Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-08-2010, 09:04   #1
maximus86
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-07-2010
Model: escort
Silnik: 1,3
Rocznik: 93
Postów: 2
Unhappy Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Witam, mam problem ponieważ mój escort 1,3 w gaźniku w ogóle nie kręci latem przy wysokich temperaturach jeżeli ujade gdzieś ok 15 km i silnik mocno się nagrzeje to jeśli zgasze silnik przy postoju i za chwilę będę chciał odpalić to w ogóle rozrusznik nie kręci i nie ma żadnej reakcji (tak jakby był wyładowany akumulator, bo zimą jak mi się wyładował było tak samo raz) ale tu wszystkie kontrolki świecą prawidłowo...
Po przekręceniu kluczyka po nagrzaniu, chodzi na początku tylko wentylator chłodzący silnik, który wyłącza się po kilkunastu minutach jak silnik juz ostygnie.
Po tym jak się on wyłączy po jakimś czasie (ok 15-30minut) escort zapali.

dodam jeszcze że rozrusznik był wymieniany bo myślałem że w nim leży problem...

muszę chyba do elektryka jechać i wymienić przewody od akumulatora do rozrusznika... co myślicie??


Ostatnio edytowane przez maximus86 ; 14-08-2010 o 09:06
maximus86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2010, 10:29   #2
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Witaj!
Aby sprawdzić czy rozrusznik jest OK włącz luz dla pewności zaciągnij ręczny ręczny, jak masz jakiś miernik sprawdź w stosunku do masy silnika czy na grubym zacisku jest napięcie -powinno być takie jak na akumulatorze. Zapłon może być wyłączony.
Weź kawałek (20cm) izolowanego przewodu 2,5mm2, zdejmij cienki przewód idący ze stacyjki i przyłóż ten kawałek przewodu pomiędzy uwolniony zacisk na rozruszniku a gruby prądowy. Jeżeli rozrusznik kręci przyczyny trzeba szukać gdzie indziej, najlepiej zaopatrzyć się w taniutki miernik wskazówkowy z długimi przewodami i krokodylkami
i mierzyć. Po przekręceniu stacyjki w położenie rozruch na uwolnionym przewodzie powinno się pojawiać napięcie identyczne jak na akumulatorze jeżeli jest to mierzyć to samo ale po założeniu przewodu na rozrusznik jeżeli nie pojawia się lub jest małe to znaczy, że obwód ma dużą oporność i należy szukać przyczyny itd.

powodzenia Marek
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2010, 12:12   #3
krzysiunio
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-04-2010
Skąd: hajnówka
Model: eskort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1997
Postów: 8
Smile Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Witam u mnie było coś takiego i jak wymieniłem szczotki to pali na dotyk
krzysiunio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2010, 14:43   #4
gracz_2006
ford::specialist
 
Avatar gracz_2006
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 08-11-2008
Skąd: Skomlin/Mokrsko
Model: Mitsubishi colt
Silnik: 1.3 12v 75KM.
Rocznik: 1991
Postów: 588
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Tu nie winne będą szczotki lecz przewody od aku na rozrusznik mam to samo że jak się nagrzeje to nie odpali dopuki chodzi wentylator chłodnicy a jak się wyłączy to kręci normalnie więc jest gdzieś strata napięcia.
Ktoś tu na forum pisał że przeczyścił i spryskał kontaktsprayem jakąś wtyczke przy aku na czerwonym kablu idącą do rozrusznika i pomogło.
Może w tym rzecz.
Pozdrawiam.
gracz_2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2010, 09:51   #5
darkesso
ford::advanced
 
Avatar darkesso
 
Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Głubczyce/Opolskie
Model: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Rocznik: 99
Postów: 485
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

A i tu was zaskocze, nie koniecznie przewody od aku > mam to samo, nagrzeje sie - chodzi wentylator, ostygnie - odpala bez problemu. Pytałem mechanika - powód? czujnik temperatury. Narazie mnie na niego nie stać niestety.
__________________
http://cs-celownik.pl/ - Zapraszam do rejestracji w sieci serwerów Counter-Strike 1.6, a także do gry.
darkesso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2010, 12:11   #6
wojsiw
ford::average
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Myszkowice
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 68
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Jaki jest związek czujnika temperatury z działaniem bądź nie rozrusznika ?
__________________
Wojciech Siwek, Piekary Śląskie,
Ford Escort Van 1,3 1997, Opel Vectra, było wiele różnych aut w ostatnich 20 latach.
Zapraszam na www.siwek.com.pl oraz www.tanietusze.eu

Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 15-08-2010 o 12:29
wojsiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2010, 08:36   #7
TKr
ford::advanced
 
Avatar TKr
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: near Kraków
Model: Escort MK7 Sedan/Orion
Silnik: 1.3 Endura-E
Rocznik: 1997
Postów: 331
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Mechanicy proponowali mi podobne bzdury i żaden (!) nie potrafił czegoś takiego naprawić - a winna była skrzynka bezpieczników, w której jest przekaźnik odpowiadający za rozrusznik - przekaźnikiem tym sterował immobiliser - zimne luty przy przy przekaźniku i d**a z odpalenia.
Niestety musiałem to sam naprawiać... (czyt przelutować skrzynkę)
TKr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2010, 09:03   #8
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Ja też przerabiałem ten temat. Rozwiązanie banalne - odkręcić kable od rozrusznika, oczyścić papierem ściernym bądź szczotką drucianą i złożyć.U mnie pomogło. Od razu zaczął szybciej kręcić - jakbym miał mocniejszy aku.

Kiedyś już pisałem na forum dając m.in. cytat. Ogólnie chodzi o to że ze wzrostem temperatury spada przewodność zaśniedzonych styków i potrzeba znacznie więcej prądu na rozruch.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2010, 19:19   #9
rafall77
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-04-2008
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 81
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Miałem ten sam problem, wyczyściłem końcówkę czujnika temperatury, masę od silnika do karoserii i kostkę stacyjki. Jak na razie wszystko minęło...może działać wentylator chłodnicy, świecić światła i pali na dotyk.
__________________
http://skocz.pl/fotka629.jpg
rafall77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2010, 08:06   #10
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: Brak reakcji rozrusznika przy nagrzanym silniku i próbie zapalenia (nie kręci)

Witam!
Coś ciekawego odkryłem właśnie podczas składania mojego silnika. Chciałem przeczyścić przewód "masowy" mocowany śrubą łączącą skrzynię z silnikiem tu (Escort MK7 1.4EFI XII 95) tuż pod termostatem. Okazało się, że śruba od chyba nowości jest o jakieś 3-4mm za długa i nie da się jej dociągnąć. Jest jeszcze możliwość, że była tam jakaś podkładka, która pod wpływem korozji uległa całkowitej destrukcji -ale to mało prawdopodobne.
Jeżeli w innych Fordach tez może się coś podobnego trafić to powód niekręcenia rozrusznika może być i ten.

pozdrawiam Marek
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.