Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-01-2009, 18:33   #21
radada
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-11-2008
Skąd: Świętokrzyskie
Model: Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1,8 duratec he
Rocznik: 2001
Postów: 64
Domyślnie Re: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

Witam
Dzięki koledzy za porady
pozdrawiam

radada jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2010, 19:14   #22
lewbran
ford::average
 
Avatar lewbran
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 09-01-2009
Skąd: Warmia
Model: Mondeo MkIII - MkIV - jest EDGE
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 167
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

Cytat:
Napisał skrzypek 21 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[MK3] 1,8 benzyna 125 KM Mam problem bo silnik zaczął mi zuzywać 1 ltr oleju na 150 km choc nie widać za bardzo aby kopcił z rury wydechowej. Nie ma wycieków (jest czysty pod spodem). Czy ktoś miał taki problem, może to jakiś filtr? przebieg 170.000 km
Jakie było rozwiązanie twojego problemu ? Bo wygląda na to że po 8 latach jeżdżenia będę musiał w MKIII "dziadku" trochę uszczelnić silnik na razie "bierze" 0,8l na 2000 km zimą przy przebiegu 150000km
lewbran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2010, 20:07   #23
Piotr K
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

Znam Espero 1,6 16V , które paliło tyle oleju. Dymiło na niebiesko przy każdym przyspieszaniu/przegazowaniu.
W tym przypadku po wyjęciu tłoków i zdjęciu głowicy - pierścień zdjęty z tłoka przelatywał bez oporu przez cylinder......
Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy silnik chodził jak nówka.
Jedź do warsztatu niech przestaną filozofować tylko zmierzą ciśnienie sprężania.
Jeżeli będzie w normie to wina uszczelniaczy trzonków zaworowych, które się spiekły na skwarki. Wymiana nie wymaga zdjęcia głowicy, tylko wałka rozrządu wraz z dźwigienkami zaworowymi.
Jeżeli ciśnienie jest za niskie "próba olejowa" prawde powie.
Wtedy faktycznie wymiana pierścieni lub remont silnika , jeśli jest także zużyta gładź cylindrów.
Piotr K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2010, 11:43   #24
cosin
ford::average
 
Avatar cosin
 
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Wawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 EB 240
Rocznik: 2012
Postów: 193
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

przy takim braniu oleju wynik kompresji będzie super... olej uszczelnia.

Do 1.8 sa ponoć fordowskie pierścienie do kupienia (gorzej do 2.0).
__________________
Bordeo:
http://www.pinkbike.com/photo/692646/
cosin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2010, 07:42   #25
nicram4
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

Mój fordziak też bierze bardzo dużo oleju. Byłem u mechanika i kazał przygazować go troche a gość przyłożył dłoń do rury wydechowej-czarne kropki od oleju juz po 2 sekundach. Czyli ten olej ucieka w wydech chyba. Też powiedział że gumy czy uszczelki na zaworach i planowanie głowicy, ale nie wiem ile to będzie kosztowac. Jedni piszą ze nawet 1500pln. Może ktoś wie co może jeszcze się okazać do roboty przy takim braniu aleju? Pierścienie? Gumy? Planowanie głowicy? Ile to wszystko może kosztować? Mam Mondeo z 95 1.6 16V.

Ostatnio edytowane przez nicram4 ; 23-03-2010 o 07:52
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2010, 09:08   #26
ufowroc
ford::specialist
 
Avatar ufowroc
 
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Siechnice/Wrocław/Radlin k. Wodzisławia Śląskiego
Model: mondeo mk2
Silnik: 2.0
Rocznik: 1997
Postów: 909
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

nie trzeba ściągać głowicy aby wymienić uszczelniacze. O ile tylko one są do wymiany. A cenę za wymianę uszczelniaczy we Wrocławiu 2 lata temu proponowali 300PLN + uszczelniacze które dostaniesz na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . Jeśli pierścienie do wymiany to robiłbym tylko jeśli nie znalazłbym pewnego źródła do dobrego silnika albo miał znajomego który nie zdarłby ze mnie
__________________
ufo
ufowroc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2010, 12:11   #27
nicram4
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

Właśnie jestem po rozmowie z moim zdaniem najlepszym mechanikiem jakiego znam. Powiedział że na 100% są do wymiany pierścienie na tłokach. Oczywiście tuleje do roboty zależy czy są olejowe czy suche, jeżeli suche to-nie wiem jak to sie nazywa chodzi o ich szlifowanie, jezeli są olejowe to wkłady sie wymienia z tego co zrozumiałem. Plantowanie głowicy. Jeżeli pierścienie są do wymiany to olej który jest w silniku pod wplywem ciśnienia przedostaje sie miedzy tłokami a tulejami do komory spalania i idzie w rure. jezeli ktoś to lepiej opisze to bedę bardzo wdzięczny. A może ktoś już przeprowadzał taki remont silnika i podzieli sie wrażeniami?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2010, 14:02   #28
Piotr K
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

Jeżeli tuleje cylindrowe są "suche" można je wybić i na ich miejsca wcisnąć kupione nowe tuleje tzw. nominalne - czyli o średnicy identycznej jak nowa. Wtedy zakłada się nowe pierścienie i zwykle ten sam wyczyszczony z nagaru tłok. I po krzyku.
W przypadku tulei "mokrych" nie ma możliwości ich wymiany bo są odlane jako jeden element z blokiem silnika. W zależności od stanu zużycia trzeba takie cylindry przetoczyć na właściwy "nadwymiar" po czym honować , żeby odtworzyć oryginalną fakturę gładzi cylindra - pokrytą siatką drobniutkich rys które zapobiegają spływaniu oleju.
W konsekwencji trzeba kupić i założyć wtedy nadwymiarowe tłoki i pierścienie.
Obie takie operacje są drogie , ciężko ocenić, która jest tańsza....
__________________
324 000 km w kołach i hula jeno gwizd.......
Piotr K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2010, 13:31   #29
kubster
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-04-2010
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 1
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

Witam, czy wiadomo jaka była przyczyna? u mnie problem ten sam, MK3 1.8 16v, z tego co juz sie dowiedziałem to albo pierścienie albo uszczelniacze, albo to i to. W poniediałek zdejme głowice i wszystko bedzie jasne.
kubster jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2010, 14:05   #30
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: [MK3] Nadmierne zużycie oleju przez silnik

skoro będziesz zdejmował głowicę to i tak wyżej opisane rzeczy cię nie interesują bo sam zobaczysz to po zdjęciu tym bardziej że też są opisywane silniki od mk2. natomiast należy przed zdjęciem głowicy zrobić pomiar ciśnienia na cylindrach. przy okazji zdjęcia głowicy wyczyść zawory z nagaru i kolektory w głowicy bo podejrzewam że będzie tam dużo brudu.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.