Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-05-2010, 09:33   #1
odinn
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-04-2010
Skąd: lublin
Model: ford focus combi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 9
Domyślnie dmucha z wlewu oleju

witam
mam focusa 1.8 tdci 2002 rocznik kombi 130000 przejechane ale myślę że kręcony miał licznik
mam takie pytanie czy to dobrze że jak się odkręci korek wlewu oleju to wali stamtąd powietrze jak diabli.
w innym samochodzie patrzyłem to zasysa powietrze
inny problem na mktóry nie znalazłem konkretnej odpowiedzi to brak mocy , trzeba długo go rozpędzać
jak kupowałem go rok temu to był szatan nie samochód
w zimie wlałem cały bak paliwa gold i dodatek do paliwa który miał czyścić wtryski
przy -20 stopniach w zimie grzałem go długo i ruszyłem w drogę i coś w nim zakasłało poszedł kawał flaka z rury i włączył się check engine.
zdiagnozowali błąd że było złe ciśnienie na czujniku pompy wtryskowej
wymieniłem filtr paliwa błąd skasowano i latał bez problemu
jakiś czas temu braknie mu mocy , przy ruszaniu tragedia, no i szarpie od czasu do czasu na gorącym silniku.
acha przy tych pamietnych mrozach jeszcze vacupompa mu poleciała
czyżby czas go na złom wysłać?
pomoże ktoś poradą ? z góry dziękuję
ps. pali bardzo znośnie w granicach tolerancji nie bierze wogóle oleju ,przez rok od wymiany oleju dolałem może o,5 litra tylkoo


Ostatnio edytowane przez odinn ; 04-05-2010 o 09:36
odinn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 12:51   #2
Ofaniel
ford::average
 
Zarejestrowany: 23-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 74
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

Co do dmuchania z korka wlewu oleju. Sprytny chwyt handlarzy - "Panie patrz pan jakie ma przedmuchy". Mialem Seata Ibize silnik 1,9 TDI AFN. Orginalny przebieg 293 tys. km a po odkreceniu korka dmuchal - dla pewnosci sprawdzalem kompresje silnika i ten typ tak mial, bo wszystkie parametry nawet przy takim przebiegu idealne. Nie wiem jak jest z zywotnoscia silnikow forda, ale AFN bez remontu to i nawet 500 tys. spokojnie zrobi, jesli byl ladnie eksploatowany.
Objawy, ktore masz moga zupelnie sie nie wiazac ze soba. To, ze silnik sie nie nagrzewa jak powinien oraz te dlawienie i spadki mocy.
Ja bym zrobil w takiej kolejnosci:
- sprawdzil szczelnosc wezy gumowych (koszt - 0 zł)
- wyczyscil egr, wypierdzielil katalizator i wstawil w niego rure (0 zł jesli zrobisz to sam - pisales ze jakis glut wyskoczyl stamtad tak?)
- pozniej dla pewnosci sprawdzil dopiero kompresje, skoro w innym aucie zasysalo, a u Ciebie dmucha
- kolejnym etapem jest dopiero skupienie sie nad ukladem paliwowym (wtryski, pompa)

Ja z fordem zaczynam swoja przygode, ale widze, ze glownymi powodami wystepowania takich objawow sa wlasnie zasyfiale "oskrzela" tych samochodow.

Ostatnio edytowane przez Ofaniel ; 04-05-2010 o 12:53
Ofaniel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 13:01   #3
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

Kazde auto dmucha, wiele dmucha olejem i jest to normalne. Skrzynia korbowa zmienia swoja przestrzen tak jak komora spalania o 1750ccm 15 razy na sekunde (w uproszczeniu).
Zrob jak napial kolega, ale daj spokoj katalizatorowi. Jezeli jest zaklejony to sie wyczysci, a mocy wiecej nie da (patrzac na wnetrze ma wiekszy przepust niz standardowa rura)
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 19:00   #4
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skrzynia korbowa zmienia swoja przestrzen tak jak komora spalania o 1750ccm 15 razy na sekunde
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. fajna teoria,możesz pogłębić tą myśl
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 19:11   #5
czemp
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2008
Model: focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 99
Postów: 50
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

a może masz tlumik zatkany, mi flaki z tłumika całkiem go zapchały, tyle ze starej vectrze i w ogóle nie chciała jechać
czemp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 19:16   #6
tomass30
ford::advanced
 
