|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-06-2010, 18:46 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Inowrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 175 KM
Rocznik: 2010
Postów: 141
|
Mondeo Mk2 Ustawienie zapłonu w dieslu
Witam, mam pytanie- na czym polega ustawienie zapłonu w dieslach, na co ma wpływ złe ustawienie.Pytam ,ponieważ w służbowym aucie innej marki silnik stracił moc, myslałem że turbo padło.Okazało się ,że przestawił się zapłon.Po ustawieniu zapłonu wróciła super moc i zapala super. Moje mondeo tez czasem przy odpalaniu leniwe.Świece ,itp. po wymianie i tak myślę czy w naszych mk2 można ustawic zapłon tak by odpalał na strzał, bez chechłania.
__________________
Artur Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 28-08-2010 o 07:43 |
25-06-2010, 18:59 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-03-2010
Model: MONDEO SILVERX
Silnik: TDCI 1.8 125KM 6B
Rocznik: 2010
Postów: 58
|
Odp: Ustawienie zapłonu w dieslu
W dieslu nie ustawia się zapłonu. Tutaj ustawia się moment wtrysku. Musi być odpowiedni, zazwyczaj przestawiony jest poprzez nieumiejętną wymianę rozrządu. Nie wiem jak w TDDI/TDCI ale w TDI starszej generacji (na pompie VP37) ustawić można w pewnym zakresie punkt wtrysku także na pompie wtryskowej.
__________________
Pozdrawiam - Jarek |
26-06-2010, 08:58 | #3 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
|
Odp: Ustawienie zapłonu w dieslu
Cytat:
Pewne jest że gwarancją dobrej wymiany rozrządu jest jego właściwe zblokowanie. Jest to bardzo istotna rzecz, źle ustawiony może powodować niewłaściwą prace silnika, jak np. problemy z rozruchem, lub nawet jego trwałe uszkodzenie. PS : Polega to na tym że za pomocą paska rozrządu ( lub łańcucha w innych motorkach) wał korbowy napędza i zarazem reguluje prace innych podzespołów silnika , jak np. pompe wtryskową , czy wałek rozrządu. Niestety nie każdy mechanik potrafi to właściwie ogarnąć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
30-06-2010, 12:27 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
Odp: Ustawienie zapłonu w dieslu
Jak chodzi o odpalanie to nie koniecznie przestawił się moment wtrysku. Jak powszechnie wiadomo przyczyn problematycznego rozruchu naszych klekotów może być sporo: zapowietrzajacy się układ paliwowy, padniete świece, padnięty bezpiecznik główny świec, zapchany filtr paliwa, słaby prąd rozruchu spowodowany zaśniedziałymi kablami. To tak na szybkości przychodzi do głowy, a jest tego jeszcze wiecej. Najlepiej jeśli nie samemu szukać problemu, to znaleźć dociekliwego mechanik, który będzie szukał i zacznie od najprostrzych i najtańszych czynności, a nie wymyśli sobie od razu regeneracji pompy wtryskowej i wtryskiwaczy...
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
07-07-2010, 20:29 | #5 |
ford::average
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Lublin/Jabłonna
Model: Volvo V40
Silnik: 1.9 DI
Rocznik: 1999
Postów: 167
|
Odp: Ustawienie zapłonu w dieslu
Częstą przyczyną ciężkiego i długiego odpalania klekotów bywa już zużyta pompa wtryskowa. Pasek napędza ją skorelowany z wałem korbowym i wałkiem rozrządu, fazy rozrządu się zgadzają, moment wtrysku już niekoniecznie. Pomaga przyspieszenie momentu wtrysku śrubkami na kole pasowym pompy, by pompa mimo zużycia podała odpowiednią dawkę paliwka w odpowiednim momencie na wtryski. Wtedy odpalanie wraca do normy - od strzała, silnik zyskuje trochę wigoru. Jeśli się przesadzi z przyspieszaniem wtrysku, silnik mocno klekocze, może nawet dojść do wypalenia tłoka. Wskazana wielka ostrożność i cierpliwość.
|