Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-05-2010, 05:53   #41
vqsoft
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-12-2009
Skąd: warszawa
Model: mazda 3
Silnik: 1,6 dtci y6 109 HP
Rocznik: 2004
Postów: 100
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Cytat:
Napisał Artt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Te silniki konstrukcyjnie są takie same, różnią się jednak wieloma drobnymi rzeczami.
Tak samo jak jest z silnikami diesla koncernu Fiat w Oplu i Hondzie... Każdy producent wprowadza swoje "ulepszenia".

Co do zmian konstrukcyjnych, Ford nie kryje się z wprowadzonymi zmianami. W koncernie PSA pewnie nawet nie wiedzą, że coś się zmieniło. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
o jakich zmianach piszesz? mogą różnić sie jedynie osprzętem
jednak do 3jek idealnie wchodzą silniki z puga i forda

skoro ford nie kryje sie ze zmianami to powiedz czemu nie było akcji serwisowej na to sitko ? bo jak dla mnie jest to istotna sprawa

vqsoft jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2010, 06:31   #42
prezes19
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Model: Focus C-Max, C-Max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM & 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2006 & 2008
Postów: 83
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Witam.

Kolego Artt. Wręcz przeciwnie. W Citroene i Peugeocie każdy wie, że sitko było zmieniane i są dwa typy. Jak idziesz tam je kupić to po wybraniu pozycji z listy pokazuje się informacja, że sitko zostało zastąpione nową cześcią. Ford natomiast nie ma takiej informacji w Microcat (oglądałem osobiście z gościem w Fordzie). Trochę wstyd. Poza tym nie dramatyzowałbym, że to silniki Forda są zmienione i dlatego coś siada. Focus to najlepsze auto flotowe ostatnich lat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I chyba dlatego tyle awarii tego silnika akurat w Fordzie. Widziałeś tyle C4 czy 307 we flocie co Focusów?
Moim zdaniem silnik w Fordzie, PSA, Maździe i Volvo NICZYM oprócz osprzętu się nie różni. Nikogo nie ztać obecnie na takie ekstrawagancje. Przy obecnym cięciu kosztów wszystko idzie prawie takie samo dla wszystkich.

Pozdrawiam
prezes19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2010, 08:04   #43
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Cytat:
Napisał prezes19 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Focus to najlepsze auto flotowe ostatnich lat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I chyba dlatego tyle awarii tego silnika akurat w Fordzie. Widziałeś tyle C4 czy 307 we flocie co Focusów?
Moim zdaniem silnik w Fordzie, PSA, Maździe i Volvo NICZYM oprócz osprzętu się nie różni. Nikogo nie ztać obecnie na takie ekstrawagancje. Przy obecnym cięciu kosztów wszystko idzie prawie takie samo dla wszystkich.

Pozdrawiam
307 z walnietymy turbo w tym silniku tez dostatek, ale tego juz w ogole handlarze nie chca ruszac, bo nawet jak sprawne moze nie dojechac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2010, 22:05   #44
Artt
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-05-2010
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCi 159KM
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Cytat:
Napisał prezes19 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam.

Kolego Artt. Wręcz przeciwnie. W Citroene i Peugeocie każdy wie, że sitko było zmieniane i są dwa typy. Jak idziesz tam je kupić to po wybraniu pozycji z listy pokazuje się informacja, że sitko zostało zastąpione nową cześcią. Ford natomiast nie ma takiej informacji w Microcat (oglądałem osobiście z gościem w Fordzie). Trochę wstyd.
Pozdrawiam
Przepraszam za wykopaliska, ale nie miałem czasu odpisać wcześniejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie chcę nikogo bronić, lecz informacja o nowym sitku znajduje się w katalogu FordEcat, jestem pewien na 100%. Wszyscy pracownicy Forda powinni także wiedzieć (ze szkoleń), że takowa zmiana nastąpiła i czym była spowodowana.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Artt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2010, 07:57   #45
Polarny
ford::professional
 
