Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-08-2010, 19:00   #11
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Następny post który będzie odbiegał od tematu kolegi kalel , będzie skutkował ostrzeżeniem.

__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2010, 19:58   #12
Triam
ford::average
 
Avatar Triam
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Cytat:
Napisał kalel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
-czy to się opłaca
ja robię 20 000 ale... odcinki po 5-6km więc wątpię żeby w ogóle przełączył się na gaz... tak ja myślę
__________________
Triam jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2010, 20:07   #13
benny86
ford::advanced
 
Avatar benny86
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-03-2009
Skąd: Żory
Model: Aveo
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2009
Postów: 322
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Przełązca się z reguły przy 40, max 45 st. C wiec spoko, benzyna sie arz dwa nagrzewa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Prawo silniejszego jest najsilniejszym bezprawiem
Marie von Ebner-Eschenbach
benny86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2010, 20:34   #14
dresat
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Cytat:
Napisał benny86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przełązca się z reguły przy 40, max 45 st. C wiec spoko, benzyna sie arz dwa nagrzewa
benny86:
to zapewne w jakiejś badziewnej instalacji. II-ga generacja z komputerkiem/sterownikiem gazu ma programowalną wartość temperatury przełączenia powiązaną z czujnikiem umieszczonym w korpusie reduktora; gazownik może wpisać np 25 stopni i przy takiej się przełączy.
dresat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2010, 20:54   #15
benny86
ford::advanced
 
Avatar benny86
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-03-2009
Skąd: Żory
Model: Aveo
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2009
Postów: 322
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

jasne że temperaturę przełączania można ustawić, podobno nawet samemu da radę to zrobić jak się ma odpowiedni program tylkow tej kwestii jest odwieczny dylemat: niższa temperatura przełączenia - pozorna oszczędność na paliwie, ale podobno może szkodzić trwołości motoru, wyższa temperatura - troche wiecej PB zużyje, ale za to pewniejsze
Dla każdego coś miłęgo więc nie wiem w czym widzisz problem
__________________
Prawo silniejszego jest najsilniejszym bezprawiem
Marie von Ebner-Eschenbach
benny86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2010, 10:28   #16
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

700km na zbiorniku benzyny , wiadomo nie gazu. Ja robie wiecej km niz 15 tys w aucie ktore pali wiecej i prawde mowiaz gazu nie chce.

Powiem tylko tyle ze sporo osob w focusach ma uszkodzony czujnik temperatury plynu , ktory na 10 razy 3 razy nie dziala. Do tego czujnik temp w dolocie ktory jest w przeplywce. Wtedy ciezko zrobic 600 na baku.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2010, 13:08   #17
maciek911
ford::specialist
 
Avatar maciek911
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 14-03-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Dacia Lodgy / szukam Mondeo Mk4
Silnik: 1.2 TCe / szukam 2.0 TDCI
Rocznik: 2015/ szukam 2011 wzwyż
Postów: 585
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Ja mam Focusa 1.6 zagazowanego.

Przejechałem już 10 tys i jestem naprawdę zadowolony.

Instalacja Landi Renzo Omegas - kosztowała 3000 z lubrą, a ja i tak jestem MEGA zadowolony.

Spalanie: miasto - jeszcze nie przekroczyłem 11 (nawet z A/C), trasa zależy od prędkości - spalanie w przedziale 7,2 (bez klimy) do 8,5 z A/C.

Rekord jaki osiągnąłem na trasie to 484 km na butli 35,5 L.

Czy warto - zależy od tego ile się jeździ i jak.

Jak ktoś chce upalać autko, to gaz w Foce to zło.

Jak założysz dobrą instalkę, będziesz pilnował zaworów to moim zdaniem będziesz zadowolony.

Focus z gazem lub bez - wybór należy do Ciebie.

