|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-08-2010, 11:32 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
|
naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Witam Forumowiczów!
Niestety spotkała nas niemiła niespodzianka w naszym Escorcie (XII 1995 silnik 1.4I) zerwał się pasek rozrządu. Między bajki należy włożyć bezkolizyjność rozrządu tego silnika (może tylko się niekiedy udaje), w naszym uległo uszkodzeniu 5 zaworów. Przeczytałem kilka wątków poruszających pokrewne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie trapiące mię pytania dotycz¹ce tego modelu silnika. Teraz najważniejsze co musiałbym wiedzieć przed złożeniem silnika - Czy wystarczające jest ustawienie kół na znaki nawet po wcześniejszym wzajemnym przestawieniu walu korbowego i rozrządu w czasie prac . Wydaje mi si, ze to możliwe bo położenie walu i walka jest chyba rozpoznawane elektronicznie ale czy w 100% pewne? - Co należy zrobić -co zdemontować by zdjąć miskę olejową? Przy tak zaawansowanym rozebraniu silnika należałoby zmienić uszczelkę pod nią bo dość mocno się poci. - Dlaczego nigdzie (poza kilkoma rosyjskimi stronami) nie można zlokalizować części i elementów po oryginalnych oznaczeniach na nich figurujących. Przy podaniu takiego numeru panowie w hurtowniach robili wielkie oczy. - Gdzie można kupić uszczelki pod termostat, pompę oleju i najważniejsze pomiędzy kolektor ssący a blok wtryskiwaczy i ewentualnie pod przepustnicę? Wielu forumowiczów przestrzega przed stosowaniem silikonów, myślę, że zastosowanie jest możliwe pod obudowę termostatu -wymienianego kilka miesięcy temu ale do układów zasilania i olejowego chyba nie. - Którą z książek polecilibyście do obsługi tego konkretnego modelu i silnika? Czy są one dostępne w postaci elektronicznej? np za opłatą, może być po angielsku. Dziękuję koledze zsberg za podpowiedź jak zablokować koło paska wieloklinowego na wale korbowym i innym, których posty pomogły mi w dotychczasowych działaniach. pozdrawiam Marek P.S. Na Forum jestem od kilku miesięcy choć zaglądałem tu już dawno. Poprzednim Escortem 1,6D 1985 przejeździłem ponad 380tys a on sam z poprzednimi dwoma właścicielami ciut >500tys km bez awarii. Od sierpnia 2006 mamy Escorta 1.4I (silnik w/g książki PT-E) z czteropunktowym wtryskiem paliwa 8 zaworów. Teraz ma 153tys km pewne! |
07-08-2010, 12:38 | #2 | |||||
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Pozdrawiam |
|||||
09-08-2010, 05:18 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Witaj corneliusab!
Dziękuję za książkę, właśnie ją czytam. Jak narazie zauważyłem błąd w opisie kolejności zakręcania śrub głowicy -ale to dotyczy tylko pierwszej. Ponad to w/g niej nie ma takiego silnika jak u mnie czyli 1.4 z wielopunktowym wtryskiem. Dalej mam wątpliwości co do ustawienia GMP, piszesz "Musisz sam ustawic rozrzad na znaki, pamietaj, 1 tlok w GMP, a potem ustawic znakiem na kole walka rozrzadu". Ale jak silnik bez głowicy to kiedy w GMP ustawiony 1 a kiedy 4 cylinder-chodzą przecież razem a to dopiero zawory wskazują na to czy to pierwszy czy czwarty -tak mi się wydaje, może oświeć mnie jeszcze dodatkowo. Poza tym w książce wyczytałem by w czasie dokręcania głowicy ustawić 1-szy tłok ok. 2cm przed GMP by uniknąć spotkania tłoka z zaworami -to chyba dość logiczne. Co do miski olejowej to może się ktoś jeszcze odezwie i podpowie, dostęp do niej utrudniają jakieś blachy mocowania silnika -to jeszcze muszę sprawdzić. Ze sklepu skorzystam. pozdrawiam Marek Ostatnio edytowane przez Marek_BQJ ; 09-08-2010 o 05:21 |
09-08-2010, 23:35 | #4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Cytat:
|
|
10-08-2010, 04:43 | #5 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Co to za filozofia,ustawić wał na znaku,ustawić wałek rozrządu na znaku założyć pasek i jazda,
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Assan ; 10-08-2010 o 04:45 |
|
11-08-2010, 11:13 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Witam!
Dziękuję Assan i motorek26 za odpowiedzi. "Co to za filozofia,ustawić wał na znaku,ustawić wałek rozrządu na znaku założyć pasek i jazda" A corneliusab napisał: "Musisz sam ustawic rozrzad na znaki, pamietaj, 1 tlok w GMP, a potem ustawic znakiem na kole walka rozrzadu" Może i nie filozofia ale jak wydało się kupę forsy na naprawę głowicy i na pozostałe części to chce się mieć 200% pewność. "A kto powiedział że silnik 1.4 jest bezkolizyjny? 1.4 jest kolizyjny,1,6 nie jest" Czytałem tu na Forum tak twierdzili niektórzy, którym się udało. Czekam na resztę zamówionych uszczelek i napisze jakie są efekty. Marek |
11-08-2010, 21:46 | #7 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Cytat:
|
|
24-08-2010, 21:31 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Witam ponownie!
Po dość długim kompletowaniu części do wymiany wreszcie dziś dostałem ostatni brakujący element - sprężynkę do napinacza rozrządu i po założeniu obu pasków uruchomiłem silnik. Odpalił za pierwszym pokręceniem, trochę wyły paski (napinacze?) ale po kilkunastu sekundach to się uspokoiło. Niepokoi mnie miarowy metaliczny stukot -tak jak w starych silnikach przy wielkim luzie na jednym z zaworów. Czy jest to możliwe przy hydraulicznych popychaczach? Czy możliwe jest by warsztat naprawiający głowicę i wymieniający zawory coś spartaczył -by to się tak objawiało? Bardzo proszę o podpowiedzi. pozdrawiam Marek P.S. Jak skończy się ten horror to podzielę się pomocnymi informacjami. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
24-08-2010, 22:18 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Dziwi mnie Twój problem z dostępem do części. Nie spotykam problemów z dostępem do nich . Może ja mam akurat tak, że większość części do tego samego silnika dostaje od ręki a pozostałe za dzień-tydzień. Masz, jak zauważyłeś hydrauliczne popychacze. Być może któreś są do wymiany. Stąd stukot.
|
24-08-2010, 22:24 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
|
Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu
Dzięki za szybką odpowiedź, ale dlaczego tego efektu nie było przed awarią?
Może być inna przyczyna? Marek |