Avatar Polarny
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Cytat:
Napisał Artt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
P.S. W swoim Focusie 1,6 TDCi mam przejechane ponad 260tyś km. Samochód mam od nowości, wyżyłowany jest do 159KM. Pod maską klekocze jeszcze oryginalny silnik z oryginalną turbiną. Wymieniam regularnie olej co 20tyś (5W30), raz w roku przed wymianą oleju dolewam środka czyszczącego, wymieniam wszystkie śruby banjo, smok olejowy i czyszczę miskę oleju. Jak widać takie proste działania wydłużają życie silnika. Luz na wirniku turbiny mam porównywalny do samochodów przebiegiem 100-150tyś.
Ale popatrz na to z innej strony. Jestem zupełnym laikiem, kupuję nowe autko. Czy otrzymuję informację że taką czynnoś powinienem wykonywać co 20 tys? Czy w instrukcji obsługi jest dokładnie to opisane? Bo jeżeli jest napisane "wymiana oleju", to ja wymieniam olej, a nie to co wymieniłeś.

Dla mnie to wypinanie się producenta. Jak mechanik coś spierniczy, to wracam do niego. A jak producent, to ten nic o tym nie wie. Dla mnie powinna być jakas instytucja, która monitoruje takie sprawy. Jeżeli problem pojawia się i nie jest efektem zwykłej eksploatacji i producent nie przeprowadza odpowiedniej akcji serwisowej, to powinien po pierwsze być do niej zmuszony, a ponadto otrzymać srogą karę. Jak coś sprzedajesz, to bierzesz za to odpowiedzialność.

Wyobraźcie sobie gratan, który wg producenta wybucha po 15 sekundach, ale jak go nie trzymasz do góry nogami (czego instrukcja nie opisuje), to wybucha po 2 sekundach. Takich powinni używać Ci w Fordzie, którzy zatajają te problemy. Ot tak w ramach "rozrywki" (-:
Polarny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2010, 14:14   #46
CzarnyWroc
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-03-2010
Model: Ford Focus
Silnik: 90 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 13
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Witam wszystkich,
Panowie kilka miesięcy temu pozwoliłem sobie na dokonanie kilku wpisów n forum w zakresie wątku dotyczącego problemów z turbiną. Naiwnie wierzyłem, iż moje kolejne wizyty będą się wiązały z dobrymi wiadomościami, jednak jak widać świat motoryzacji chcę wypróbować moją psychikę..
Moje wątki zakończyły się na opisywaniu problemów z wymianą turbosprężarki, do dzisiaj stało się to już 3 razy. Regenerowałem w Borowej (po prawej stronie) jednak za każdym razem gwarancja nie była uznawana z powodu złego smarowania turbiny. Dokonałem więc rękoma Pana Tomka z Wrocławia (serwis Forda często tutaj przywoływany) wymiany oleju, przewodów, filtrów, wyczyszczeniem smoka, itd. I co ? Turbina wyła od samego początku, wiedząc, że to oznacza problemu pojechałem do Borowej i człowiek od regeneracji uznał, że tym razem „turbina ma za dobre smarowanie, jest za dużo oleju i wyje bo rozciera olej” więc zaproponował, że mogę wymienić na inną tak zrobiłem. Padła po 400 km i po raz pierwszy padła na amen, łącznie z białym dymem, który ogarnął całe auto. Pan Tomek twierdzi, ze wina turbiny, facet od turbiny, ze to wina serwisu, który wymieniał…
Panowie moje pytania są następujące i mam nadzieje, że mając duże doświadczenie będziecie mogli pomóc:
Czy we Wrocławiu jest miejsce, w którym można kupić (nową lub zregenerowaną turbinę) i od razu wymienić, tak aby uniknąć sytuacji zwalania winy.
Czy prawdą jest, że do Focusa TDCI 90 km, 1.6 można wstawić tubo Garreta lub Mitsubishi i nie ma znaczenia jakie się montuje.
Czy prawdą jest, że turbiny w tym silniku sypią się często i obecnie na rynku nie ma części zamiennych a te regenerowane są sprowadzane z Chin?
Czy prawdą jest, że usunięcie sitka może spowodować inne uszkodzenia, np. mogą się dostać jakieś elementy, które uszkodzą silnik?
Podkreślam ,że obdzwoniłem kilka miejsc we Wrocławiu gdzie odmówili się podjęcia naprawy twierdząc, że nie ma części do tych turbin albo, że należy zacząć od wymiany pompy i naprawy silnika. Jestem totalnie tą sytuacją zdziwiony, bo wychodzi na to, ze w mieście niema fachowców, którzy rzetelnie i dobrze są wstanie znaleźć przyczynę i usunąć awarię. Pan Tomek jest wstanie dużo zrobić ale w tym temacie widzę, że też ma problem.
Czy jesteście wstanie coś podpowiedzieć?
CzarnyWroc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2010, 14:41   #47
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Z mojego doswiadczenia:
Cytat:
Napisał CzarnyWroc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy we Wrocławiu jest miejsce, w którym można kupić (nową lub zregenerowaną turbinę) i od razu wymienić, tak aby uniknąć sytuacji zwalania winy.
Czy prawdą jest, że do Focusa TDCI 90 km, 1.6 można wstawić tubo Garreta lub Mitsubishi i nie ma znaczenia jakie się montuje.
Turbo produkuje Honeywell Garrett
- [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Turba sa najczesciej zunifikowane do marek, ale roznia sie obudowami i niektorymi detalami. Czy pasuje z Mitsubishi, tego nie wiem, ale jezeli napiszesz do Garretta w Polsce to cos podpowiedza.
3 oddzialy przedstawiciela masz tutaj:
MOTO-REMO Burzynscy Sp.j.
Biskupska 7
ILAWA
14-200
Tel: + 48(0) 89 648 67 76
Fax: + 48(0) 89 648 67 76
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
MOTO-REMO Burzynscy Sp.j.
ul. Lagiewnicka 3
CHORZOW
41-500
Tel: + 48(0) 32 204 0261
Fax: + 48(0) 32 204 0261
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

