|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-08-2010, 11:28 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-02-2010
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 31
|
Jak wymienić osłonę gumową na przegubie?
Witam, przymierzam się dzisiaj do renowacji zawieszenia z przodu, i teraz mam pytanie, jak wymienić osłonę gumową na przegubie? Interesuje mnie prawa i lewa, tam gdzie z jednej strony jest chyba? dłuższy przegub? Jeżeli macie jakieś zdjęcia, ewentualnei opis, będę wdzięczny
Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 17-08-2010 o 01:44 Powód: Poprawienie tytułu tematu. |
14-08-2010, 17:49 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-10-2008
Skąd: Lublin/ Świdnik
Model: passat B5 fl
Silnik: 2.3 VR5
Rocznik: 2001
Postów: 56
|
Odp: Wymiana osłony gumowej
a więc tak kolego masz dwa sposoby pierwszy że tak powiem bardziej tradycyjny i normalny ale nie zawsze a dlaczego już piszę.
1. odpinasz sworzeń od kolumny odkręcasz śrubę zabezpieczającą łozysko odciągasz kolumnę i tu zaczynają się schody bo żeby wybić półoś z przegubu trzeba zdrowo nap....ać i to jest właśnie problem przy tym pierwszym sposobie ale jeśli Ci się uda to jesteś już w domu wymieniasz osłonkę i składasz wszystko z powrotem i drugi sposób bardziej inwazyjny i pewnie niektórzy powiedzą że wiecej roboty ale nic bardziej błędnego bo ja wymieniłem w ten sposób już ze 4 osłony w mondeo no niestety musisz się liczyć że będziesz wysmarowany po łokcie w smarze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2. więc tak również odpinasz sworzeń od kolumny klucz 17 lub 19 nie pamiętam z drugiej strony jest duży torx żeby przytrzymać srubę, lub można odpiąc sworzeń od wachacza ale to już będziesz miał 3 śruby tak że trochę więcej kręcenia ale nieraz jest łatwiej odkręcić te 3 niż tą jedną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i jak już masz odpięty sworzeń jedna osoba odgina sworzeń do dołu a druga odciąga kolumnę na zewnątrz w ten sposób wyciągasz półoś ze skrzyni tylko najpierw trzeba odpiąć zacisk na osłonie przegubu wewnętrznego tego przy skrzyni jak masz już wyjętą półoś to musisz uważać żeby ci się tam przypadkiem nie napchało piachu lub innego syfu bo będzie lipa. teraz kolejna rzecz na końcu pólosi tej części która wchodzi do skrzyni masz takie coś jakby 3 wałki na metalowych trzpieniach ściągasz je bo po wyjęciu nie są już niczym zabezpieczone i kładziesz w jakieś czyste i bezpieczne miejsce teraz musisz już tylko zdjąć taki mały pierścień zabezpieczający który jest na końcu półoski i trzyma element końcowy (ten który ma te 3 trzpienie ) jak już to zdejmiesz to możesz ściągać osłonę przegubu wewnętrznego (tego przy skrzyni) a następnie przegubu zewnętrznego (przy kole) i zakładasz z powrotem i składzasz wszystko w odwrotnej kolejności. Tylko musisz pamiętać żeby w każdą osłonę napchać dużo smaru sposób może wydaje się trudniejszy ale ostatnio z bratem wymienialiśmy 2 osłony obydwie strony i zajeło nam to godzinę z kawałkiem a tym pierwszym sposobem kiedyś straciłem pół dnia mam nadzieję że trochę pomogłem Pozdrawiam Michał |