|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-12-2009, 04:53 | #41 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-05-2008
Model: Mondeo [MK3]
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 3
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Ja mam również 2.2TDCi. W moim autku problemy jakby narastają. Na pocżatek zauważyłem bujanie obrotami na zimnym silniku. Potem pojawiła się sprężynka i odbierało moc podczas jazdy. Po restarcie silnika na jakiś czas wszystko było ok. Zdiagnozowano EGR. Zaślepiłęm zawór i od tej pory mimo check engine wszystko było ok. Jakiś czas temu zauważyłem, że przy lekko ciepłym silniku i ponownym odpaleniu autko nie reaguje na gaz przez 5s.
Mam przejechane 170k km i wygląda na podstawie Waszych odpowiedzi że czas na nowe wtryski? Jeśli macie jakieś dodatkowe uwagi to chętnie skorzystam. |
21-12-2009, 21:11 | #42 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-11-2009
Skąd: Łowicz
Model: mondeo kombi
Silnik: 155 KM 2.2 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 35
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Mam przejechane 170k km i wygląda na podstawie Waszych odpowiedzi że czas na nowe wtryski?
Jeśli macie jakieś dodatkowe uwagi to chętnie skorzystam.[/QUOTE] Ja uważam, że czas na wtryski, ale może się myle. Wyczyściłem EGR i nic to nie dało. Cieszę się, że zrobiłem wymianę przed mrozami, bo nie wiem co bym teraz zrobił. |
05-03-2010, 19:41 | #43 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Czy ktoś mógłby potwierdzić teorię mojego znajomego??? - "Walnięta turbina pluje olejem do dolotu i przez to pierwsze odpalenie generuje biało-niebieski dym, a po dłuższej pracy na jałowym zaczyna szarpać i dymić. Przegazówka pomaga na chwilę (olej zostaje spalony i wydmuchany), ale po paru minutach znowu wraca szarpanie itd" ???
Co o tym myślicie?? Acha - jeszcze pytanie: da radę drugi raz założyć te same uszczelki pod kolektor dolotowy, czy trzeba kupować nowe (ile ich jest)???? Pytam, bo jutro zamierzam wyczyścić EGR i dolot. Z góry dzięki!
__________________
JUMP DA F@CK UP!!! |
06-03-2010, 09:45 | #44 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Daventry (UK)
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 329
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Cytat:
Wyczyść je tylko dokładnie np. przy pomocy WD40 i szmatki żeby dobrze przylegały. U mnie czyszczenie EGR i dolotu dało wyśmienite efekty. Teraz aż chce się jeździć. Niestety wymiany wtrysków nie uniknę w najbliższym czasie bo słychać już klekot, choć po czyszczeniu dolotu i EGR znacząco zmalał i silnik jakby się wyciszył. Oczywiście przyrost mocy i elastyczności jest bardzo duży (taki mały tuning używanego silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) |
|
06-03-2010, 12:59 | #45 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Cytat:
Jeśli jeszcze nie czytałeś o [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] to polecam. W większości takich przypadków za poranne kopcenie (lub zaraz po rozruchu) winny jest olej z układu odpowietrzania skrzyni korbowej zwanego "odmą". To właśnie tamtędy dostaje się olej do dolotu. Turbo musi być już wyeksploatowane aby puszczało olej, zresztą wtedy auto kopciło by cały czas.
__________________
FORD Club Polska |
|
06-03-2010, 19:14 | #46 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Pablo - super opis z fotkami - dobra robota!!
Ja pisząc ten post jeszcze mam brudne ręce w tym syfie - masakra. Poniżej fotki jak to wszystko wyglądało: 1) Doloty w głowicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2) Kolektor dolotowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 3) Nagar wyskrobany z samego EGR Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dodatkowo zdjąłem i wyczyściłem gumowy łącznik w rurze pomiędzy turbo, a intercooler'em, ponieważ był wilgotny na łączeniu. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po wyczyszczeniu i złożeniu do kupy odbyło się pierwsze odpalenie - i dupa: zaskoczył i zgasł od razu. Za drugim razem odpalił, trochę pomarudził (pływające obroty) i w sumie wszystko było OK. Zdziwił mnie dźwięki silnika - ten wkurzający klekot stał się jakby trochę stłumiony. Wyjechałem na drogę i zbladłem - auto nie ma mocy, jedzie jakby miał silnik Cinquecento i coś zaczęło syczeć (równomiernie z gwizdem turbo), żadnego kopcenia. Wracam na kanał - jest winowajca: źle dokręciłem obejmę na rusze pod autem - zsunęła się. Mała poprawka i problem zniknął. Czy widzę różnicę po czyszczeniu dolotu i EGR?? Może ten klekot trochę przycichł, może lepiej się wkręca na obroty..... sam nie wiem.... Ad niebieskiego dymu przy starcie na zimnym silniku - nie wiem. Jutro rano odpalę i sprawdzę. To samo się tyczy szarpania na biegu jałowym. Dam znać. Pozdr!!!
__________________
JUMP DA F@CK UP!!! |
06-03-2010, 21:58 | #47 | |
F1 fan
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: ok.Stargard
Model: Edge ST
Silnik: 2.7 na dwóch turbinach 335 KM
Rocznik: 2019
Postów: 1,033
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Cytat:
__________________
Bądż NIEBIESKI-zarejestruj się i wstąp do klubu [B]Było MONDEO MK4 2.0 TDCi Titanium X....był S-MAX 2.0 240KM Titanium S ...czas na nowe..[B] |
|
07-03-2010, 12:38 | #48 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: Skierniewice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 167
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Dzisiaj rano po odpaleniu brak biało-niebieskiego dymu i brak szarpania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
JUMP DA F@CK UP!!! |
15-03-2010, 19:21 | #49 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Cytat:
Jeżeli w silniku występuje problem z niską prędkość biegu jałowego (500-700 obr/min.) i/lub brak reakcji na pedał gazu nawet do 3 minut, możliwe, że minimalny impuls uruchamiający wtryskiwacze (MDP) jest nadmiernie odchylony przy niskim ciśnieniu w szynie paliwowej (poniżej 400 barów). Moduł PCM nie wykrywa nadmiernego odchylenia impulsu MDP, ponieważ ECU nie uwzględnia tego sygnału przy takim ciśnieniu. Usterka ta dotyczy wszystkich wersjii silnikowych PUMY, od 08/2004 do 06/2006. Pomaga nowy soft. Ale zawsze można założyć nowe wtryskiwacze, tak dla zasady Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD Club Polska Ostatnio edytowane przez Pablo_X ; 15-03-2010 o 19:49 |
||
16-03-2010, 01:58 | #50 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-05-2009
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 10
|
Odp: Niepokojacy rozruch zimnego silnika 2.2 TDCi
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wymiana softu i po kłopocie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|