|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-08-2010, 19:57 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-12-2005
Skąd: łódż i okolice
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8+gaz
Rocznik: 2004
Postów: 140
|
Świecą kontrolki Abs i Tcs
Witam!
Mam problem ale jeszcze nie wiem jak duży, a mianowicie wyje łożysko kół przednich (chyba lewe) no ale by to lepiej sprawdzić postanowiłem podeprzeć auto z przodu tak by koła były w górze, odpaliłem dałem prędkość na 5 biegu tak do 100km/h , zgasiłem motor a tu prawie cisza tzn. żadnego wycia. Nie poddając się mówię sobie zawołam żonę by pogazowała a ja sam osłucham każde koło z osobna. Żona prędkość jak powyżej ja nasłuc***ę i teoretycznie bez wycia, myślę że wszystko przez to że bez obciążenia. No ale nic, teraz do sedna sprawy. Mam układ jak z tematu czyli fabryczny Abs i Tcs, auto jak dostawało prędkości to zapalała się kontrolka od trakcji, ale mnie to nie dziwiło, problem zaczął się gdy na wrzuconym biegu (bez względu który), i puszczonym pedale gazu kręciło się tylko lewe koło a prawe stało w miejscu, jak dawałem w gaz tak powyżej 60 km/h zaczynały się kręcić oby dwa. Dodam że w sytuacji gdy lewe koło się obraca bez dodatku gazu a prawe stoi w miejscu, to z lewej strony koła dobiega dziwny hałas tak jakby był duży luz na łączeniu półosi napędowej ze skrzynią. Czy tak powinno hałasować? domyślam się że nie, ale co może być przyczyną tego hałasu. No i na koniec puenta: Po opuszczeniu auta na koła gdy chciałem wjechać do garażu zapaliły się kontrolki od ABS i TCS. Powyższe kontrolki zgasnąć nie chcą, auto normalnie jeździ, koła buksują na piachu bez najmniejszego problemu więc domyślam się że układ nie działa tylko w którym momencie przestał działać? Przepraszam za może zbyt długi post ale próbowałem to w miarę dokładnie opisać. Wszelkie sugestie mile widziane.
__________________
MONDEO KLUB POLSKA KRZYSIEK |
25-08-2010, 19:02 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Świecą kontrolki Abs i Tcs
po 1 : twój błąd to to żę nie wyłączyłeś TCS to szarpanie i walenie mogło być właśnie od tego i ten luz który zaobserwowałeś to mogło być odbijanie koła
co do kontrolek to spróbuj przejechać sie i kilka razy gwałtownie przyhamować jeżeli abs nie zadziała i kontrolka nie zgaśnie to pozostanie ci podjechać na kompa i skasować kontrolki PS. przy takiej próbie jak robiłeś możesz nawet rozwalić skrzynie biegów |
26-08-2010, 12:08 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-12-2005
Skąd: łódż i okolice
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8+gaz
Rocznik: 2004
Postów: 140
|
Odp: Świecą kontrolki Abs i Tcs
Już wszystko jest ok. odbyło się bezinwazyjnie tzn. kontrolki zgłupiały bo napęd był tylko na przód a koła tylne stały w miejscu. Wystarczyło przejechać kilkaset metrów, by wszystko wrociło do normy.
__________________
MONDEO KLUB POLSKA KRZYSIEK |
26-08-2010, 20:48 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-03-2010
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Świecą kontrolki Abs i Tcs
U mnie wylo prawe kolo i doprowadzalo mnie do szalu. Myslelem ze polecialo mi lozysko i juz chcialem kupowac nowe. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sprawdzilem jednak opony i okazalo sie ze sa wyzabkowane a kola zle wywazone. Wywazylem i zamienilem tyl na przod i na razie smigam, chalas jest mniejszy(normalny), nic nie wyje.
Identyczna akcje mial kolega w Audi 4 - 2007 Pozdrawiam |
28-11-2010, 16:47 | #5 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Odp: Świecą kontrolki Abs i Tcs
Z tego co wiem to nigdy nie powinno się rozpędzać auta z podniesionymi kołami (chyba że są podparte w miejscach sworzni ) takie rozpędzenie nie podpartych kół skutkuje uszkodzeniem przegubów wewnętrznych ,które mogą pracować pop bardzo małymi kątami.Mój znajomy tak szukał usterki i zatarł przeguby wewnętrzne
|
28-11-2010, 16:55 | #6 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Świecą kontrolki Abs i Tcs
juz kiedys zwracalem uwage ze jest to kretynski sposob na sprawdzanie lozyska i skutecznosc jego jest cienka. (oczywiscie wszyscy zwolennicy tej metody zaraz sie odezwali)
Zakret to najlepsze sprawdzanie lozysk . zaraz wiadomo ktore itp itd. A tak nie dosc ze systemy glupieja , to idzie sie przy tym zabic albo dobrego balaganu narobic. |