|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-10-2010, 19:23 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2009
Model: Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Postów: 37
|
Usterka rozrusznika,czy napewno?
Od kilku dni moja bordowa strzała odmawia posłuszeństwa przy odpalaniu. Po przekreceniu kluczyka słychać przez ułamek sekundy prace rozrusznika po czym wszystko milknie. Wrażenie jest takie jakby akumulator się rozładował ale zegary nie resetuja się.Wymieniłem akumulator-bez zmian. Po drugiej,trzeciej próbie odpalenia auto odpala. Co radzicie zrobić? Jeden z mechaników zaproponował zacząć od oczyszczenia przewodów masowych zanim zabierze się za rozrusznik. Czy przewody od masy mogą miec wpływ na taka pracę? Co proponujecie zrobić? Pozdrawiam/sevenup
|
06-10-2010, 21:09 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: FF II kombi Ghia
Silnik: 2,0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 161
|
Odp: Usterka rozrusznika,czy napewno?
Słuchaj mądrych ludzi.
Sprawdź klemy (czy nie skorodowane), połączenia kabli z klemami (czy się coś nie odłamało) i połączenia kabli masowych z karoserią (czy nie ma korozji i czy są dobrze dokręcone) Dopiero wtedy podejrzewaj rozrusznik. |
07-10-2010, 06:33 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-03-2007
Skąd: małopolska
Model: Focus combi
Silnik: 1.6 16V zetec SE + LPG
Rocznik: 2002
Postów: 335
|
Odp: Usterka rozrusznika,czy napewno?
Jeśli słyszysz na początku gdy chcesz zapalić silnik TYLKO " pyknie " , dopiero po którejś próbie zaskoczy i kręci tak jak powinien to oczywiście po sprawdzeniu o czyszczeniu i dokręceniu przewodów ( bo to nie wymaga dużo zachodu ) będziesz musiał odkręcić i wyjąć rozrusznik , delikatnie go rozkręcić odraz dobrze wyczyścić . Tam się tworzy na niektórych elementach nalot a jest on ze ścierającej się tarczy sprzęgła i zacina się cały mechanizm , gdy będzie coraz zimniej będzie Ci się to przytrafiało częściej . Po oczyszczeniu nie przesadzaj tam ze smarowaniem jeśli już to jakiś antystatyczny środek lub najlepiej dobrze wymyj w WD40 a potem tylko przeleć szmatką . Miałem taki problem sam i dlatego jest duża szansa że u Ciebie będzie to samo . To będzie powracało tak po 2-3 latach.
__________________
Marcin |