
 
Avatar Alecki
 
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
Domyślnie Odp: Pb98 i wariator

Bo spalają się zbyt wybuchowo. Przy niskooktanowych paliwach ze względu na spalanie stukowe nie można uzyskać wyskokiego stopnia sprężania, a co za tym idzie dobrej efektywności silnika.

Pozdrawiajka,
Alek
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc]
Alecki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.