Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-03-2010, 13:52   #1
Jason1989
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2007
Postów: 6
Domyślnie małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Witam, w moim ford escort 1998, 1.8 TD pojawiły się problemy.
1. Otóż na zimnym silniku wolne obroty oscylują w granicy 500 jak się zagrzeje wzrastają, co to może być? czy wystarczy podkręcić obroty? jak to zrobić?

2. Żeby odpalić rano zimny silnik muszę kręcić z dobre 20-30 s. Paliwo jest normalnie dostępne, guzik od ręcznej pompy paliwa jest cały czas twardy. Jak zaradzić temu odpalaniu?

Czy te dwa problemy mogą być w jakiś sposób ze sobą powiązane? proszę o pomoc

Jason1989 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2010, 18:18   #2
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Czujnik temperatury cieczy chlodzacej do sprawdzenia
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2010, 11:20   #3
Jason1989
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2007
Postów: 6
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

jak sprawdzić czy czujnik temp cieczy chłodzącej jest dobry? a jak wpływa czujnik temp cieczy chłodzącej na wyżej wymienione problemy techniczne?
Jason1989 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2010, 14:53   #4
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Poprostu na zimnym silniku powinno byc ssanie czyli wieksza dawka paliwa aby silnik sie rozgrzal i wlasnie on tym ssaniem steruje. Czyli on steruje aby na zimnym mial troszke wyzsze obroty bo w przeciwnym razie bedzie mial za niskie i moze gasnac. No i na zimnym silniku bez wduszeniu pedalu gazu to nawet nie da rady odpalic. W benzyniaku bym ci pomogl ale w ropniaku nie mam pojecia gdzie on jest i nawet nie jestem pewny jak to tam dziala.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2010, 16:25   #5
wojsiw
ford::average
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Myszkowice
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 68
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Cytat:
Napisał brajdak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i na zimnym silniku bez wduszeniu pedalu gazu to nawet nie da rady odpalic.
Co Ty gadasz ? Mam taki sam silnik jak Ty i nigdy nie musiałem przy odpalaniu dotykać pedału gazu, niezależnie czy silnik zimny czy gorący. Masz coś nie tak z silnikiem lub z zapłonem.
__________________
Wojciech Siwek, Piekary Śląskie,
Ford Escort Van 1,3 1997, Opel Vectra, było wiele różnych aut w ostatnich 20 latach.
Zapraszam na www.siwek.com.pl oraz www.tanietusze.eu
wojsiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2010, 12:40   #6
Jason1989
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2007
Postów: 6
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Cytat:
Napisał brajdak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
. Czyli on steruje aby na zimnym mial troszke wyzsze obroty bo w przeciwnym razie bedzie mial za niskie i moze gasnac. No i na zimnym silniku bez wduszeniu pedalu gazu to nawet nie da rady odpalic.
Wojsiw, Brajdakowi chodzi o to, że jak czujnik jest zepsuty to samochód nie może odpalić bez dotykania gazu, a Brajdakowi generalnie wszystko dobrze chodzi
Jason1989 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2010, 15:34   #7
wojsiw
ford::average
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Myszkowice
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 68
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Cytat:
Napisał Jason1989 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wojsiw, Brajdakowi chodzi o to, że jak czujnik jest zepsuty to samochód nie może odpalić bez dotykania gazu, a Brajdakowi generalnie wszystko dobrze chodzi
No chyba że tak bo z jego postu wywnioskowałem cos zupełnie innego
__________________
Wojciech Siwek, Piekary Śląskie,
Ford Escort Van 1,3 1997, Opel Vectra, było wiele różnych aut w ostatnich 20 latach.
Zapraszam na www.siwek.com.pl oraz www.tanietusze.eu
wojsiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2010, 17:37   #8
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Cytat:
Napisał Jason1989 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...a jak wpływa czujnik temp cieczy chłodzącej na wyżej wymienione problemy techniczne?
Takie bylo pytanie wiec odpowiedzialem i podalem jak jest gdy jest uszkodzony
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2010, 17:45   #9
Jason1989
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2007
Postów: 6
Domyślnie Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

a czy jest jakiś mechaniczny, domowy sposób na sprawdzenie czy owy czujnik działa poprawnie?
Jason1989 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2010, 18:36   #10
d4nny
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: małe obroty na zimnym silniku plus ogromny problem z odpalaniem

Cytat:
Napisał Jason1989 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam, w moim ford escort 1998, 1.8 TD pojawiły się problemy.
1. Otóż na zimnym silniku wolne obroty oscylują w granicy 500 jak się zagrzeje wzrastają, co to może być? czy wystarczy podkręcić obroty? jak to zrobić?

2. Żeby odpalić rano zimny silnik muszę kręcić z dobre 20-30 s. Paliwo jest normalnie dostępne, guzik od ręcznej pompy paliwa jest cały czas twardy. Jak zaradzić temu odpalaniu?

Czy te dwa problemy mogą być w jakiś sposób ze sobą powiązane? proszę o pomoc
a czy przypadkiem Tobie kolego nie chodzi o te, że obroty stabilizują się po cyknięciu przekaźnika a nie po rozgrzaniu silnika ?

co do samego odpalania to wiele rzeczy ma na to wpływ, ja się męczyłem z tym odpalaniem całą zimę, zregenerowałem rozrusznik, wtryski, akumulator sprawdzony, chyba paliwo sie cofa ale dalem juz z tym spokoj bo teraz jest cieplo i odpala na dotyk, po za tym auto niedlugo sprzedaje wiec nie bede sie zajmowal takimi banalami

radze Ci po prostu posprawdzac podstawowe elementy jak swiece, rozrusznik alternator, akumulator, wtryski
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.