|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-10-2010, 21:47 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
|
Pb98 i wariator
Witam.
Wątek ten piszę chyba jako ciekawostkę i nie jestem pewien czy nie powinien trafić do działu "tuning". Ponieważ w Mondeo z silnikami Zetec nie zastosowano czujnika spalania stukowego, który obok czujnika obrotów silnika odpowiada bezpośrednio za kąt wyprzedzenia zapłonu nasze autka są skazane na benzynkę Pb95. Niekiedy na forum się czyta że po zatankowaniu Pb98 autko nawet gorzej pracowało, a to przez to że brakło korekty zapłonu. A gdyby tak zastosować wariator zapłonu? Wiem że powiecie iż jest on dla paliwa LPG, ale czy wiecie dlaczego? LPG ma ok 104-110 oktanów, czyli większe od naszej Pb95. Myślę że zdałby egzamin po zatankowaniu Pb98 i dzięki niemu można by było wykorzystać możliwości lepszego paliwa. Można by było go stosować tak jak typowy "mostek oktanowy". Przypomnę że starsze modele mają możliwość przejścia na gorsze paliwo ( Pb80?) nowsze (MK3) mają mostek dla lepszego paliwa a dodatkowo czujnik spalania stukowego, a niektóre (tak jak mój) nie posiadają wcale ani mostku ani "knock sensora". Moderatora proszę o recenzję czy pozostawić temat w tym dziale czy przenieść. Pozdrawiam.
__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć.... |
09-10-2010, 07:14 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Pb98 i wariator
Dział "ogólne". Dotyczy wszystkich zeteców opisanych w poście.
|
09-10-2010, 17:45 | #3 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Pb98 i wariator
To co piszesz nie zda egzaminu, dlatego ze w autach przystosowanych do 95 nawet jesli jest czujnik stukowy, to wlanie 98 pogarsz prace, jest to normalne zjawisko, u mnie w VB jest czujnik spalania stukowego a i tak po wlaniu 98 jest wrazenie mniej zwawego silnika, a napewno juz nie bedzie lepiej szedl.
Jak juz to wlej VIPAŁERRR. Powinna byc roznica. |
09-10-2010, 23:17 | #4 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Pb98 i wariator
Cytat:
Benzyna 98 zawiera duże ilości dodatków podnoszących liczbę oktanową. Konkretnie jest to ok. 10% eteru metylo-tert-butylowego o liczbie oktanowej (badawczej) 116. Jednocześnie jego wartość opałowa wynosi zaledwie 35 MJ/kg, podczas gdy benzyny 43 MJ/kg. Mówiąc obrazowo w 98 "jest mniej benzyny w benzynie". Więcej: "95 kontra 98" [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pozdrawiajka, Alek
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
|
10-10-2010, 10:04 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
|
Odp: Pb98 i wariator
W takim razie w Pb90 jest jeszcze więcej benzyny, a w E78 (kiedyś Syrenki na nim jeździły) jest jeszcze więcej. Tylko dlaczego u nas nie ma tych paliw skoro to takie dobre?
__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć.... |
10-10-2010, 10:14 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Pb98 i wariator
Bo spalają się zbyt wybuchowo. Przy niskooktanowych paliwach ze względu na spalanie stukowe nie można uzyskać wyskokiego stopnia sprężania, a co za tym idzie dobrej efektywności silnika.
Pozdrawiajka, Alek
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |