|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-04-2010, 11:45 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2019
Postów: 58
|
Brak czynnika R134a FFII kilatyzacja automatyczna
Witam
Byłem na serwisie klimy i wykazalo ze nie bylo nic czynnika w ukladzie. Poprzedni robilem dwa lata temu i wtedy na 600g bylo okolo 320g, a teraz po dwoch latach nic. (taki odczyt z maszyny Bosch ACS500). Czy w czasie podłączania przewodów mogli mi zle je podlaczyc i sposcic czynnik, czy jest wazne ktory kabel podlacza sie pierwszy do zaworow, gosc w serwisie podlaczyl pierwszy kabel do blizeszgo zaworu patrzac od strony samochodu a pozniej do tego dalej (ktory jest blizej szyby), a na poczatku wogole to chcial podlaczyc tylko jeden ten z przodu. Mialem wymieniany panel od klimatyzacji czy w czasie jego wymiany mozna zrobic jakies spiecie i usuniecie czynnika z ukladu. Z gory dziekuje za pomoc |
17-04-2010, 20:35 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-08-2006
Skąd: Ostrów wlkp
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 116
|
Odp: Brak czynnika R134a FFII kilatyzacja automatyczna
Ewidentnie zwiał czynnik i nie można za przyczynę tego uznać nastawe lub kolejność podłączeń. Jest dziura w układzie i to dawno - co wykazało poprzednie badanie . Ja podłączyłbym azot i szukał nieszczelności , bo serwis w automatach nic nie poprawi . Przez tą dziure zawsze będzie uciekało aż ją znajdziesz.
__________________
jarekosw |
17-04-2010, 20:50 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-04-2010
Model: Skoda octavia II
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
Odp: Brak czynnika R134a FFII kilatyzacja automatyczna
Witam
Kolejność podłączania przewodów, to czy podłączysz 1 czy 2 przewody nie ma znaczenia, zwarcia i manipulacje w panelu sterującym również nie mają wpływu na ubytek czynnika. ( chociaż Polak potrafi!!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Można oczywiście tak jak radzi jarekosw, sprawdzić szczelność azotem, chociaż nie jest to metoda 100%. Jeśli będzie mały wyciek to tylko kontrast UV do czynnika. Podejrzewam, że podczas napełniania go podali jeśli wiedzieli o wycieku (?). Ogólnie poszukiwanie wycieków to mało przyjemne zajęcie i trudne do wykonania bez wizyty w warsztacie..... powodzenia |
18-04-2010, 10:32 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2019
Postów: 58
|
Odp: Brak czynnika R134a FFII kilatyzacja automatyczna
Dzieki za odpowiedz
Cztalem wlasnie na forum ze z tym azotem to mozna sprobowac ale czasem nie jest wpelni skuteczny. Z uwagi na to ze teraz nabili mi klime z czynnikiem uv (2 lata temu niestety nabicie bylo bez czynnika uv) to pojezdze chyba troche i bede sprawdzal gdzie pojawi sie wyciek. Jak juz cos mi sie pojawi to chyba pojade tez sprawdzic caloasc azotem. MOZE WIECIE GDZIE NAJCZESCIEJ DOCHODZI DO USZKODZENIA Bedzie mi latwiej szukac |
18-04-2010, 16:46 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-08-2006
Skąd: Ostrów wlkp
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 116
|
Odp: Brak czynnika R134a FFII kilatyzacja automatyczna
UV zobaczysz w świetle lampy i przez okularki , możliwe miejsca właściwie nie ma reguły może być uszczelnienie sprężarki albo uszkodzenie mechaniczne na trasie instalacji .Najczęściej miałem wycieki przy skraplaczu (czyli tu z przodu auta ta chłodnica freonowa) ale to nie znaczy że tak musi być .
__________________
jarekosw |