|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-05-2010, 22:03 | #21 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-03-2006
Skąd: Zielona Góra
Model: Galaxy MK2 GHIA TIPTRONIC
Silnik: AUY 147 KM
Rocznik: 00-01
Postów: 535
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
-Rozumiem , ze u kol instalacja lpg ( sekwencyjna)? - jak wygląda sprawa dolotu powietrza ??
Istotnie kol zwraca uwagę , i z ciepło = mniej "cukru w cukrze" czyli tlenu w powietrzu ... - Ja miałem to w escorcie ( ale tam winny byłem ja ( zmniejszyłem dolot , bo bez niego buczał w okolicy 3000 rpm tak , że głowę rozsadzało .. , a na oryginalnym gasł na luzie ( zdmuchiwało go .) na dodatek zasysał powietrze z kolektora wydechowego !! ( w zimie w sumie nie głupie) ale w lecie - j/w dopiero jak założyłem większa rurę , i skierowałem że czerpał z miejsca gdzie go nie zdmuchiwało , i nie było obawy ,że zassie wodę z kałuży .. było git - i jest do teraz , bo obecny właściciel/ka jest zadowolona...
__________________
sorry za literówki GALAXY GHIA TDI AUY 110 kW TIPTRONIC mrau i oczywiscie .... FORD ESCORT kombi 97 1,6 Z podtlenkiem lpg (sprzedany) teraz T4 TDI http://images.spritmonitor.de/335681.png |
25-05-2010, 23:28 | #22 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
LPG sekwencja. Dolot wygląda na kompletny, gazownik żadnych patentów nie stosował jak np. w moim poprzednim Mondeo gdzie części dolotu nie było i powietrze zasysane było spod maski. Sprawdzę jeszcze czy puszka na filtr powietrza od dołu jest szczelna.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży |
26-05-2010, 14:35 | #23 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-02-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy Ghia MK I
Silnik: 2,3 PB iLPG
Rocznik: 1998
Postów: 268
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
mi też muli jak jest ciepło. czy taki kabelek jak w poscie obrabia silnik 2,3? jaki ty nasz kabel i jakim programem się łączysz/
|
27-05-2010, 12:56 | #24 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Łódź
Model: Galaxy 2.0 SCi
Silnik: 2.0i + LPG Diego
Rocznik: 1999
Postów: 43
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
Sorry że tak późno włączam się do dyskusji ale nie miałem jakiś czas dostępu do sieci. Mam taki kabelek jak na aukcji z początku postu i generalnie pokazuje głupoty. Może jest uszkodzony albo jakiś trefny egzemplarz mi się trafił, nie wiem. Zrobiłem sobie sam fejs na układzie ELM320 (typowy do protokołu forda J1979 PWM) i dopiero on pokazuje mi stabilne parametry silnika Ta temperatura o której pisze przemek_pc u mnie też jest wyższa niż zewnętrzna na pracującym silniku, w czasie jazdy nie sprawdzałem bo nie mam zasilacza samochodowego do kompa a bakteria w laptopie krótko trzyma. Mam pytanie do kolegów - jaka wartość ma u was parametr "Calculated load value"? U mnie na biegu jałowym z pracującą klimą dochodzi do 50%. Ostatnio sprawdzałem u znajomego w Astrze i tam było 6%, ciekawe co jest u was. Ja podejrzewam u siebie zatkany katalizator ale muszę sie upewnić.
|
27-05-2010, 12:59 | #25 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
Obciążenie pokazywane przez ScanTool na luzie z klimą to ok.29% A wykresy z jazdy zrobione w PCMSCAN to minimum 14% maks. 98,8% przy średniej 37%. Skrzynia automat.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży |
14-06-2010, 21:13 | #26 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 11-03-2007
Skąd: Puławy
Model: Galaxy MK1
Silnik: 2.0B
Rocznik: 2000.01.28
Postów: 150
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
Widzę że temat przycichł a ja nabyłem interfejs viakena.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Poprzez ScanTool niestety nie połączyłem się. Połączyłem się za pocą PCMSCAN, digimoto 4.03 i ScanMaster ELM. Błędów nie mam ale nie pokazuje żaden program bieżących parametrów.Może ktoś coś podpowie o ustawieniach programów żebym te parametry odczytał. |
14-06-2010, 23:10 | #27 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-05-2008
Skąd: Starachowice
Model: GALAXY GHIA
Silnik: 2,3 B + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 41
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
U mnie też łapie muła jak jest ciepło. Momentami to ciężko nim jechać. Podjadę do kolegi na komputer diagnostyczny i posprawdzam wskazania czujników, bo błędów żadnych nie pokazuje.
|
15-06-2010, 06:02 | #28 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Łódź
Model: Galaxy 2.0 SCi
Silnik: 2.0i + LPG Diego
Rocznik: 1999
Postów: 43
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
Cytat:
|
|
15-06-2010, 08:00 | #29 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
Jak nie działa to reklamacja.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży |
15-06-2010, 08:52 | #30 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Łódź
Model: Galaxy 2.0 SCi
Silnik: 2.0i + LPG Diego
Rocznik: 1999
Postów: 43
|
Odp: Diagnostyka ELM (silniki benzynowe)
Dokładnie, tak się powinno zrobić. Ja niestety kupiłem mój interface dość dawno i nie miałem na czym go sprawdzić, miał być do OPLA ale okazało się że starszych opli nie obsługuje. Teraz to już za późno na reklamację, ale kolega RYBA77 spokojnie powinien interface oddać sprzedawcy.
|