Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-07-2010, 03:19   #1
dd1511
ford::beginner
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: Oława
Model: Mondeo Mk4 FL
Silnik: 2.0 TdCi 163 KM
Rocznik: 2013
Postów: 30
Domyślnie rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze

Witam Fokomaniaków (i Fokomaniaczki oczywiście też Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

Sporo się już na temat rozrządu na forum naczytałem i w jednym miejscu natknąłem się na informację o różnych napinaczach.
W sklepie spytałem i faktycznie wyszło, że są 2 rodzaje - mechaniczne i automatyczne (ze sprężyną). Mechaniczne były montowane do września 2000 r, a później były już automatyczne.
i teraz sedno sprawy - jakie są różnice między nimi (no oprócz tej, że automat sam napina pasek z biegiem czasu)?
czy w wersji gdzie był mechaniczny napinacz można założyć automatyczny?
(w artykule, w którym znalazłem info 2 rodzajach napinaczy było coś wspomniane, że przy zmianie ze starego typu na nowy trzeba zmienić kółko (pasowe? wałka rozrządu? nie pamiętam), co podnosi koszt wymiany rozrządu... :/ )
jakie mogą być konsekwencje montażu automatu bez zmiany kółka - czym się te kółka różnią?
Jakie są różnice w sposobie montażu obu napinaczy (o ile są)?

Jak narazie w 5 sklepach, w których byłem powiedziano mi że tylko INA (LUK) produkuje jeszcze mechaniczne napinacze, wolałbym założyć u siebie coś z wyższej półki (SKF, Ruville albo oryginał forda).

tak an marginesie po czym wizualnie poznać czy napinacz to automat czy manual? (jeszcze sie z rozrządem nie bawiłem w żadnym autku, stąd te laickie dla niektórych pytania, no ale kiedyś trzeba zacząćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

które napinacze z tych aukcji są mechaniczne, a które automatyczne?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

dd1511 jest offline  
Stary 07-07-2010, 05:36   #2
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
Domyślnie Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze

Popraw tytuł tematu , bo będę musiał zamknąć w diabły....
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline  
Stary 07-07-2010, 06:43   #3
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze

Napinacz reczny byl do roku 99 i na poczatku 00. Potem zmieniono go na sprezynowy.
Jezeli zmieniasz z recznego na sprezynowy to powinienes rowniez zamienic kolo walka rozrzadu na zmodyfikowane i podciac w odpowiednim miejscu oslone rozrzadu, zeby zmiescil sie nowy napinacz. Ja staram sie wymieniac oslone na zmodyfikowana razem z aluminiowym uchwytem silnika (inaczej oslona nie pasuje).

Osobiscie radze kupic oryginalny pasek, bo jak zobaczysz ma od srodka specjalne wzmocnienia (material zatopiony) i ten jest gwarantowany na 150 tys km. Zamienniki sa tylko na 60 tys km.

To jest stary typ napinacza
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

a to nowy (ze sprezyna)
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


a to oryginal. Zauwaz bialy material wzmocnienia od srodka.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
mkaminski100 jest offline  
Stary 07-07-2010, 07:02   #4
czemp
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2008
Model: focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 99
Postów: 50
Domyślnie Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze

''Osobiscie radze kupic oryginalny pasek, bo jak zobaczysz ma od srodka specjalne wzmocnienia (material zatopiony) i ten jest gwarantowany na 150 tys km. Zamienniki sa tylko na 60 tys km''
Witam, Pytanie do kolegi mkaminski100 :
Czyli jak założyłem pasek Gatesa to powinienem go wymienić po 60 tys km?
czemp jest offline  
Stary 07-07-2010, 07:20   #5
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: rozrząd tddi po raz kolejny-różne napinacze

Zapytaj Gatesa na jaki okres daja gwarancje. Wytrzyma pewnie dluzej, ale oni zalecaja zmiane co 60 tys.
mkaminski100 jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.