MOTO-REMO Burzynscy Sp.j.
Oddzial Warszawa
ul. Glebocka 98A
WARSAW
03-287
Tel: + 48(0) 22 7515503
Fax: + 48(0) 22 7515503
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Czy prawdą jest, że turbiny w tym silniku sypią się często i obecnie na rynku nie ma części zamiennych a te regenerowane są sprowadzane z Chin?
Turbiny czesto siadaja, bo szczegolnie 1.6 mial kilka wad konstrukcyjnych. glowna to slynne siltko. Czesci nie ma jednak poniewaz nie wypuszcza ich producent, bojac sie o marny montaz, a pewnie glownie o kase. Stad "regenerowane" turba sa na chinskich podzespolach. Jedne sa znosne, inne niestety nie.

Czy prawdą jest, że usunięcie sitka może spowodować inne uszkodzenia, np. mogą się dostać jakieś elementy, które uszkodzą silnik?
Znam ludzi ktorzy je wypirzyli i jezdza bez, ale jezeli sie boisz to w serwisie jest zmodyfikowane sitko za ok 20zl, ktore juz sie nie zapycha tak szybko.

Podkreślam ,że obdzwoniłem kilka miejsc we Wrocławiu gdzie odmówili się podjęcia naprawy twierdząc, że nie ma części do tych turbin albo, że należy zacząć od wymiany pompy i naprawy silnika. Jestem totalnie tą sytuacją zdziwiony, bo wychodzi na to, ze w mieście niema fachowców, którzy rzetelnie i dobrze są wstanie znaleźć przyczynę i usunąć awarię. Pan Tomek jest wstanie dużo zrobić ale w tym temacie widzę, że też ma problem.
Czy jesteście wstanie coś podpowiedzieć?
Kto sie w to bawi najpierw sprawdza cisnienie oleju w ukladzie i w wyjsciu na turbo. Dopiero wtedy sa wnioski i albo wymiana, albo dalsze poszukiwania.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2010, 19:18   #48
Hen
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-07-2010
Model: Fusion
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 2
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Witam wszystkich, bo jestem tu nowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Mam taki sam problem z moim Fusionem 1.6 tdci co Kolega z Wrocławia. Silnik i problem ten sam, więc pozwolę sobie na wypowiedź na forum Focusa.

Padła mi druga turbina, regenerowana, po 4 miesiącach i przejechanych około 5 tysiącach. Turbo eksploatowane prawidłowo, chłodzona, niekatowana na zimnym silniku, itp. Jeszcze na gwarancji , firma z Gruszczyna dawała 6 miesięcy. Reklamacja nieuznana - powód - złe smarowanie (nawiasem mówiąc jestem ciekawy czy zdarza im się uznawać reklamacje). Mechanik który zakładał, z innego warsztatu - oczywiście niewinny, wszystkie procedury zachowane itp. Tym razem postaram się, tak jak kolega CzarnyWroc załatwić wszystko w jednym miejscu...

