Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-09-2010, 08:01   #21
rafir
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Model: Focus MK3
Silnik: Diesel 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 68
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Problem został wykryty. Oczywiście problem dot. stopionej wtyczki przy rezystorze, natomiast deszcz gdy pada to widać wilgoć źle wpływa i wentylator nie chodzi, teraz kilka dni sucho i wentylator śmiga. Ale generalnie to wina wtyczki.

rafir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-11-2012, 12:55   #22
Piasek2000
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 tddi (115km)
Rocznik: 2002
Postów: 2
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Mam pytanie czy ktoś z Was próbował zrobić ten rezystor samemu?? Czy znacie jego parametry??
Piasek2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2013, 00:07   #23
irgis
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Konin
Model: MK IV
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 17
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Odświeżam temat. Mam podobny problem z wentylatorem w swoim MKIII. Otóż po odpaleniu zimnego auta (bez klimy) wszystko jest OK, ale tylko do momentu uzyskania normalnej temperatury pracy (ok. 90 stopni - wskazówka pionowo). Wtedy załącza się wentylator na I i po sekundzie na II bieg. Tak pracujący (tzn. hałasujący) wentylator już się nie wyłącza. Dodam jeszcze, że po włączeniu wentylatora na II bieg, chłodnica pozostaje cały czas zimna. Auto było już u 3 "mechaników", w tym dwóch elektryków, którzy niewiele zrobili, ale pieniądze skasowali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Został wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego - efekt żaden. Elektryk poprawił (niby) także zimne luty w jakimś sterowniku i stwierdził, że z punktu widzenia elektrycznego wszystko jest ok, drugi to potwierdził, a wentylator nadal wyje jakby co najmniej samolot startował. Trzeci "mechanik" z kolei wykonał taki teścik, odpiął kostkę od wentylatora, nagrzał silnik i okazało się, że chłodnica robi się ciepła (czyli objaw prawidłowy). Następnie wpiął z powrotem kostkę (na uruchomionym i rozgrzanym silniku) do wentylatora i zaczął on chodzić właściwie, tzn. załączył się na I bieg i pochodził 30 sekund, schłodził chłodnicę i się wyłączył. Po zgaszeniu auta i ponownym go uruchomieniu (już przy wpiętej kostce) problem powrócił, tzn. wentylator włączył się na II bieg i się już nie wyłączył. Z diagnozy tego ostatniego mechanika wynika, że uszczelka pod głowicą jest ok, ponieważ płyn nie ucieka z obiegu i nie dostają się spaliny do zbiorniczka, pompa też pracuje właściwie, bo po odpięciu wentylatora chłodnica normalnie się nagrzewa. Ten fakt wyklucza także zabrudzenie chłodnicy. Ogólnie wszyscy rozkładają ręce, a ja już pomału tracę nadzieję, ponieważ według "fachowców" wszystko jest ok, a samochód nie pracuje tak jak powinien. Może ktoś znający się na problemie z Poznania lub okolic mógłby tę usterkę usunąć. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Aha jeszcze jedno: wtyczka od rezystora nie jest spalona. Samego rezystora nie sprawdzałem.

Ostatnio edytowane przez irgis ; 22-11-2013 o 00:09
irgis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2013, 17:17   #24
irgis
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Konin
Model: MK IV
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 17
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Czyżby wszystkie możliwości się wyczerpały?
irgis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2014, 15:51   #25
Piotjak
ford::beginner
 
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: było mondeo mk1, jest mk2 i mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 97, 01
Postów: 37
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Witam
Odświeżam temat z włączającym się bez potrzeby wentylatorem w MK3 TDDI. U mnie taka sytuacja zaczęła się po wymianie termostatów i płynu chłodniczego. Nocą światła mrugają w momencie załączenia wentylatora o on sam się załącza co minutę - kilka minut, zawsze na 2 biegu. Wchodząc w dodatkowe funkcje zagarów zauważyłem też, że temperatura płynu bardzo szybko się waha na wyświetlaczu od ok. 80 do 100 stopni a na wskazówce nie ma wtedy żadnych zmian bo stoi prawie w pionie. Wentylatory załączają się przy ok. 93 - 94 stopniach (i wyłączają przy 87) ale wystarczy, że wyprzedzę jakiś samochód lub zaczynam podjeżdżać pod górkę i temperatura bardzo szybko rośnie. Podczas zjazdu z górki i hamowania silnikiem szybko spada do ok. 80 stopni. W czym może być problem? Czujniki są chyba OK bo wentylatory załączają się przy odpowiedniej temperaturze. Na postoju (na obrotach jałowych) temp. wynosi ok. 86-87 stopni i bardzo powoli się nagrzewa.
Piotjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2014, 16:16   #26
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Cytat:
Napisał Piotjak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W czym może być problem?
W oberwanym wieloklinie/wielowpuście na pompie płynu chłodzącego. Pompa płynu chłodzącego nie pracuje.
Istnieje także możliwość oberwania wielowpustu na pompie wspomagania kierownicy. Wówczas napęd z w/w pompy nie jest przenoszony na pompę płynu.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 1.JPG (61.5 KB, 31 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 2.JPG (45.6 KB, 31 wyświetleń)
__________________

668855686

Ostatnio edytowane przez Mariusz ; 23-12-2014 o 16:24
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2014, 16:30   #27
Piotjak
ford::beginner
 
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: było mondeo mk1, jest mk2 i mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 97, 01
Postów: 37
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Pompa wspomagania i pompa wody były wymieniane w tym samym czasie i w tym samym miejscu - co prawda na używane ale podobno na sprawne. W starej pompie wody był problem z tym wieloklinem ale uszkodzone termostaty powodowały też bardzo wolne nagrzewanie i niską temp. w czasie jazdy z załączoną dmuchawą od ogrzewania.
Piotjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2014, 16:42   #28
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Zasugerowałem co może być przyczyną. Należy w pierwszej kolejności to sprawdzić.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2014, 18:18   #29
Piotjak
ford::beginner
 
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: było mondeo mk1, jest mk2 i mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 97, 01
Postów: 37
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Sprawdzę to w pierwszym wolnym terminie czyli chyba juz po nowym roku. Taka jazda z uszkodzonym wieloklinem napędzającym pompe może doprowadzić do przegrzania silnika?
Piotjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2014, 20:23   #30
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Wentylator chłodnicy wlącza sie co chwilę

Cytat:
Napisał Piotjak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... Taka jazda z uszkodzonym wieloklinem napędzającym pompe może doprowadzić do przegrzania silnika?
Nie sądzę, jest zimno i to diesel. Diesel wykazuje się dużą sprawnością silnika, a co za tym idzie oddaje mniej ciepła na zewnątrz niż etylina. Obserwuj wskazówkę temperatury i nie "butuj" go, jeździj spokojnie.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.