Avatar tomass30
 
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Zduńska Wola
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 355
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kazde auto dmucha, wiele dmucha olejem i jest to normalne. Skrzynia korbowa zmienia swoja przestrzen tak jak komora spalania o 1750ccm 15 razy na sekunde (w uproszczeniu).
Zrob jak napial kolega, ale daj spokoj katalizatorowi. Jezeli jest zaklejony to sie wyczysci, a mocy wiecej nie da (patrzac na wnetrze ma wiekszy przepust niz standardowa rura)
mój tez dmucha a diagnostyka silnika wykazała między 31 1 32 atm na każdym tłoku, dodam ze nie bierze oleju! ogólnie wg diagnostyka silnik brzytwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

właśnie!!!!

dużo gorzej jak dmucha CI spod bagnetu olejowego!!! wyciągnij bagnet i sprawdź!

Ostatnio edytowane przez Assan ; 04-05-2010 o 19:35
tomass30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 20:57   #7
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

Cytat:
Napisał Assan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. fajna teoria,możesz pogłębić tą myśl
POwietrze nie stoi przeciez w skrzyni korbowej w miejscu. Masz 4 ruszajace sie tloki i za kazdym obrotem przepompowuja w srodku skrzyni prawie tyle samo powietrza co w komorze spalania.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 21:45   #8
odinn
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-04-2010
Skąd: lublin
Model: ford focus combi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 9
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

ciężko powiedzieć
trzeba będzie sprawdzić te wszystkie przewodziki
a co do handlarzy to zgadza się mój znajomy powiedział że nie da sie łatwo sprzedać fury z takim przedmuchem , czyli kolejny spec z podwórka
odinn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 21:49   #9
jasiuprezes1
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
Domyślnie Odp: dmucha z wlewu oleju

kolego mkaminski100 mam malutką poprawke.z korka wlewu oleju nie może dmuchać , w skrzyni korbowej gdy 1 tłok idzie dogóry to drugi wraca na dół i tak samo 3 i 4,więc niepowinno to powodować przedmuchów tak jak u kolegi.ja bym sprawdził ciśnienie sprężania a konkretnie chodzi o stan pierścieni tłokowych ,albo trzeba sięprzyglądnąć głowicy /sprawdzić czy tam niema przedmuchów.
jasiuprezes1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2010, 23:27   #10
d4nny
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: dmucha z wlewu oleju

Cytat:
Napisał odinn Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam
mam focusa 1.8 tdci 2002 rocznik kombi 130000 przejechane ale myślę że kręcony miał licznik
mam takie pytanie czy to dobrze że jak się odkręci korek wlewu oleju to wali stamtąd powietrze jak diabli.
w innym samochodzie patrzyłem to zasysa powietrze
inny problem na mktóry nie znalazłem konkretnej odpowiedzi to brak mocy , trzeba długo go rozpędzać
jak kupowałem go rok temu to był szatan nie samochód
w zimie wlałem cały bak paliwa gold i dodatek do paliwa który miał czyścić wtryski
przy -20 stopniach w zimie grzałem go długo i ruszyłem w drogę i coś w nim zakasłało poszedł kawał flaka z rury i włączył się check engine.
zdiagnozowali błąd że było złe ciśnienie na czujniku pompy wtryskowej
wymieniłem filtr paliwa błąd skasowano i latał bez problemu
jakiś czas temu braknie mu mocy , przy ruszaniu tragedia, no i szarpie od czasu do czasu na gorącym silniku.
acha przy tych pamietnych mrozach jeszcze vacupompa mu poleciała
czyżby czas go na złom wysłać?
pomoże ktoś poradą ? z góry dziękuję
ps. pali bardzo znośnie w granicach tolerancji nie bierze wogóle oleju ,przez rok od wymiany oleju dolałem może o,5 litra tylkoo
dobrze, że dmucha, problem byś miał gdyby nie dmuchał

a teraz kwestia dodatków do paliwa, co wlewałeś i ile na ile ON ? myślę, że mogło Ci wtryski pozatykać, ja wlewałem STP i jeszcze jakiś no i na szczęscie nic nie nabroiłem ale mój z 95r. raczej mniej czuły na takie akcje niż Twój z 2002, ja do nowszego auta nie wlewałbym zadnych wynalazkow bo to ryzyko.. sprawdz wtryski
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.