Pozdrawiam
__________________
Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe | Ford Ka 1.3i '96 |Nissan Note 1.2 '14 |Daewoo Lanos 1.5 '00
Ford Focus 1.6 TDCi '10
Ford Focus C-Max 1.8 TDCi '08
Pozdrowienia - Maciek
maciek911 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2010, 21:59   #18
popiz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-05-2009
Skąd: BIAŁYSTOK
Model: FOCUS
Silnik: 1.6 benzyna+gaz
Rocznik: 2003
Postów: 15
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Mój focus 1,6 2003 r na gazie śmignął już ponad 130 tys km, a z grubszych napraw to była wymiana cewki za 200 zł, więc uważam, że warto. Na trasie spalanie około 7,5 l jadąc spokojnie (90-100), średnie spalanie to ponad 9 l, a przy klimie trzbea jeszcze dorzucić co najmniej litr. Kiedy to się opłaca to sam policz ile km robisz rocznie. Przy spalaniu średnim gazu 9 l a nawet 9,5 l po 2 zł litr daje 19 zł za 100km, a przy spalaniu średnim 7,5 l benzyny po 4,30 daje 32 zł . Z tego wynika, że na gazie o 13 zł taniej przejedziesz 100 km. Ja robię prawie 30 tys km rocznie co przemnożone przez 1300 zł(1300 zł-10000 km) daje 3900 zł a to już niezła sumka-nawet jesli od czasu do czasu trzeba pojechac do mechanika, żeby ustawił nam kompa lub............. Co do pytania odnośnie tolerancji foki na gaz to mój gazownik po 110 tys km robił w foce głowicę(gniazda zaworowe mu powypalało czy coś), bo mu już mocno obroty falowały. U mnie po 130 tys km lekko obroty falują, ale jak na moje oko jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
popiz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2010, 07:50   #19
mamrot
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 48
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Cytat:
Napisał popiz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do pytania odnośnie tolerancji foki na gaz to mój gazownik po 110 tys km robił w foce głowicę(gniazda zaworowe mu powypalało czy coś), bo mu już mocno obroty falowały. U mnie po 130 tys km lekko obroty falują, ale jak na moje oko jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z racji dużego przebiegu na gazie mam pytania dodatkowe:
- czy oszczędzałeś jakoś silnik (w takim sensie że np. starałeś się nie kręcić powyżej 3000 obr/min?)
- czy masz lubryfikator?
- zakładam, że masz sekwencję, napisz jakiej firmy?
- jaki związek mogą mieć powypalane gniazda zaworowe z falowaniem obrotów?

Myślę, że warto pisać takie rzeczy, żeby potwierdzić/obalić mity o "nielubieniu gazu" przez ten i inne silniki Forda.
Ja napiszę o swoim przypadku:
- przebieg startowy 120 tys., na gazie przejechane już 40 tys. (trochę ponad 2 lata).
- koszt instalacji mi się zwrócił jakieś 10 tys. km temu
- po 25-30 tys. sprawdzane były luzy zaworowe, i były w normie
- instalacja BRC Seuqent 24 za 2900zł, bez lubryfikatora
- spalanie podobne - w trasie schodzi do 7,5l, w mieście pożera do 10,5l, średnio 9 (klimy używam głównie do odparowywania szyby Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a tak to rzadko)
- też musiałem zmieniać cewkę (więc może to prawda z tym, że cewka na gazie bardziej cierpi, w związku ze zwiększonym napięciem zapłonu mieszanki gazowej).
- styl jazdy mieszany, przeważnie oszczędnie, obroty do 2500, sporadycznie zdarza się pocisnąć do 5000 obr/min
mamrot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2010, 13:07   #20
mascom
ford::advanced
 
Avatar mascom
 
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

<quote> jasne że temperaturę przełączania można ustawić, podobno nawet samemu da radę to zrobić jak się ma odpowiedni program tylkow tej kwestii jest odwieczny dylemat: niższa temperatura przełączenia - pozorna oszczędność na paliwie, ale podobno może szkodzić trwołości motoru, wyższa temperatura - troche wiecej PB zużyje, ale za to pewniejsze
Dla każdego coś miłęgo więc nie wiem w czym widzisz problem
__________________
</quote>

Ja od początku jak mam instalacje mam ustawiony próg przełączania na 20C. To jest praktycznie minimalna temperatura która jest jeszcze zdrowa dla reduktora. Auto potrzebuje około 500-1000m na przełączenie się na gaz. Co do uszkodzenia reduktora przez niską temperaturę gazu - reduktor kosztuje około 200zł, litr PB około 4.5 (nie pamietam dokładnie). Czyli w cenie reduktora mam 40-50lPB. Reduktora ma nalatane już 30tys km i zapewne dzięki niżśzej temperaturze udało mi się zaoszczędzić te 40-50l PB tak więc kosz reduktora się zwrócił. Na tę chwilę wszystko dobrze chodzi, nie ma najmniejszych problemów z instalacją. Myślę, że ustawianie wysokiej temperatury - tak powyzej 25-30C nie ma sensu, bo wydłużenie zycia reduktora będzie niewspółmierne do zużytej benzyny.
mascom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.