|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-03-2010, 08:21 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
|
Spadek napięcia na biegu jałowym
Witam,
Czy spadek napięcia przy włączonej dmuchawie do poziomu 13,5V (mierzone na zaciskach akumulatora) to normalny objaw? Przy włączonym radiu + światła spadek jest jeszcze większy około 13V. Wg instrukcji akumulator powinien być ładowany 14-14,4V. Ostatnio kupiłem nowy akumulator i zastanawiam się czy nie spotka go taki sam los jak starego przy takim słabym ładowaniu na jałowym biegu. Escort 1.3 60KM 96r. MK7 |
22-03-2010, 10:00 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-11-2009
Skąd: Śląsk
Model: Escort
Silnik: do niedawna 1.3 teraz 1.8 Zetec
Rocznik: 1996
Postów: 49
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
Nie wiem czy takie wartosci ladowana powinien miec ale ja mialem taki przypadek ze na biegu jalowym przy wlaczonych swiatlach i dmuchawie po zatrzymaniu przy malych obrotach swiatla przygasaly lekko. problem tkwil w alternatorze gdyz byla zlamana jedna szczotka a powinien miec dwie. Koszt nowego prostownika ze szczotkami okolo 30 zl.
|
22-03-2010, 10:10 | #3 | |
ford::average
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Myszkowice
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 68
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
Cytat:
__________________
Wojciech Siwek, Piekary Śląskie, Ford Escort Van 1,3 1997, Opel Vectra, było wiele różnych aut w ostatnich 20 latach. Zapraszam na www.siwek.com.pl oraz www.tanietusze.eu |
|
22-03-2010, 10:13 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
Fakt faktem, ze gdy staje na światłach potem przyspieszam to widać, że światłą nabierają mocy i świecą jaśniej. To samo tyczy się radia, czy też oświetlenia zegarów.
UPDATE: chodzi o to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ? Jeszcze że tak zapytam lamersko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak sprawdzić regulator napięcia? Tylko przez wymianę na nowy? Ostatnio edytowane przez Grinch ; 22-03-2010 o 10:18 Powód: link |
22-03-2010, 12:08 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
Za napięcie ładowania odpowiada regulator. Napięcie powinno wynosić ze światłami mijania 14-14,4V bez względu na obroty silnika.
Na 99% regulator do wymiany. Koszt ok 30zł. Edit: Przed wymianą możesz sprawdzić kable na łączeniach od akumulatora czy nie zaśniedziały. Jeżeli będziesz tak jeździł to aku będzie ciągle niedoładowany.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 22-03-2010 o 12:11 |
22-03-2010, 12:38 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
Nie chce tu podważać żadnej opinii.
W sklepie z częściami forda facet mówił, że to może być padnięty mostek diodowy. Czy to jest część alternatora czy wbudowane w regulator napięcia? No i faktycznie czy to może być to?! |
22-03-2010, 12:53 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
Śmiem twierdzić że Pan w sklepie nie ma za bardzo pojęcia o alternatorach i nie wie do czego służy mostek prostowniczy.
Gdyby padł mostek to ładowania nie było by w ogolę bo np: nie wzbudzał by się altek lub żarł by prąd na postoju. Decyzja należy oczywiście do Ciebie. Jak pisałem wyżej sprawdź kable. Może zaśniedziały lub na łączeniach się załamał. Ps: a jakie masz napięcie bez obciążenia żądnego na włączonym silniku?
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 22-03-2010 o 12:56 |
22-03-2010, 12:59 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
W zasadzie było by najlepiej wymienić regulator, jeśli się okaże, że to coś innego to "stracę" te 30zł i swoją robociznę.
Alternatora sam wolę nie rozbierać, ale z tego co widzę to regulator napięcia jest na 3 śruby i wtyczka, więc problemu nie będzie..chyba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
22-03-2010, 13:05 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
No i do wymiany regulatora nie musisz wyjmować altka z auta. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
22-03-2010, 16:25 | #10 |
ford::professional
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
Odp: Spadek napięcia na biegu jałowym
Kolego piszesz,że napięcie spada na wolnych obrotach a jakie masz napięcie jak dodasz gazu?
U mnie na na wolnych obrotach na światłach + dmuchawa na max też spada do 13.7-13.8 ale jak tylko położę nogę na gazie to wzrasta do 14.25-14.3 . Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 22-03-2010 o 16:37 |