|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-07-2010, 03:19 | #1 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: Oława
Model: Mondeo Mk4 FL
Silnik: 2.0 TdCi 163 KM
Rocznik: 2013
Postów: 30
|
rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze
Witam Fokomaniaków (i Fokomaniaczki oczywiście też Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Sporo się już na temat rozrządu na forum naczytałem i w jednym miejscu natknąłem się na informację o różnych napinaczach. W sklepie spytałem i faktycznie wyszło, że są 2 rodzaje - mechaniczne i automatyczne (ze sprężyną). Mechaniczne były montowane do września 2000 r, a później były już automatyczne. i teraz sedno sprawy - jakie są różnice między nimi (no oprócz tej, że automat sam napina pasek z biegiem czasu)? czy w wersji gdzie był mechaniczny napinacz można założyć automatyczny? (w artykule, w którym znalazłem info 2 rodzajach napinaczy było coś wspomniane, że przy zmianie ze starego typu na nowy trzeba zmienić kółko (pasowe? wałka rozrządu? nie pamiętam), co podnosi koszt wymiany rozrządu... :/ ) jakie mogą być konsekwencje montażu automatu bez zmiany kółka - czym się te kółka różnią? Jakie są różnice w sposobie montażu obu napinaczy (o ile są)? Jak narazie w 5 sklepach, w których byłem powiedziano mi że tylko INA (LUK) produkuje jeszcze mechaniczne napinacze, wolałbym założyć u siebie coś z wyższej półki (SKF, Ruville albo oryginał forda). tak an marginesie po czym wizualnie poznać czy napinacz to automat czy manual? (jeszcze sie z rozrządem nie bawiłem w żadnym autku, stąd te laickie dla niektórych pytania, no ale kiedyś trzeba zacząćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) które napinacze z tych aukcji są mechaniczne, a które automatyczne? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
07-07-2010, 05:36 | #2 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze
Popraw tytuł tematu , bo będę musiał zamknąć w diabły....
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
07-07-2010, 06:43 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze
Napinacz reczny byl do roku 99 i na poczatku 00. Potem zmieniono go na sprezynowy.
Jezeli zmieniasz z recznego na sprezynowy to powinienes rowniez zamienic kolo walka rozrzadu na zmodyfikowane i podciac w odpowiednim miejscu oslone rozrzadu, zeby zmiescil sie nowy napinacz. Ja staram sie wymieniac oslone na zmodyfikowana razem z aluminiowym uchwytem silnika (inaczej oslona nie pasuje). Osobiscie radze kupic oryginalny pasek, bo jak zobaczysz ma od srodka specjalne wzmocnienia (material zatopiony) i ten jest gwarantowany na 150 tys km. Zamienniki sa tylko na 60 tys km. To jest stary typ napinacza [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a to nowy (ze sprezyna) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a to oryginal. Zauwaz bialy material wzmocnienia od srodka. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
07-07-2010, 07:02 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2008
Model: focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 99
Postów: 50
|
Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze
''Osobiscie radze kupic oryginalny pasek, bo jak zobaczysz ma od srodka specjalne wzmocnienia (material zatopiony) i ten jest gwarantowany na 150 tys km. Zamienniki sa tylko na 60 tys km''
Witam, Pytanie do kolegi mkaminski100 : Czyli jak założyłem pasek Gatesa to powinienem go wymienić po 60 tys km? |
07-07-2010, 07:20 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze
Zapytaj Gatesa na jaki okres daja gwarancje. Wytrzyma pewnie dluzej, ale oni zalecaja zmiane co 60 tys.
|