|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2010, 18:07 | #1251 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-01-2009
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDi 90 KM 1Z
Rocznik: 1997
Postów: 289
|
Odp: Dogrzewacz
Witam,chce sam wykonać uszczelki komory spalania do dogrzewacza D3WZ/D5WZ,czy dysponuje ktoś realnym wzorem-szablonem tych uszczelek?
Ostatnio edytowane przez doktorek35 ; 21-05-2010 o 19:45 |
24-05-2010, 19:12 | #1252 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2010
Skąd: Kraków
Model: Galaxy Ghia High, BMW E46 x2, Explorer I, SC 1.1
Silnik: 1.9 tdi, 2.0D, 3.0XD, 4.0, 1.1
Rocznik: 2004, 2001, 2002, 1994, 2004
Postów: 52
|
Odp: Dogrzewacz
Nie dam rady tego wszystkiego przeczytać....Dotarłem do 67 strony a już zapomniałem co było na początku.Ale nie jest tak źle...Ja akurat zakupiłem auto w zimie i nic nie działało.Po pierwszym kasowaniu błędów dogrzewacz się uruchomiał kilkakrotnie ale nic z tego nie wyszło.. Potem jak było z moim autem to niektórzy wiedzą...
Dziś mam go w garażu i postanowiłem się tym zając...Na początek wymontowałem tłumik, bo do reszty nie zaopatrzyłem się w część zamienne.Wywaliłem wszystko z tłumika i cyknąłem migomatem wnętrze żeby się nie telepało. Wczoraj podpiąłem komp i wyszło: 1409-przerwanie płomienia 1414-wentylator nadmuchu Rozumiem że do wymiany pewnie świeca no i coś z wiatraczkiem...Po zgaszeniu auta chodzi mi pompka pod maską...O nic nie pytam, liczę że wymiana i ew. rozruszanie wentylatora pomoże.Ale chcę wyrazić podziw za znajomość i bogatą treść tego tematu dla kolegów...mam nadzieję że sam poradzę sobie z tym kłopotem. Pozdrawiam |
24-05-2010, 22:55 | #1253 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Dogrzewacz
Po co czytasz wszystko??? Czytaj tylko konkretne odpowiedzi, nie tam takie pierdoły, a ja miałem chyba to a to, wydaje mi się....
Temat bardzo długi, bo jest sponiewierany przez ludzi którzy wciąż pytają o to co tam już jest napisane juz po parę razy. Ale mam chwilę, to ci opisze co cię czeka z wiatrakiem, tego chyba jeszcze nie opisywałem, bo rozruszanie tutaj niewiele pomoże. Jak będziesz chciał nasmarować te maleńkie łożyska wentylatora w piecyku, to musisz jednak go rozebrać,więc po pierwsze uważaj przy ściąganiu wiatraka, aby ci się nie rozłupał, bo ja już takowe zaliczyłem, ale mam ich zapas. Należy delikatnie podważać po przeciwnych stronach, najlepiej dwoma nożami to plastykowe kruche dziadostwo, a później to juz podkładać coś bardziej konkretnego, np. dwa dłutka i powolutku zejdzie. Pod wentylatorem masz trzy śrubki na torx20. Jak wyjmiesz silniczek to go trzeba rozbebeszyć, odginając chyba trzy podwójne uszka czy zagięcia. Uważaj na magnesy i podtrzymujące je sprężynki. Dostaniesz się teraz do malutkich łożysk na wirniku, ich rozmiar i oznaczenie gdzieś mam zapisane, bo to nawet ich swojego czasu nie było w handlu i ich sciągałem na zamówienie, jak ci potrzeba do wymiany, to te dane znajdę. Jak nie mają luzów to wystarczy z jednej strony zdemontować blaszkę osłonkę, /łożysko Z/ przemyć beznzyną, wydmuchać brud cisnieniem, osuszyć i nasmarować porządnym smarem, ale nie za bogato, bo się będzie grzało. A jeszcze taka uwaga; spotkałem się wiele razy tez z taką sytuacją, ze była za mała odległość pomiędzy wiatrakiem, a aluminiową obudową trzymającą silniczek i jak podlazło tam trochę kurzu i pyłu, to wiatrak ocierał, co dawało właśnie taki błąd jak piszesz. Wystarczy wiec delikatnie zrobić tam około 1 do 1,5 mm szparkę, poprzez podniesienie wiatraka, sposobem jak wyżej. Sukcesów!!! Ostatnio edytowane przez Stefano ; 24-05-2010 o 23:14 |
