|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-03-2010, 23:08 | #11 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Tomileejones, witamy kolejnego kolegę zza granicy.
Jeżeli chcesz więcej się dowiedzieć o boxach w Fordach, to w dziale Garage naszego forum jest poddział Tuning i tam sporo jest postów na temat boxów. Silniki są podobne w Transicie i Mondeo... Moim zdaniem boxem osiągnie się REALNIE przyrost mocy ok 12-15% i momentu ok 18%. Większe przyrosty okupione będą nieprawidłową pracą silnika. Ale to i tak dużo, wyraźnie się to odczuwa, zwłaszcza przyrost momentu w dolnym zakresie obrotów. Firmy reklamujące boxy wykorzystują to, że większość użytkowników nie ma dostępu do hamowni lub nie chce wydawać pieniędzy na hamowanie auta. A odczucia subiektywne są jednoznacznie pozytywne... Ja - gdybym nie znał wyników z hamowni - określiłbym przyrosty mocy i momentu w moim aucie na o wiele, wiele większe...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-03-2010 o 23:20 |
16-03-2010, 00:02 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Dzięki za lekturkę
Tyle opinii że mózg w poprzek staje.... i komu tu zawierzyć czy dobre czy złe... Się tylko martwię żeby mi się silnik nie rozpadł w trasieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
16-03-2010, 06:06 | #13 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-04-2005
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Transit x 3, Mondeo MKII, Galaxy MKIII
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi, 1.8TD, 2.0TDCi
Rocznik: 2001, 2003, 2008, 1997, 2007
Postów: 347
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
tomileejones co tam masz za felgi w swoim autku bo na zdjęciu nie za bardzo widać??
__________________
[you] widzę Cię |
16-03-2010, 08:01 | #14 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Ustaw tak box-a, aby silnik nie dymił jak lokomotywa i żeby wtryski na ciepłym silniku w pełnym zakresie obrotów i położeń pedału gazu nie rzęchotały (najczęściej środkowe położenie przełącznika, zacznij od nieco niższego).
__________________
Zgredzik |
16-03-2010, 08:25 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Stargard Szczecinski
Model: Transit, Escort
Silnik: TDDI,2.0, 1,6
Rocznik: 2001, 1994
Postów: 118
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Znalazlem cos ciekawego na temat boxow w TDDi i TDCi , craz mocniej meczy mnie ten box , ale ceny skutecznie odstraszaja [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Nie wystarczy mieć paliwo w zbiorniku, trzeba mieć jeszcze olej w głowie. |
16-03-2010, 11:40 | #16 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Ten wątek niestety - chociaż ciekawy - jest nieco... zabytkowy: 2004 rok, w tych zagadnieniach to epoka świetlna...
__________________
Zgredzik |
16-03-2010, 12:09 | #17 | |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-04-2005
Skąd: Piotrków Tryb.
Model: Transit x 3, Mondeo MKII, Galaxy MKIII
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi, 1.8TD, 2.0TDCi
Rocznik: 2001, 2003, 2008, 1997, 2007
Postów: 347
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Cytat:
__________________
[you] widzę Cię |
|
16-03-2010, 20:20 | #18 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Nie, nie, wczesne tdci nie da się przez OBD (wg Kreatora Mocy w W-wie).
Ale tam piszą, ze w ogóle nie da się. Da się, ale trzeba wylutować scalak. Teraz to robią myk, myk.
__________________
Zgredzik |
16-03-2010, 22:31 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Witam
Felgi mam takowe: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A dzisiaj założyłem boxa co expresowo przyleciał z ITALY i pierwsze wrażenia nie najlepsze... Nie bardzo zauważyłem różnice, no może trochę,,, bynajmniej w fotel mnie nie wciąga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przysłali go niby z optymalnym ustawieniem na 1-ce (w sumie jest "5") ale jakby mi nie odpowiadało to mogę przekręcić ten miniaturkowy potenciometr o 1mm, (ani konkretnej podziałki tylko tak na oko) i na dodatek trzeba podkręcić silnik od 1-go do nawet 4-go biegu na 4-4,5 tys obrotów-czy możliwe że na każdym biegu? tak tu piszą...trochę niezrozumiale... Jutro będę testował kolejne ustawienia i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdrawiam |
17-03-2010, 08:00 | #20 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Transit 2,0 tdci po założeniu boxa
Tomileejones, te felgi mają gniazda stożkowe i otwory pod szpilki 14-tki. Gdzie kupiłeś nakrętki pod takie dziwolągi? Do 2000r były szpilki 12x1,5mm i gniazda stożkowe, po 2000r szpilki są 14x2mm i gniazda są walcowe. Do pierwszych są wszędzie nakrętki z chromowanym kapturkiem po ok 5-6zł, do drugich ma TYLKO Ford po 45zł (!), a do tych co ty masz to nie ma nakrętek nigdzie, znam dwa przypadki zakupu tych felg i ludzie zamawiali je gdzieś w Niemczech...
Muszę cię zmartwić, te felgi nie mają atestu. Produkt jest chiński. Jedyna zaleta to cena, ale skąd wziąć nakrętki? Co do box-a: w moim jest przełącznik 10 pozycji numerowanych, więc mam pewność powrotu do sprawdzonych ustawień. Ustaw go w swoim tak, żeby na ZIMNYM SILNIKU wtryski nie stukały przy dodawaniu gazu podczas jazdy. Problem polega na tym, że w dieslu przy zimnym silniku zwiększona jest dawka wtrysku. A box działa na zasadzie zwiększenia dawki wtrysku - jak leci, zimny czy ciepły, zwiększa dawkę. No i w efekcie przy zimnym silniku i mocnych ustawieniach boxa dawka jest już tak duża, że wtryski zaczynają nasuwać... Przy prawidłowym chipie da się to ominąć, bo zwiększony wtrysk jest tylko przy ciepłym silniku, tu przy boxie niestety nie da się... Wymaga to cierpliwości (kilka dni), bo silnik szybko się nagrzewa.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-03-2010 o 08:18 |
Tagi |
box , transit , tuning |
|
|