|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-02-2010, 14:41 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-08-2009
Model: Fusion
Silnik: 1,4 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 8
|
Demontaż bębnów
Witam,
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak ściągnąć bęben aby dostać się do szczęk? Najprawdopodobniej są do wymiany bo ręczny jest już słaby i coś piszczy czasami podczas hamowania. Poniżej załączam zdjęcia...jak odbezpieczyć nakrętkę by móc ją odkręcić? po co jest ta blaszka? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam! Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 11-09-2010 o 18:19 Powód: zastosowanie prefksu |
26-02-2010, 16:00 | #2 |
ford::average
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 09-09-2009
Skąd: Łódź
Model: Fusion
Silnik: 1.4TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 68
|
Odp: Demontaż bębnów
Witam, można odkręcić widoczną nakretkę łozyska kluczem nasadowym (nie trzeba niczego odginać) lub od drugiej strony odkręcić cztery śruby osłony bębna hamulcowego. Trzeba też odkręcić czujnik ABS
|
26-02-2010, 16:16 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
|
Odp: Demontaż bębnów
Faktycznie są dwa sposoby. Przy opcji z czterema śrubami od tyłu (+ jedna od czujki ABS) bęben schodzi razem z czopem piasty.
Ford niby zaleca każdorazową wymianę widocznej na twoim zdjęciu nakrętki. |
27-02-2010, 16:03 | #4 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-08-2009
Model: Fusion
Silnik: 1,4 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 8
|
Odp: Demontaż bębnów
odkręciłem te cztery śruby, bardzo fajna opcja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jaka jest minimalna grubość okładzin? bo moje miały ok 4mm. Niestety okazało się że łożysko jest do wymiany, miało opór w jednym momencie podczas kręcenia się. Czy ktoś wie może jaką siłą należy dokręcić łożysko? Bo w "warsztacie" w mojej okolicy dokręcają wszystkim na chama! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
28-02-2010, 14:45 | #5 |
ford::average
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 09-09-2009
Skąd: Łódź
Model: Fusion
Silnik: 1.4TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 68
|
Odp: Demontaż bębnów
Witam ponownie. Jeśli chodzi o momenty dokręcenia śrub to według specyfikacji Forda śruba łożyska tylnej piasty 235Nm, śruba czujnika ABS 10Nm, cztery śruby mocowania bębna hamulcowego 70Nm
|
01-03-2010, 16:47 | #6 | |
Fusioneer
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
Odp: Demontaż bębnów
Cytat:
__________________
Signature coming soon... |
|
07-09-2010, 19:11 | #7 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-01-2010
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 TDci
Rocznik: 2006
Postów: 32
|
Odp: Demontaż bębnów
Cytat:
|
|
11-09-2010, 15:27 | #8 |
ford::average
Imię: sławek
Zarejestrowany: 16-02-2008
Skąd: Opole
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 71
|
Odp: Demontaż bębnów
Właśnie jestem po operacji wymiany łożyska .Po zdjęciu koła i odkręceniu nakrętki ,bęben schodzi po mocniejszym pociągnięciu do siebie.Można założyć na dwie szpilki nakrętki by było za co pociągnąć- proste. A potem już tylko zdejmujemy pierścień magnetyczny ABS /osadzony na piaście/,zawleczkę sprężystą , i wybijamy łożysko rurką/lub czymś podobnym/opierając ją na zewnętrznej bieżni .Nie ma potrzeby odkręcać całego mocowania piasty od wahacza.Odpada odpowietrzanie itp.Składanie to operacje odwrotne .Powodzenia
|
13-09-2010, 18:25 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-01-2010
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 TDci
Rocznik: 2006
Postów: 32
|
Odp: Demontaż bębnów
Cytat:
|
|
14-09-2010, 17:37 | #10 |
ford::average
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 09-09-2009
Skąd: Łódź
Model: Fusion
Silnik: 1.4TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 68
|
Odp: Demontaż bębnów
najlepiej nasadowy 30mm
|