Ale przechodząc do meritum - mam również śrubę banjo z sitkiem, która mocuje do bloku silnika rurkę podającą olej do turbiny. Chciałem ją wymienić już przy pierwszej wymianie turbo, tak w razie czego. ASO Forda (w dwóch miejscach) dawała mi na to miejsce śrubę banjo bez sitka. Nie umieli mi wskazać jaki jest numer tejże śrubki z filterkiem, nie umieli wyjaśnić czy była jakaś modyfikacja, po prostu - "Panie to ta śruba i nie wiemy dlaczego u Pana jest inna. Pisz Pan do Forda do Warszawy". No więc tym razem napisałem maila, nawet dwa, we wtorek w zeszłym tygodniu, podając oczywiście wszystkie potrzebne dane w formularzu kontaktowym. Pytałem o kod śruby banjo z sitkiem, lub, jeśli nastąpiła modyfikacja, to czy oprócz śruby zmodyfikowano również rurki olejowe do i z turbo. Prosiłem również o kody części które muszę wymienić. ZERO odpowiedzi w ciągu 9 dni . Pewnie jeszcze tam zadzwonię, chociaż po Fordzie spodziewałem się jakiś normalnych standardów obsługi klienta.

W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie obecnie mam zastosować śruby i czy wiąże się to z koniecznością wymiany rurek olejowych (czy też zostały one zmodyfikowane?). Kolejną naprawę chciałbym już wykonać na tip top... Może kolega Artt, który jest chyba dobrze zorientowany w temacie mógłby mi coś podpowiedzieć?

A jeśli idzie o pytanie kolegi CzarnyWroc, dotyczące producentów turbin, to o ile mi wiadomo, w silniku TDCI 90 KM jest to Mitsubishi, a w silnikach 110 jest to Garret. Ten drugi ma zmienną geometrię łopatek, więc chyba zamiana nie byłaby taka prosta.
Hen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2010, 18:56   #49
Hans_Kloc
ford::amateur
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Brodnica
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 1
Domyślnie Odp: zatarcie turbiny 1.6 tdci

Cytat:
Napisał Artt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przepraszam za wykopaliska, ale nie miałem czasu odpisać wcześniejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie chcę nikogo bronić, lecz informacja o nowym sitku znajduje się w katalogu FordEcat, jestem pewien na 100%. Wszyscy pracownicy Forda powinni także wiedzieć (ze szkoleń), że takowa zmiana nastąpiła i czym była spowodowana.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć wszystkim - jestem tu nowy - przepraszam że tu sie witam !

Ostatnio też nabyłem focusa 1.6TDCi z DPF 109KM i wlaśnie przymierzam sie do wymiany oleju itd. Przeczytałem cały wątek i chciałbym wszystkim podziękować za wiedzę w nim zawartą.

Mam prośbę do Artta
Kolego mam nadzieję że nie jest to dla Ciebie problem a bardzo pomożesz mnie laikowi jak i wielu kolejnym którzy trafią na ten wątek.
Skoro mam wymienić olej , filtr oleju to pomyślałem że przy okazji zdejmę miskę wyczyszczę ją i przezornie wymienię sitko smoka i w/w sitko na przewodzie przy turbinie.
Dzwoniłem do Forda ale nie bardzo tam wiedzą o czym mówię .
Kolego Artt - jeśli wymieniałeś te elementy to przypuszczam że masz gdzieś zapisane numery tych części ( poprawionego sitka i sitka smoka ). Dużo byś pomógł podając je.
Inaczej pewnie będę musiał rozebrać te elementy żeby je zidentyfikować jakoś i pojechać dopiero do Forda a mam do nich 60km więc auto będzie miało niepotrzebny przestój.
Z góry dzięki . Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam ze tu się witałem !
Hans_Kloc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-06-2015, 02:02   #50
Madb
ford::beginner
 
Avatar Madb
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-05-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 34
Domyślnie Odp: Focus II zatarcie turbiny

Panowie, czy w Fokusie MK2 FL, 2008 rok, 1.6 TDCI 109 KM z DPF jest "już" nowe sitko czy stare "wadliwe" i trzeba je sobie wymienić? Przeciętny mechanik sobie z tym poradzi czy trzeba jakiejś specjalnej magii?
Madb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.