25-05-2010, 17:46 | #1254 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2010
Skąd: Kraków
Model: Galaxy Ghia High, BMW E46 x2, Explorer I, SC 1.1
Silnik: 1.9 tdi, 2.0D, 3.0XD, 4.0, 1.1
Rocznik: 2004, 2001, 2002, 1994, 2004
Postów: 52
|
Odp: Dogrzewacz
No dziękuje Ci bardzo za porady, napewno będa pomocne.Chciałem się wziąć za to jak juz będe wszystko miał tzn. świece i sitko.Ale dostałem dziś zapytanie z motomarketu o nr świecy bo są jakieś dwa rodzaje i ponoć jakieś z kabelkiem. Więc nie zamówię dopóki nie rozbiorę...Ale czytałem że wysyłają szybko więc mogę zaczekac.Zresztą mam drugie auto w zapasie.Raz jeszcze Stefano dzięks...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
11-07-2010, 15:10 | #1255 |
ford::professional
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
|
Odp: Dogrzewacz
Proszę państwa wiem że nie sezon i że za ciepło ale chciałem przypomnieć o rozpaleniu co jakiś czas piecykaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., dla nie zorientowanych i krótko obserwujących ten temat podpowiem, że trzeba po prostu zmostkować czujnik temperatury z pierwszej lub drugiej strony tego tematu. Ja dzisiaj przy temp 32*c odpaliłem i niestety przez ok 5 min zadyma na pół działki, pohulał pohulał i wyłączyłem następna próba po wakacjach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
12-07-2010, 08:22 | #1256 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Dogrzewacz
Cytat:
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
|
18-07-2010, 09:31 | #1257 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2010
Skąd: Kraków
Model: Galaxy Ghia High, BMW E46 x2, Explorer I, SC 1.1
Silnik: 1.9 tdi, 2.0D, 3.0XD, 4.0, 1.1
Rocznik: 2004, 2001, 2002, 1994, 2004
Postów: 52
|
Odp: Dogrzewacz
No a ja rozebrałem całe webasto,wymieniłem wszystko co można było i nadal mam błąd 1414.Łozysko załozyłem nowe a tu dalej zonk....Powiedzcie mi czy ten wiatraczek ma całkiem luźno sie kręcić?Bez najmniejszego oporu?TZN że jak popchnę ręką to leciutko się kręci,bo ja mam wrażenie że stawia minimalny opór.Nie mam czasu aby odpalić na krótko webasto i zobaczyc czy działa(przy tym błędzie pewnie nie zadziała) ale może warto rzeczywiście teraz to zrobić niż przy kilku stopniach na plusie lub minusie....
|
18-07-2010, 09:55 | #1258 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Dogrzewacz
Wentylatorek ma chodzic bardzo luzno, ale wirnik jest minimalnie trzymany przez magnesy. Ja oczyszczam i przedmuc***ę to wszystko kompresorem, to przy podaniu na niego strumienia sprężonego powietrza, chodzi jak wściekły.
Zobacz czy masz delikatny luz pomiedzy dekielkiem wiatraka a obudową, tak około 0,5 mm lubi tam podejść jakiś paproch i wdedy obciera, albo niedokładnie zablokowałeś sprężyną magnesy w silniczku. Pozdr. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 18-07-2010 o 09:58 |
18-07-2010, 09:56 | #1259 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
|
Odp: Dogrzewacz
Cytat:
|
|
18-07-2010, 15:38 | #1260 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2010
Skąd: Kraków
Model: Galaxy Ghia High, BMW E46 x2, Explorer I, SC 1.1
Silnik: 1.9 tdi, 2.0D, 3.0XD, 4.0, 1.1
Rocznik: 2004, 2001, 2002, 1994, 2004
Postów: 52
|
Odp: Dogrzewacz
No nic...musze to jeszcze raz wszystko rozbebeszyć....Uczymy się na błedach...
|
Tagi |
diagnostyka silnika , temperatura silnika , webasto |
|
|